تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۰
کد خبر : 14911

رایج ترین مشکلات آیفون ۸ (Apple iPhone 8) + راه حل

رایج ترین مشکلات آیفون ۸ (Apple iPhone 8) + راه حل

رایج ترین مشکلات آیفون ۸ (Apple iPhone 8) + راه حل اگر صاحب iPhone 8 هستید و گوشی شما با مشکلاتی مواجه است، ما در اینجا با بررسی رایج ترین مشکلات آیفون ۸ به یاری شما خواهیم آمد.
گوشی‌های هوشمند، دستگاه‌های پیچیده‌ای هستند که برای آسانتر کردن زندگی ما طراحی شده‌اند، اما گاهی ممکن است برعکس باشد. گوشی‌های هوشمند با وجود قابلیت‌ها و کیفیت‌شان، یک سری عیب و ایراد دارند که آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس نیز از این قاعده مستثنی نیستند. اکنون ما در این مطلب قصد داریم تا رایج ترین مشکلات آیفون ۸ را بررسی کنیم و راه‌هایی برای حل این مشکلات ارائه دهیم.
فهرست رایج ترین مشکلات آیفون ۸ مشکل عمل نکردن فیس تایم گروهی مشکل قطع و وصل شدن Wi-fi مشکل وصل نشدن به LTE مشکل ری استارت ناگهانی، گیر کردن صفحه نمایش و روشن نشدن مشکل مصرف زیاد باتری مشکل باد کردن باتری مشکل قطع و وصل شدن اسپیکر رو گوشی مشکل رفرش بدون توقف اپ استور مشکل پاسخگو ناپذیری نمایشگر یا توقف آن مشکل داغ شدن بیش از حد مشکل عمل نکردن فیس تایم گروهی اپل پس از آنکه متوجه مشکل آغاز تماس بدون پذیرفتن دریافت کننده تماس در فیس تایم شد، به ط..

رایج ترین مشکلات آیفون ۸ (Apple iPhone 8) + راه حل

اگر صاحب iPhone 8 هستید و گوشی شما با مشکلاتی مواجه است، ما در اینجا با بررسی رایج ترین مشکلات آیفون ۸ به یاری شما خواهیم آمد.

گوشی‌های هوشمند، دستگاه‌های پیچیده‌ای هستند که برای آسانتر کردن زندگی ما طراحی شده‌اند، اما گاهی ممکن است برعکس باشد. گوشی‌های هوشمند با وجود قابلیت‌ها و کیفیت‌شان، یک سری عیب و ایراد دارند که آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس نیز از این قاعده مستثنی نیستند. اکنون ما در این مطلب قصد داریم تا رایج ترین مشکلات آیفون ۸ را بررسی کنیم و راه‌هایی برای حل این مشکلات ارائه دهیم.

فهرست رایج ترین مشکلات آیفون ۸

  • مشکل عمل نکردن فیس تایم گروهی
  • مشکل قطع و وصل شدن Wi-fi
  • مشکل وصل نشدن به LTE
  • مشکل ری استارت ناگهانی، گیر کردن صفحه نمایش و روشن نشدن
  • مشکل مصرف زیاد باتری
  • مشکل باد کردن باتری
  • مشکل قطع و وصل شدن اسپیکر رو گوشی
  • مشکل رفرش بدون توقف اپ استور
  • مشکل پاسخگو ناپذیری نمایشگر یا توقف آن
  • مشکل داغ شدن بیش از حد

مشکل عمل نکردن فیس تایم گروهی

اپل پس از آنکه متوجه مشکل آغاز تماس بدون پذیرفتن دریافت کننده تماس در فیس تایم شد، به طور موقت قابلیت فیس تایم گروهی را خاموش کرد.

  • نگاهی به صفحه وضعیت سیستم اپل بیندازید.

مشکل قطع و وصل شدن Wi-fi

یکی از رایج‌ترین مشکلات آیفون ۸ و سایر گوشی‌های هوشمند، مشکل قطع و وصل شدن اتصالات Wi-fi است. اگر شما هم با این مشکل مواجه شدید، چندین دلیل احتمالی وجود دارد.

  1. آیفون و روتر خود را ری استارت کرده و مجددا اتصال را برقرار کنید.
  2. اگر مشکل همچنان ادامه داشت، بهتر است تنظیمات شبکه را ریست کنید. برای این کار به ترتیب وارد Setting> General> Reset> Reset Network Setting شوید. این باعث می‌شود شبکه‌های Wi-fi‌، رمزهای عبور همراه با تنظیمات APN، VPN و شبکه‌ی سلولی شما ریست شود.
  3. از مسیر Setting > General > Software Update مطمئن شوید که آخرین به‌روز‌رسانی نصب است.
  4. با شرکت ارائه کننده اینترنت یا سازنده‌ی روتر خود تماس بگیرید، شاید آپدیت نرم افزاری جدیدی برای روتر شما در دسترس باشد.

