تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۵
کد خبر : 591908

بازار اختیار معامله راهکاری مدرن برای سرمایه گذاری کوتاه مدت با کمترین دارایی

بازار اختیار معامله راهکاری مدرن برای سرمایه گذاری کوتاه مدت با کمترین دارایی

یکی از دغدغه های معامله گران ایرانی رسیدن به پاسخ این سوال است که کدام بازار بهترین محل برای وارد کردن سرمایه است؟ چرا که تحریم ایرانیان و تورم بالای موجود در اقتصاد ایران شرایط را برای سرمایه گذاری کوتاه مدت دشوار کرده است. معامله گری،یکی از بهترین راهکارهای سرمایه گذاری کوتاه مدت است از

یکی از دغدغه های معامله گران ایرانی رسیدن به پاسخ این سوال است که کدام بازار بهترین محل برای وارد کردن سرمایه است؟ چرا که تحریم ایرانیان و تورم بالای موجود در اقتصاد ایران شرایط را برای سرمایه گذاری کوتاه مدت دشوار کرده است.

معامله گری،یکی از بهترین راهکارهای سرمایه گذاری کوتاه مدت است از اینرو بسیاری از ایرانیان به عرصه معامله گری رو آورده اند و بازارهای مالی خارجی و داخلی را برای این امر انتخاب کرده اند.از جمله این بازارها فارکس و ارزهای دیجیتال است که با داشتن بازاری دوطرفه و بدون دامنه نوسان ،محل پرجاذبه ای برای کسب سود و معامله شده است.ولی مشکل بزرگ ایرانیان در این بازار ها تحریم اکانت های ایرانی وبلوکه شدن کل سرمایه آنهاست.پس مشکل جدیدی برای آنها به وجود آمده است و برای حل این مشکل باید راهکار مناسبی ارائه شود.

اختیار معامله جایگزین فارکس و ارزدیجیتال

خوشبختانه چندسالی است که جایگزین بسیار مناسبی برای فارکس و ارزدیجیتال در بازارهای مالی داخلی پیدا شده است.این بازار تمامی ویژگی های فارکس و ارزدیجیتال را در خود جای داده است یعنی میتوان در این بازار بدون دامنه نوسان معامله کرد.این ویژگی وقتی مهم میشود که بدانید دیگر محدودیت نوسانی که در بازار بورس اعمال میشود (و سهام نمیتوانند در یک روز معاملاتی بیشتر از 7 درصد تغییر قیمت داشته باشند)را نخواهید داشت

دیگر ویژگی بازاراختیار معامله دو طرفه بودن این بازار است یعنی میتوان در حالت نزول بازار نیز کسب سود کرد.یعنی همانطور که در فارکس یا ارزدیجیتال میتوان با گرفتن پوزیشن sell از نزول بازار سود کسب کرد،در اختیار معامله نیز میتوان این پوزیشن را اعمال کرد.

به تصویر زیر دقت کنید

binazirchart

این تصویر میزان نوسان قرارداد ضخود 1201 در یک بازه زمانی دوماهه است. بله تعجب نکنید در یک بازه زمانی دو ماهه حدود 585 درصد بازدهی داشته است واین واقعیتی است که از دید معامله گران ایرانی مخفی مانده است. در حالی که خود سهم خودرو در همین بازه زمانی حدود 70 درصد بازدهی داشته است.

 اختیار معامله چیست؟

بیایید کمی با اختیار معامله آشنا شویم؛اختیار معامله همانطور که از نامش پیداست به معنی خرید و فروش اختیار است یعنی آنچه که مورد معامله قرار میگیرد قراردادی از یک سهم است نه خود سهم.به زبان دیگر خریدار و فروشنده با یکدیگر قرارداد میبندند که در تاریخ معین،حجم معینی از یک سهم را تبادل کنند،و ضمن این قرارداد مبلغی را فروشنده به عنوان وجه تضمین این تعهد،در گرو کارگزاری اختیار معامله میگذارد و در مقابل مبلغی را از خریدار به عنوان پریمیوم دریافت میکند که این مبلغ در قراردادهای مختلف متفاوت است.مبلغی که به عنوان پریمیوم برای هر قرارداد اختیار معامله از طرف خریدار به فروشنده پرداخت میشود به میزان حجم توافق شده بین خریدار وفروشنده خواهد بود.

از آنجایی که معامله گری در بازار اختیار معامله کمی متفاوت از سایر بازارهای مالی است و نیازمند این هست که برخی اطلاعات خاص مانند: کارگزاری اختیار معامله ، دلتا،تتا،نوسان پذیری سهم ،اهرم ،وجه تضمین،پریمیوم،و…. را درک شود و سپس معامله صورت پذیرد؛احتیاج به دیده بان اختیار معامله نمایان میشود.

دیده بان اختیار معامله

binazirchart

در واقع دیده بان اختیار معامله منبعی برای کسب اطلاعات معامله گران برای معامله در بازار اختیار معامله است.همه اطلاعات مورد نیاز یک معامله گر اختیارمعامله در دیده بان وجود دارد و او را از سایر منابع بی نیاز خواهد کرد.

از طرفی درک این اطلاعات و طریقه استفاده از این اطلاعات و از همه مهمتر درک بازار اختیار معامله و استراتژی های آن حتما وحتما نیازمند آموزش است.آموزش اختیار معامله پله ی اول برای ورود در این بازار است. اصلا مگر میشود بدون آموزش وارد عرصه ای شد و اگر وارد شدیم مگر میشود به موفقیت رسید.

آموزش اختیار معامله

برای تمامی این مشکلات و پیچیده گی های معامله در اختیار معامله میتوانید به سایت بی نظیرچارت مراجعه کنید و بدون احتیاج به سایر منابع اقدام به معامله کنید،چرا که این سایت یک مرجع اطلاعاتی و آموزشی بسیارقوی دراختیارمعامله است و با ارائه آموزش اختیار معامله به صورت رایگان درصدد معرفی این بازار نوپا به معامله گران عزیز است. از طرفی با ایجاد دیده بان اختیار معامله در بستر سایت خود به دنبال ارائه خدمات دقیق برای راحتی حال تریدرهای حرفه ای این بازار است.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.