تاریخ انتشار: پنجشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰

رایج ترین مشکلات سامسونگ گلکسی نوت ۸ + راه حل اگر صاحب Galaxy Note 8 هستید و گوشی شما با مشکل مواجه شده نگران نباشید، ما در اینجا به بررسی رایج ترین مشکلات سامسونگ گلکسی نوت ۸ و راه حلی برای آن‌ها خواهیم پرداخت.
سامسونگ در سال ۲۰۱۷ یکی از بهترین گوشی‌های سری گلکسی نوت خود را به نام گلکسی نوت ۸ رونمایی کرد. نسل جدید سری نوت در آن زمان به یک نمایشگر ۶.۳ اینچی Quad HD از نوع Super AMOLED مجهز بود که به راحت در یک دست جای می‌گرفت. نظیر تمام اعضای خانواده نوت، این گوشی نیز با یک قلم هوشمند پیشرفته همراه است. علاوه بر این دوربن دوگانه پشتی ۱۲ مگاپیکسلی آن نیز بهترین دوربین سامسونگ برای گوشی‌هایش در آن زمان بود. ما در اینجا قصد داریم به بررسی رایج ترین مشکلات سامسونگ گلکسی نوت ۸ که توسط کاربران مختلف گزارش شده است، بپردازیم.
توجه:مشکلات اشاره شده در این مطلب،‌ بر اساس گزارش‌های کاربران در سراسر جهان تهیه شده و ممکن است برای گوشی شما اتفاق نیفتاده باشند.
فهرست مشکلات سامسونگ گلکسی نوت ۸ حل مشکلات سامسونگ گلکسی نوت ۸ مشکلات عمومی وای فای مشکلات دوربین مشکلات بلوتوث مشکل اسکنر اثر ..

رایج ترین مشکلات سامسونگ گلکسی نوت ۸ + راه حل

اگر صاحب Galaxy Note 8 هستید و گوشی شما با مشکل مواجه شده نگران نباشید، ما در اینجا به بررسی رایج ترین مشکلات سامسونگ گلکسی نوت ۸ و راه حلی برای آن‌ها خواهیم پرداخت.

سامسونگ در سال ۲۰۱۷ یکی از بهترین گوشی‌های سری گلکسی نوت خود را به نام گلکسی نوت ۸ رونمایی کرد. نسل جدید سری نوت در آن زمان به یک نمایشگر ۶.۳ اینچی Quad HD از نوع Super AMOLED مجهز بود که به راحت در یک دست جای می‌گرفت. نظیر تمام اعضای خانواده نوت، این گوشی نیز با یک قلم هوشمند پیشرفته همراه است. علاوه بر این دوربن دوگانه پشتی ۱۲ مگاپیکسلی آن نیز بهترین دوربین سامسونگ برای گوشی‌هایش در آن زمان بود. ما در اینجا قصد داریم به بررسی رایج ترین مشکلات سامسونگ گلکسی نوت ۸ که توسط کاربران مختلف گزارش شده است، بپردازیم.

توجه:مشکلات اشاره شده در این مطلب،‌ بر اساس گزارش‌های کاربران در سراسر جهان تهیه شده و ممکن است برای گوشی شما اتفاق نیفتاده باشند.

فهرست مشکلات سامسونگ گلکسی نوت ۸

  • حل مشکلات سامسونگ گلکسی نوت ۸
  • مشکلات عمومی وای فای
  • مشکلات دوربین
  • مشکلات بلوتوث
  • مشکل اسکنر اثر انگشت
  • مشکل شارژ کُند یا داغی بیش از حد در حین شارژ
  • حل مشکل داغی بیش از حد در حین شارژ
  • سایه قرمز روی نمایشگر
  • مشکل چندین برنامه با نمایشگر تمام صفحه
  • غیب شدن دکمه‌ی App Drawer
  • مشکل خیسی اسپیکر
  • مشکل فریز شدن برنامه
  • پیغام خطای DQA
  • مشکل اندروید اتو در گلکسی نوت ۸
  • تأخیر در دریافت پوش نوتیفیکیشن‌ها
  • مشکل چرخش خودکار