مشکل وصل نشدن به LTE

بعضی از افراد در اتصال به LTE مشکل دارند و مجبورند که به جای آن از اینترنت ۳G استفاده کنند. خوشبختانه، این موضوع به راحتی قابل‌حل است.

  1. حالت پرواز را فعال کرده و مجددا آن را غیرفعال کنید.
  2. از مسیر Setting > General > About مطمئن شوید که به‌روز‌رسانی در دسترس است.
  3. گوشی خود را ری استارت کنید.
  4. سعی کنید که تنظیمات شبکه سلولی، VPN و APN را با رفتن به مسیر Setting> General> Reset> Reset Network Setting ریست کنید.
  5. گوشی خود را خاموش کرده و سیم کارت را خارج کنید، سپس سیم کارت سر جایش قرار دهید و مجددا گوشی را روشن کنید.

مشکل ری استارت ناگهانی، گیر کردن صفحه نمایش و روشن نشدن

اگر با هریک از این موارد مواجه شدید، احتمالا ایراد از مادربرد گوشی شماست. اپل دریافت که درصد کمی از گوشی‌های آیفون ۸ که بین سپتامبر ۲۰۱۷ و مارس ۲۰۱۸ در استرالیا، چین، هنگ کنگ، هند، ژاپن، ماکائو، نیوزلند و ایالات متحده فروخته شد، نقص ساختاری داشتند.

  • در وب سایت اپل شماره سریال آیفون خود را بررسی کنید تا ببینید که آیا گوشی شما واجد شرایط تعمیرات رایگان اپل است یا خیر. (ویژه کاربران خارج از ایران)

مشکل مصرف زیاد باتری

ما از آیفون‌های خود به حدی استفاده می‌کنیم که عمر باتری آن دچار مشکل می‌شود. اما در انجمن پشتیبانی اپل، برخی از افراد از تخلیه‌ی غیرمعمول و سریع باتری شکایت کرده‌اند. ما دریافتیم که مشکل تخلیه‌ی سریع باتری برای کسانی که بازی‌های واقعیت افزوده انجام می‌دهند، پیش می‌آید، اما به طور کلی در حالت عادی عمر باتری گوشی آیفون ۸ بسیار خوب است. بنابراین اگر در این گوشی‌ها با مشکل مصرف زیاد باتری مواجه شدید، اقدامات زیر را انجام دهید.

  1. اول از هرچیز بهتر است، راهنمایی‌های ما را درباره‌ی مصرف بهینه باتری، بررسی و مطالعه کنید.
  2. اگر انجام این نکات مشکل شما را حل نکردند، بهتر است به سراغ ریست فکتوری دستگاه بروید. ابتدا مطمئن شوید که از اطلاعات داخل گوشی خود، بکاپ گرفته‌اید، اما بعد از ریست کردن گوشی، آن را به عنوان یک دستگاه جدید در نظر بگیرید و نسخه پشتیبان خود را بازیابی نکنید، سپس بررسی کنید و ببینید که مشکل باتری آن برمی‌گردد. اگر اینگونه نبود، احتمال این وجود دارد که چیزی در تنظیمات قدیمی شما یا یک برنامه‌ای که قبلا نصب کرده‌اید، این مشکل را ایجاد کرده است.
  3. اگر پس ار اعمال ریست فکتوری و بکاپ نکردن اطلاعات خود، مشکل باتری همچنان پابرجا بود، ممکن است ایراد از نقص سخت افزاری باشد. پس بهتر است آن را به یک کارشناس یا تعمیرکار نشان دهید.

مشکل باد کردن باتری

ممکن است گزارش‌هایی در مورد باد کردن باتری گوشی‌های آیفون ۸ به گوشتان خورده باشد. هنوز میزان گستردگی این موضوع مشخص نیست، اما بنظر می‌رسد که این مشکل یک اتفاق نسبتا نادر است.

  • در حال حاضر هیچ راهکاری برای جلوگیری از بروز این مشکل ارائه نشده است و اپل در حال بررسی موضوع می‌باشد.

مشکل صدای خش خش در حین تماس

تعدادی از دارندگان گوشی آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس از مشکل صدای خش خش اسپیکر حین تماس صوتی شکایت کرده‌اند. بروز یک صدای عجیب و متناوب هنگام مکالمه صوتی، شنیدن صدای طرف مقابل را دشوار می‌کند.

  1. منتظر به‌روزرسانی نرم افزار باشید، اپل این مسئله را تصدیق کرد و گفت: «ما از این مسئله که تعدادی از کاربران را تحت تاثیر قرار داده، آگاه هستیم. تیم ما در حال بررسی و حل این موضوع است و احتمالا در آپدیت نرم افزاری آینده حل این مشکل را گنجانده است.
  2. طبق گزارشات، این مشکل در آپدیت iOS 11.0.2 برطرف شده است.
  3. ممکن است مشکل سخت افزاری مربوط به آن باشد.

مشکل رفرش بدون توقف اپ استور

تنها شما نیستید که با مشکل رفرش بدون توقف اپ استور مواجه می‌شوید. ما در بخش بررسی آیفون ۸ با این مشکل روبرو شدیم، اما طبق گزارشات به نظر می‌رسد که به جدیدترین دستگاه‌های اپل محدود نباشد.

