تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۴
کد خبر : 62487

رسوایی برای آی مسیج و واتساپ با انتشار اسناد محرمانه؛ همه چیز زیر دست FBI است!

رسوایی برای آی مسیج و واتساپ با انتشار اسناد محرمانه؛ همه چیز زیر دست FBI است!

رسوایی برای آی مسیج و واتساپ با انتشار اسناد محرمانه؛ همه چیز زیر دست FBI است!طبق گزارشی که به تازگی منتشر گردید، به نظر می‌رسد محبوب‌ترین برنامه‌های پیام رسان رمزگذاری شده، آی مسیج و واتساپ، بدون قید..

رسوایی برای آی مسیج و واتساپ با انتشار اسناد محرمانه؛ همه چیز زیر دست FBI است!

طبق گزارشی که به تازگی منتشر گردید، به نظر می‌رسد محبوب‌ترین برنامه‌های پیام رسان رمزگذاری شده، آی مسیج و واتساپ، بدون قید و بند ترین نیز هستند.

کاربرانی که از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند، معمولاً تعدادی پلتفرم از رسانه اجتماعی دارند که روزانه در آن‌ها فعال هستند؛ از این میان، برنامه‌های خاصی وجود دارند که فقط برای پیام‌ رسانی طراحی شده‌اند. در حالی که این برنامه‌ها ممکن است گاهی حاوی اطلاعات حساسی باشند که کاربر بخواهد این اطلاعات را خصوصی نگه دارد نگه دارد، انتشار یک سند محرمانه نشان می‌دهد که دو برنامه بزرگ پیام رسان، آی مسیج و واتساپ، اطلاعات کاربران را با اف‌بی‌آی به اشتراک می‌گذارند.

بر اساس گزارش وب سایت رولینگ استون، به نقل از AndroidAuthority، این خبر پس از انتشار یک سند محرمانه از اف‌بی‌آی، اداره تحقیقات فدرال، که یک سرویس دولتی مبتنی بر اطلاعات و امنیت داخلی در ایالات متحده است، به دست می‌آید. این سند نشان می‌دهد که واتساپ، فیس بوک و آی مسیج اپل بیشترین حجم اطلاعات را در اختیار این سازمان قرار می‌دهند که می‌تواند به طور قانونی از هر برنامه پیام رسانی به دست آورد.

طبق این سند، آب مسیج و واتساپ و لاین همگی حجم محدودی از محتوا پیام را بر اساس درخواست قانونی FBI ارائه کردند. در حالی که این پلتفرم‌ها با کمال میل برخی داده‌ها را ارائه می‌کردند، برخی دیگر مانند وی چت، سیگنال، تلگرام، وایبر، تریما و ویکر هیچ محتوای پیامی را فاش نکردند.

اگرچه آن مقدار محدود اطلاعات هیچ خطری را ایجاد نخواهد کرد، اما نوع اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می‌شود ممکن است آنقدرها هم بی‌ضرر نباشد. برنامه محبوب پیام‌ رسان اندروید فقط اطلاعات اولیه مشترکین را با احضاریه به اشتراک می‌گذارد.

به عبارت ساده‌تر اگه بخواهیم این ماجرا را تفسیر کنیم، بدین معنی خواهد بود که FBI می‌تواند داده‌های آدرس بوک / Address book را هم از هدف و هم از مخاطبین آن‌ها در صورتی که حکم جستجو داشته باشند، بگیرد. آنها حتی می‌توانند منبع و مقصد پیام‌های ارسال شده از برنامه را نیز ردیابی کنند. به این معنا که اگر اطلاعات تماس مورد نظر را ذخیره کرده باشید، آدرس بوک شما نیز در دسترس اف‌بی‌آی است تا بتواند در آن سرک بکشد.

این قضیه حتی برای سرویس آی مسیج بدتر است. اگر کاربران آی مسیج از پیام‌های خود در iCloud نسخه پشتیبان تهیه کنند، اف‌بی‌آی می‌تواند به محتوای واقعی پیام دسترسی پیدا کند، زیرا این غول فضای ابری باید کلید رمزگذاری iCloud را با یک حکم جستجو تحویل سازمان دهد.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.