تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۳
کد خبر : 51861

راهنمای کامل ایمپلنت دندان

راهنمای کامل ایمپلنت دندان

زمانی که دندانی را از دست می دهیم و یا این که دندان ها دچار آسیب و پوسیدگی می شوند که قابل درمان نیستند باید سریع اقدام به درمان کنیم. بی دندانی علاوه بر این که زیبایی چهره افراد را تحت تاثیر قرار می دهد بلکه عوارض دیگری برای فرد دارد که می توان به …

زمانی که دندانی را از دست می دهیم و یا این که دندان ها دچار آسیب و پوسیدگی می شوند که قابل درمان نیستند باید سریع اقدام به درمان کنیم. بی دندانی علاوه بر این که زیبایی چهره افراد را تحت تاثیر قرار می دهد بلکه عوارض دیگری برای فرد دارد که می توان به تحلیل لثه و استخوان فک بیمار اشاره کرد. ایمپلنت دندان بهترین روش برای پر کردن جای خالی دندان از دست رفته است. این روش مزایای زیادی نسبت به روش های دیگر مانند دندان مصنوعی و بریج و …. دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

با وجود مزایای زیادی که ایمپلنت برای فرد دارد، بیمار باید شرایط اولیه و لازم را برای انجام ایمپلنت داشته باشد، بعضی از این شرایط شامل موارد زیر می شود:

حداقل سن ۱۸ سال، رشد استخوان های انسان به طور میانگین تا ۱۸ سالگی ادامه پیدا خواهد کرد . برای انجام ایمپلنت استخوان فک باید به رشد کامل خود رسیده باشد پس پیشنهاد می کنیم برای انجام ایمپلنت فرد حداقل ۱۸ سال داشته باشد ولی در غیر این صورت محدودیت سنی خاصی برای انجام ایمپلنت وجود ندارد.
لثه ی فرد سالم باشد و دچار بیماری های لثه نباشد.
فرد دچار بیماری هایی نباشد که بهبود استخوان های بدن را تحت تاثیر قرار می دهد.

ساختار ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان از نظر ظاهری مانند یک پیچ به نظر می آید. جنس پایه ی ایمپلنت معمولا از جنس فلزی به نام تیتانیوم است. این فلز با ساختار بدن سازگاری بسیار بالایی دارد و هیچ گونه تنشی با بدن ایجاد نمی کند.
هر ایمپلنت دندان شامل سه بخش اصلی فیکسچر، اباتمنت و روکش دندان است. که منظور از فیکسچر همان بخش پیچ مانند است که درون استخوان فک بیمار جای گذاری می شود. اباتمنت رابط بین روکش و فیکسچر است و روکش هم بخشی است که نقش تاج دندان را ایفا می کند.

مراحل انجام ایمپلنت

برای انجام ایمپلنت باید بیمار توسط پزشک معاینه شود. با توجه به شرایط هر بیمار و وضعیت دندان ها و فک هر فرد روش ایمپلنت توسط پزشک انتخاب می شود.
در مرحله اول برشی روی لثه ی فرد در محلی که می خواهیم ایمپلنت را قرا دهیم ایجاد می شود و با توجه به ابعاد فیکسچر حفره ای در استخوان فک بیمار در همان ناحیه ایجاد می کنیم. فیکسچر درون استخوان فک بیمار جای گذاری می شود بعد از گذشت مدت زمانی استخوان فک اطراف فیکسچر رشد می کند، اطراف فیکسچر را احاطه می کند و پایه ی ایمپلنت در فک بیمار ثابت می شود و کاملا مانند ریشه دندان عمل می کند.
بعد از گذشت مدت زمانی بیمار دوباره باید به پزشک مراجعه کند. پزشک در قسمت جراحی شده دوباره برشی ایجاد می کند و اباتمنت را روی فیکسچر قرار می دهد. پزشک بعد از گذشت مدت زمانی که از ثابت شدن پایه در استخوان فک اطمینان حاصل کرد روکش نهایی را برای بیمار قرار می دهد.

مزایای ایمپلنت دندان

روش های مختلفی برای پر کردن جای خالی دندان وجود دارد که می توان گفت ایمپلنت دندان بهترین روش شناخته شده تا کنون است که مزیت های بسیاری نسبت به سایر روش ها دارد از جمله این مزایا می توان به موارد زیر اشاره کرد:
ایمپلنت نه تنها از نظر ساختاری کاملا مانند دندان طبیعی فرد عمل می کند از نظر ظاهری، فرم و اندازه هم کاملا مشابه دندان طبیعی فرد است .
ایمپلنت دندان کاملا درون استخوان فک ثابت می شود و لغزش و حرکتی ندارد در صورتی که در روش های دیگر مثل دندان مصنوعی، دندان روی لثه حرکت می کند و باعث تحریک لثه و ناهنجاری های لثه می شود.
در روش ایمپلنت دندان، فرد برای جویدن و خوردن غذا محدودیتی ندارد در صورتی که جویدن غذاهای سفت برای فردی که از دندان مصنوعی استفاده می کند بسیار دشوار است.
ایمپلنت دندان در صحبت کردن برای بیمار اختلالی ایجاد نمی کند. این در حالی است که دندان مصنوعی در دهان فرد حرکت می کند و فرد برای تکلم دچار مشکلاتی می شود.
ایمپلنت دندان از تحلیل رفتن استخوان فک و بافت لثه ی فرد جلوگیری می کند در صورتی که در روش دندان مصنوعی و بریج استخوان فک فرد با گذشت زمان تحلیل می رود.
ایمپلنت دندان مانند دندان طبیعی فرد است و باید بهداشت آنها را با مسواک، نخ دندان و محلول های دهان شویه حفظ کنیم. اگر نکات بهداشتی را رعایت کنیم ایمپلنت ها ماندگاری و طول عمر بسیار بالایی خواهند داشت.
ایمپلنت دندان درون استخوان فک ثابت است و برای مسواک زدن و … لازم نیست مانند دندان مصنوعی از دهان خارج شوند.

مراقبت های بعد از انجام ایمپلنت
مراقبت های بعد از انجام ایمپلنت شامل دو مرحله ی روز های اولیه و مراقبت های طولانی مدت می شود. در روز های اولیه ی بعد از انجام جراحی نباید زیاد به ایمپلنت ها فشاری وارد شود و بهتر است که غذاهای نرم میل شود. بعد از گذشت چند روز مراقبت ها از ایمپلنت های دندان کاملا مشابه دندان های طبیعی فرد است مثل مسواک زدن، کشیدن نخ دندان و…. هرچه نکات بهداشتی دقیق تر رعایت شود عمر ایمپلنت ها طولانی تر خواهد بود و ایمپلنت ها تا آخر عمر همراه فرد خواهند بود.

معایب ایمپلنت دندان

تنها عیب ایمپلنت دندان زمان بر بودن این روش است که این موضوع را می توان با انجام روش ایمپلنت فوری برطرف کرد.
ما در کلینیک زیبایی و دندان پزشکی دایادنت آماده ی ارایه خدمات لمینت دندان  ، ایمپلنت به روش های معمول و یک روزه به مراجعه کنندگان عزیز هستیم که شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت ما مراجعه کنید و یا با ما تماس بگیرید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.
daya-dent.com
۷۷۹۷۸۲۴۹ – ۰۲۱ | ۶۴۶۸ ۵۷۷ ۰۹۹۰
۰۶۵ ۷۵ ۷۵ ۰۹۹۰

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.