حل مشکلات سامسونگ گلکسی نوت ۸

آیا صاحب گوشی نوت ۸ سامسونگ هستید و از قابلیت‌های گوشی خود لذت می‌برید، اما بروز برخی ایرادها باعث شده تا نتوانید به درستی از آن‌ها استفاده کنید؟ ما در اینجا فهرستی از رایج ترین مشکلات گلکسی نوت ۸ سامسونگ که توسط کاربران مختلفی از سراسر جهان گزارش شده به همراه راه حلی برای آن‌ها را گردآوری کرده‌ایم که می‌تواند برای مشکلات شما گره گشا باشد.

مشکلات عمومی وای فای

وای فای، یکی از رایج‌ترین بخش‌هایی از این گوشی است که با مشکل مواجه می‌شود. ما راه حل‌هایی برای مشکلات احتمالی شما داریم:

راه حل

  • ابتدا مودم و روتر خود را ریستارت کنید. اگر ریستارت کردید و سپس یک کانکشن جدید آغاز به کار کرد، مشکل حل شده است.
  • هنوز مشکل حل نشده است؟ اتصال وای فای را از روی گوشی خود پاک کنید و مجدداً به آن وصل شوید. شما می‌توانید با رفتن به بخش تنظیمات گوشی و سپس Wi-Fi، روی نام SSID مورد نظر ضربه بزنید. سپس روی گزینه‌ی Forget ضربه بزنید تا اتصال به این شبکه از گوشی شما حذف شود. مجدداً رمز عبور را وارد کرده و به آن متصل شوید.
  • شما می‌توانید هات اسپات را خاموش کنید. شاید ریشه‌ی مشکل وای فای در گوشی شما همین ویژگی باشد.
  • برای بررسی ایستگاه‌های شلوغ، از تحلیل‌گران مصرف وای فای استفاده کنید تا بتوانید به کانال بهتری جابجا شوید.
  • به تنظیمات گوشی خود، سپس به مسیر Advanced بروید و آدرس مک دستگاه خود را یادداشت کنید. حالا از تنظیمات روتر خود مطمئن شوید که آدرس مک گوشی شما مسدود نشده است.

مشکلات دوربین

مشکلات مربوط به دوربین، یکی دیگر از مشکلاتیست که توسط کاربران مختلف گوشی نوت ۸ در سراسر جهان گزارش شده است. در سمتی دیگر این مشکلات بسیار متفاوت از یکدیگر هستند. درحالی که برخی ادعا می‌کنند برنامه‌ی دوربین ناگهانی با نمایش یک پیغام خطا بسته می‌شود، برخی دیگر می‌گویند برنامه‌ی دوربین بدون هرگونه پیغامی بسته شده و اجازه‌ی عکاسی نمی‌دهد. در زیر راه حل‌هایی برای این مشکلات داریم:

راه حل

  • اول از همه دستگاه خود را ریستارت کنید و مجدداً بررسی کنید شاید مشکل برطرف شده باشد. شاید مشکل از به‌روز نبودن گوشی شما باشد. برای بررسی این موضوع به بخش تنظیمات رفته و وارد About Phone شوید.
  • یکی دیگر از راه حل‌ها، خاموش کردن قابلیت Smart Stay در گوشی گلکسی نوت ۸ است. این دسته از مشکلات در سال گذشته نیز برای گوشی‌های سامسونگ وجود داشت. این قابلیت در واقع هنگامی که گوشی را در دست می‌گیرید، نمایشگر آن را روشن می‌کند و برای انجام اینکار از یک حسگر استفاده می‌کند. با این حال ممکن است در کار اپلیکیشن دوربین دخالت کند و چنین مسائلی را به وجود آورد. برای خاموش کردن این ویژگی به صفحه‌ی تنظیمات گوشی خود رفته، وارد بخش Advanced شده و سپس Smart Stay را خاموش کنید.