  1. برای حل این موضوع می‌توانید آیفون خود را ری استارت کنید. دکمه پاور را نگه دارید و آن را خاموش کنید. مجددا دکمه پاور را نگه دارید تا گوشی روشن شود.
  2. برخی از افراد با خروج و ورود مجدد به حساب کاربری‌شان در حل این مشکل موفق بوده‌اند. برای این کار به تنظیمات گوشی بروید و در ابتدای صفحه روی اسم خود را لمس کنید. سپس وارد گزینه iTunes & App Store شوید. در بالای صفحه روی Apple ID (اپل آیدی) کلیک کنید، سپس از منوی ظاهر شده روی صفحه گزینه Sign Out (خروج) را لمس کنید. سپس برای ورود مجدد، روی گزینه Sign In بزنید و اطلاعات خود را وارد کنید. اکنون دوباره می‌توانید App Store را امتحان کنید.

مشکل پاسخگو ناپذیری نمایشگر یا توقف آن

تاکنون گزارش‌های متعددی در مورد توقف نمایشگر آیفون ۸ و ۸ پلاس به ما رسیده است. در برخی از این موارد، دکمه‌های سخت افزاری و ژست‌های حرکتی همچنان همچنان کار می‌کنند، اما چیزهای دیگر متوقف شده است.

  1. دکمه‌ی پاور را نگه داشته و گوشی را خاموش کنید. سپس دکمه‌ی پاور را مجددا نگه دارید تا گوشی روشن شود
  2. روش فورس ریستارت در آیفون‌های ۸ و ۸ پلاس تغییر کرده است. برای اینکار شما باید دکمه‌ی افزایش صدا را زده و فورا آن را رها کنید، بعد از آن دکمه‌ی کاهش صدا را زده و سریع آن را ول کنید. سپس دکمه‌ی پاور را فشار داده و تا جایی که لوگوی اپل روی صفحه ظاهر شد، آن را نگه دارید.
  3. اگر بعد از ریستارت مشکل همچنان پابرجا بود، از محتویات داخل گوشی خود بکاپ گرفته و بعد اطلاعات آیفون خود را پاک کنید. بعد از آن نسخه پشتیبان خود را بازیابی کنید.
  4. اگر بعد از ریست فکتوری و باریابی نسخه پشتیبان، مشکل حل نشد، ممکن است مشکل از بکاپ گیری شما باشد. مجددا تلاش کنید که ریست فکتوی را انجام دهید تا گوشی مانند یک دیوایس جدید شود. سپس مشکل را بررسی کنید.
  5. اگر هیچکدام از راه‌های فوق مشکل را رفع نکردند، وقت آن است که به یک تعمیرگاه مجاز مراجعه کنید.

مشکل داغ شدن بیش از حد

اگر حس کرید که گوشی آیفون ۸ یا ۸ پلاس شما بسیار داغ شده است، دلیلی برای نگرانی وجود ندارد. ما دریافتیم که گوشی‌های آیفون ۸ هنگام اجرای بازی‌های واقعیت افزوده، داغ می‌شوند. اما این مشکل هنگام راه اندازی اولیه گوشی، بازیابی نسخه پشتیبان یا استفاده از GPS و بازی‌هایی نظیر پوکمون گو نیز به وجود می‌آید. اگر میزان داغی آن از بیش از حد شد، هشدار دما روی صفحه نمایش ظاهر شده و گوشی خود به خود خاموش می‌شود.

  1. وقتی با این مشکل مواجه شدید، بهتر است گوشی را کنار گذاشته و از آن استفاده نکنید تا دمای آن پایین بیاید.
  2. برای استراحت دادن به گوشی بهتر است آن را در یک محیط معتدل قرار دهید. برای مثال قرار دادن گوشی روی داشبورد ماشین در یک روز آفتابی باعث داغی بیش از حد دستگاه می‌شود.
  3. اگر گوشی را در قاب قرار داده‌اید، بهتر است هرچه زودتر آن را از قابش درآورید تا دمای دستگاه کاهش پیدا کند.
  4. قابلیت‌های غیرضروری گوشی را غیرفعال کنید. برای مثال وارد Setting> Privacy شوید و سرویس لوکیشن را غیرفعال کنید.
  5. اگر در جایی هستید که سیگنال ضعیف است، بهتر است دیتای گوشی را خاموش کنید. به یاد داشته باشید که بعدا آن را روشن کنید.
  6. دکمه‌ی پاور گوشی را نگه داشته و آن را خاموش کنید. پس از کاهش دمای گوشی، مجددا آن را روشن کنید.
  7. بیشترین دلیلی که باعث داغ شدن گوشی می‌شود، اجرای یک برنامه یا بازی سنگین است. بنابراین، هنگام اجرای آن‌ها به این مسئله دقت کنید تا به محض بروز آن، برنامه‌های مشکل‌ساز را پاک کنید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.