تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱
کد خبر : 588431

راهنما خرید انواع چرم مصنوعی

راهنما خرید انواع چرم مصنوعی

چرم مصنوعی نوعی چرم بدلی می باشد که با چسباندن مواد مصنوعی به پارچه طبیعی ساخته می شود. مواد مورد استفاده برای چرم مصنوعی می تواند تقریباً هر چیزی باشد، از وینیل گرفته تا پلاستیک. رایج ترین نوع چرم مصنوعی وینیل است که با برداشتن یک ورق پلاستیکی بادوام و حرارت دادن آن تا زمانی

چرم مصنوعی نوعی چرم بدلی می باشد که با چسباندن مواد مصنوعی به پارچه طبیعی ساخته می شود. مواد مورد استفاده برای چرم مصنوعی می تواند تقریباً هر چیزی باشد، از وینیل گرفته تا پلاستیک. رایج ترین نوع چرم مصنوعی وینیل است که با برداشتن یک ورق پلاستیکی بادوام و حرارت دادن آن تا زمانی که نرم شود تولید می شود. سپس وینیل روی پارچه فشار داده می شود و با چسب یا چسب اسپری روی پارچه می چسبد. انواع مختلفی از وینیل بسته به ظاهر و احساس مطلوب محصول نهایی استفاده می شود. برخی از محصولات مات هستند که ظاهر واقعی را می دهد. برخی دیگر براق هستند، به طوری که اقلام چرم مصنوعی نور را منعکس می کنند.

چرم مصنوعی را می توان از نمد نیز تهیه کرد که از پشم یا پنبه ساخته می شود. برای ساخت چرم مصنوعی می توان از مواد مختلفی استفاده کرد. علاوه بر وینیل، مواد دیگر عبارتند از PVC، اکریلیک و مخلوط اکریلیک. اغلب از نمد نیز استفاده می شود زیرا ظاهر و احساس چرم واقعی را بدون نگهداری مورد نیاز چرم تقلید می کند. اجناس چرم مصنوعی به دلیل ظاهر و بافت منحصربه‌فردشان از همه متمایز می‌شوند. آنها معمولاً در وسایل تزئینی خانه مانند کیف پول و کیف دستی، کفش، کت، کلاه، کوله پشتی و موارد دیگر یافت می شوند.

از آنجایی که برای تولید چرم مصنوعی نیازی به کشتن حیوانات نیست، از این رو لزوماً مدافعان محیط زیست از این واقعیت غافل می‌شوند که چرم مصنوعی زیست تخریب نمی‌شود (بازیافتی نیست) و تولید این ماده باعث آزاد شدن مواد شیمیایی مضر در محیط زیست می‌شود.

در سال‌های اخیر، برخی از تولیدکنندگان شروع به ساختن چرم مصنوعی گیاهی کرده‌اند که ظاهراً هم نگرانی‌های اخلاقی پیرامون کشتن حیوانات را ندارد و هم نگرانی‌های زیست محیطی در مورد تولید چرم صنعتی را حل می‌کند.

جهت خرید انواع چرم مصنوعی pipcom کلیک کنید

معرفی چرم مصنوعی PVC

راهنما خرید انواع چرم مصنوعی

چرم مصنوعی پی وی سی (پلی وینیل کلراید) از پارچه های مختلفی مانند پارچه بافته شده، پارچه تریکو یا پارچه غیر بافته شده به عنوان ماده زیرلایه، همراه با یک لایه فوم پی وی سی بر رویش به وجود می آید.

کاربرد چرم پی وی سی

بیشترین نوع کاربرد چرم مصنوعی PVC در صنایع پوشاک از جمله تهیه لباس چرمی، دستکش، کفش، کیف های داری، تولید روکش مبلمان و صندلی های ماشین و … می باشد.

معرفی چرم مصنوعی PU

چرم PU یا پلی اورتان یک نوع چرم مصنوعی است که در آن پلی اورتان (PolyUrethane) روی یک لایه زیرین کشیده می شود و دلیل نامگذاری آن به PU، همین امر می باشد. چرم مصنوعی PU، ابتدا برای استفاده در صنعت چرم مصنوعی کفش اختراع و به بازار عرضه شد، اما پس از مدتی تغییراتی در آن داده شد تا برای استفاده در صنعت مبلمان و خودرو نیز کاربرد داشته باشد.

معرفی چرم میکروفیبر (میکروفایبر)

چرم میکروفیبر چه نوع چرمی است؟ 

چرم میکروفیبر یا چرم میکروفایبر یک نوع چرم کاملا درجه یک است که از چرم مصنوعی ساخته می شود که حتی آن را نیز الیاف فوق العاده می نامند. چرم میکروفیبر با بافت نرمی که دارد برای تزئین کیف، لباس، کفش، وسایل نقلیه و مبلمان در بازار شناخته شده و کاربرد دارد.

روغن دی او پی DOP چیست؟

از جمله افزودنی هایی که به گرانول افزوده شده است و کیفیت و قابلیت کاربرد آن را افزایش داده است، روغن dop میباشد. این روغن افزون بر حفظ استحکام گرانول، انعطاف پذیری و نرمی آن را بیشتر خواهد کرد. مزیت های مختف این روغن سبب استفاده بسایر گسترده آن در صنعت تولید گرانول شده است. از گرانول دارای روغن دی او پی dop در تولید شلنگ، کابل برق، کفش وغیره استفاده می گردد.

 

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.