مشکلات بلوتوث

بلوتوث ۵.۰ که در گوشی گلکسی نوت ۸ سامسونگ ارائه می‌شود، جفت‌سازی سریع‌تر با محدوده‌ی پوشش فوق‌العاده را ارائه می‌کند، اما عاری از عیب و نقص نیست و شکایاتی در مورد کار نکردن یا عملکرد ضعیف آن وجود دارد. در اینجا به حل این موارد خواهیم پرداخت:

راه حل

  • اول از همه بلوتوث گوشی‌تان را خاموش کنید، چند ثانیه منتظر بمانید و مجدداً آن را روشن کنید.
  • سپس تمام دستگاه‌های متصل شده از گذشته را پاک کنید و مجدداً عملیات جفت‌سازی با دستگاه مد نظر را انجام دهید.
  • کش بلوتوث را با رفتن به تنظیمات گوشی، بخش Application Manager و سپس انتخاب بلوتوث، پاک کنید.
  • دستگاهتان را به آخرین به‌روزرسانی ارسال شده آپدیت کنید.

مشکل اسکنر اثر انگشت

اسکنر اثر انگشت در سمت راست دوربین‌های قاب پشتی جای گرفته است که همین باعث سخت شدن استفاده از آن شده است. بسیاری از کاربران می‌گویند که با جای این اسکنر مشکل دارند. با این حال باید فقط به جای آن عادت کنید. برخی ترفندها نیز در اینجا وجود دارد که می‌تواند کار با آن را آسان کند:

یکی از بهترین راه حل‌ها، اسکن یک انگشت چندین مرتبه است تا بتواند اسکنر تشخیص دقیق‌تری را ارائه کند. هر دفعه زوایای متفاوتی از انگشت خود را اسکن کنید. این کار باعث می‌شود در هر زاویه‌ای که گوشی را در دست گرفته‌اید، اثر انگشت شما شناسایی شود.

مشکل شارژ کُند یا داغی بیش از حد در حین شارژ

یکی از بزرگ‌ترین ایرادهای این گوشی که کاربران زیادی آن را گزارش کرده‌اند، مشکل شارژ یا داغ شدن بیش از حد در هنگام شارژ شدن است. به گزارش برخی کاربران، گوشی آن‌ها هنگام شارژ به شدت داغ می‌شود. برخی دیگر هم می‌گویند که سرعت شارژ شدن گوشی‌شان کاهش پیدا کرده است. راه حل اینجاست:

راه حل

  • اول از هرکاری، گوشی‌تان را ریستارت کنید و مشکل را مجدداً بررسی کنید.
  • حالا بررسی کنید شاید شارژ سریع غیرفعال باشد. برای این کار به تنظیمات گوشی، سپس به مسیر Battery رفته و گزینه‌ی Quick cable charging را به حالت فعال درآورید.
  • پیشنهاد بعدی استفاده از شارژر اورجینالی است که در داخل جعبه‌ی گوشی‌تان قرار داشته است. همچنین مطمئن شوید از کابل USB تایپ C باکیفیتی استفاده می‌کنید.
  • اگر به‌روزرسانی برای گوشی شما ارسال شده، فوراً آن را دانلود و نصب کنید. به‌روزرسانی‌ها می‌توانند برخی باگ‌ها و ایرادها را رفع کنند.

حل مشکل داغی بیش از حد در حین شارژ

  • اگر گوشی شما در هنگام شارژ بیش از حد داغ می‌شود، گزینه‌ی شارژ سریع را با رفتن به بخش تنظیمات خاموش کنید. بدیهیست که این کار سرعت شارژ شما را کاهش می‌دهد، اما عمر باتری را افزایش می‌دهد.
  • باز هم توصیه می‌کنیم گوشی خود را به آخرین نسخه‌ی نرم افزاری به‌روزرسانی کنید.

سایه قرمز روی نمایشگر

پدیدار شدن سایه قرمز رنگ روی نمایشگر، یکی از شایع‌ترین مشکلاتیست که هر کاربری می‌تواند آن را در گوشی نوت ۸ خود تجربه کند. سازنده توصیه‌هایی برای تنظیم رنگ در گوشی ارائه کرده است که می‌تواند این مشکل را برطرف کند. سامسونگ همچنین در آخرین به‌روزرسانی‌ها تلاش کرده تا به طور ریشه‌ای این مشکل را از بین ببرد. بنابراین تنها راه خلاصی از آن، به‌روز کردن گوشی‌تان است.

مشکل چندین برنامه با حالت نمایشگر تمام صفحه

گلکسی نوت ۸ از نمایشگر بزرگی برخوردار است که می‌تواند تماشای ویدیو را لذت‌بخش کند. اما همین ابعاد بزرگ می‌تواند برای گوشی مشکل ساز نیز شود. چندین کاربر توضیح داده‌اند که برخی از اپلیکیشن‌ها در حالت تمام صفحه اجرا نمی‌شوند. این مشکل از سمت گوشی شما نیست و اپلیکیشن باعث این اتفاق است. البته با بزرگ‌تر شدن نمایشگر گوشی‌ها، توسعه دهندگان اپلیکیشن‌ها نیز این مشکل را در برنامه‌های خود برطرف کرده‌اند. اما اگر هنوز مشکلات شما پابرجاست، راه حلی برای آن داریم:

راه حل

  • به بخش تنظیمات گوشی خود، سپس مسیر Display > Full-Screen بروید و اپلیکشنی که با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کند را پیدا کرده و گزینه‌ی جلوی آن را انتخاب کنید.
  • یک راه حل دیگر، ضربه روی دکمه‌های اپلیکیشن و سپس لمس آیکون بزرگنمایی سبز است که باعث می‌شود اپلیکیشن به حالت تمام صفحه برود.

غیب شدن دکمه‌ی App Drawer

دکمه‌ی دراور اپلیکیشن‌ها که به صورت فیزیکی روی گوشی‌های قدیمی‌تر سامسونگ بود، از روی نوت ۸ به بعد حذف شده و جای خودش را به ژست‌های حرکتی داده است. پس اگر نمی‌دانید چگونه باید به بخش اپلیکیشن‌های نصب شده روی گوشی‌تان بروید، ما به شما خواهیم گفت:

فقط کافیست هر جایی از قسمت پایین نمایشگر را به سمت بالا بکشید. این کار آسان است و نیاز به تمرین دارد تا در ذهن شما بماند.

راه حل دیگر، قرار دادن یک دکمه در زیر نمایشگر است. برای داشتن این دکمه،‌ در فضی خالی روی نمایشگر لمس طولانی انجام دهید تا به بخش تنظیم صفحه و ویجت‌ها منتقل شوید. در این صفحه آیکون تنظیمات را انتخاب کرده و سپس دکمه‌ی Apps را انتخاب کنید. حالا با زدن دکمه‌ی Save، تنظیم می‌کنید که این دکمه روی صفحه باقی بماند. هر زمانی که روی آن کلیک کنید، وارد صفحه‌ی اپلیکیشن‌های نصب شده روی گوشی خود می‌شوید.

مشکل خیسی اسپیکر

گلکسی نوت ۸ دارای تأییدیه‌ی IP68 است که این گوشی را در برابر آب بیمه می‌کند. پس اگر گوشی شما به صورت اتفاقی به عمق ۱.۵ متری آب افتاد، آن می‌تواند تا ۳۰ دقیقه در برابر نفوذ آب جلوگیری کند و سالم بماند. این به خاطر یک لایه‌ی پوششی است که از دیوایس محافظت می‌کند. اما اگر اسپیکرها خیس شوند، ممکن است صدا تغییر کند و گاهی اوقات با کیفیت بدی پخش شود. اگر برای شما هم این مشکل به وجود آمده، یک راه حل برای آن وجود دارد:

راه حل

  • گوشی شما دارا تأییدیه IP68 است، اما همچنان ممکن است در محیط‌های مرطوب آسیب ببیند.
  • ابتدا گوشی خود را تکان دهید تا آب از داخل حفره‌های اسپیکر خارج شود. سپس اسپیکر را خشک کنید.

مشکل فریز شدن برنامه

گاهی اوقات ممکن است برخی از اپلیکیشن‌ها به حالت فریز درآیند. راه حل چیست؟

راه حل

  • گوشی را خاموش کنید. چند ثانیه منتظر بمانید و مجدداً روشن کنید، احتمالاً مشکل حل شده است.
  • با فشار دادن دکمه‌ی پاور و سپس انتخاب گزینه‌ی Reset، عملیات Soft Reset را انجام دهید.
  • کش اپلیکیشنی که فریز می‌شود را پاک کنید. شاید لازم باشد با رفتن به مسیر Settings > Storage کش تمام اپلیکیشن‌های نصب شده را پاک کنید.
  • گوشی را به تنظیمات کارخانه بازگردانید.

پیغام خطای DQA

برخی کاربران گزارش داده‌اند که مرتباً پیغام خطای DQA روی گوشی آن‌ها نمایان می‌شود. این یک اپلیکیشن است که مسیرهای اتصال وای فای به گوشی را بررسی می‌کند.

راه حل

  • ابتدا، وای فای را خاموش کرده و سپس وصل کنید و بررسی کنید که آیا پیغام رفته است یا خیر.
  • به تنظیمات و سپس مدیریت اپلیکیشن رفته، حالا اپلیکیشن DQA را انتخاب کرده و عملیات Force Close انجام دهید.
  • در نهایت ممکن است این مشکل با یک به‌روزرسانی حل شود. گوشی خود را به آخرین نسخه‌ی دریافتی، آپدیت کنید.

مشکل اندروید اتو در گلکسی نوت ۸

مشکل با اندروید اتو یکی دیگر از مشکلات رایج این گوشی است. برخی کاربران گزارش داده‌اند که در جفت‌سازی گوشی با اندروید اتو در اتومبیل خود به مشکل خورده‌اند. برخی دیگر نیز عنوان کرده‌اند که جفت سازی با موفقیت انجام شده، اما برخی اپلیکیشن‌ها نظیر اسپاتیفای کار نمی‌کند. راه حل چیست؟

راه حل

  • Android Vehicle را پاک کنید و دوباره نصب کنید.
  • هم اپلیکیشن و هم اندروید اتو را پاک کنید و مجدداً آن‌ها را نصب کنید.
  • شاید مشکل از رابط کاربری سامسونگ باشد. لانچرهای دیگری نظیر Nova Launcher یا Google Launcher را روی گوشی خود نصب کنید.

تأخیر در دریافت پوش نوتیفیکیشن‌ها

برخی مشتریان گزارش داده‌اند که گاهی نوتیفیکیشن‌ها را با تأخیر دریافت می‌کنند. این مشکل بزرگیست که می‌تواند گاهی دردسر ساز شود. اما راه حل چیست؟

راه حل

ممکن است این مشکل به خاطر فعال بودن قابلیت ذخیره باتری به وجود آمده باشد. لازم است در تنظیمات گوشی خود چندین تغییر را انجام دهید. به Settings > Program بروید و روی گزینه‌ی Special Access در بالای سمت راست منو ضربه بزنید تا گزینه‌ی بهینه‌سازی باتری نمایان شود. در منوی آبشاری، می‌توانید تیک جلوی نام اپلیکیشنی که با مشکل دریافت نوتیفکیشن روبرو شده است را بردارید.

مشکل چرخش خودکار

با وجود اینکه قابلیت چرخش خودکار به صورت پیشفرض در تنظیمات گوشی قرار دارد، اما برخی صاحبان گلکسی نوت ۸ گزارش داده‌اند که این قابلیت به درستی کار نمی‌کند.

راه حل

  • ابتدا گوشی خود را ریستارت کنید، شاید مشکل حل شد.
  • گوشی خود را در حالت محافظت شده روشن کنید و مشکل را بررسی کنید. اگر مشکل پابرجا بود، آخرین اپلیکیشن‌هایی که نصب کرده‌اید را پاک کنید.
  • گاهی این مشکل می‌تواند به خاطر ردیاب‌هایی نظیر شتاب‌سنج و حسگر G باشد. GPS گوشی خود را خاموش و روشن کنید.
  • اپلیکیشن Rotation Control را از پلی استور گوگل دانلود و نصب کنید. این برنامه به شما اجازه می‌دهد تا انتخاب کنید تصاویر را در گوشی خود به صورت عمودی یا افقی ببینید.

خروج از نسخه موبایل