تاریخ انتشار : جمعه ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۶:۵۸
کد خبر : 58763

راهنمای نصب ویندوز ۱۱ روی کامپیوترهای قدیمی

راهنمای نصب ویندوز ۱۱ روی کامپیوترهای قدیمی

راهنمای نصب ویندوز ۱۱ روی کامپیوترهای قدیمیمایکروسافت به‌تازگی نسخه پایدار ویندوز ۱۱ را عرضه کرده است و خیلی‌ها مشتاق هستند که این سیستم عامل را روی کامپیوتر خود نصب کنند. البته نصب ویندوز ۱۱ نیاز به پیش‌نیازهایی دارد که همه کامپیوترها واجد آن‌ها نیستند؛ اما حالا مشخص شده است که یک راه بسیار ساده برای نصب ویندوز ۱۱ روی کامپیوترهای که پردازنده قدیمی‌تری‌ دارند وجود دارد. بنابراین شما دیگر نیاز به فرمت کردن درایو، پاک کردن فایل‌ها و حتی دانلود فایل ایزوی ویندوز ۱۱ روی یک یو‌اس‌بی اکسترنال نخواهید داشت.
پس اگر کامپیوتر شما فاقد پیش‌‌نیازهای ویندوز ۱۱ است یا اینکه پردازنده کامپیوترتان از این سیستم عامل پشتیبانی نمی‌کند، می‌توانید روش زیر را که موردتائید خود مایکروسافت نیز است اجرا کنید.
مطالب مرتبط:راهنمای ارتقای ویندوز ۱۰ به ویندوز ۱۱
نقد و بررسی ویندوز ۱۱؛ یک به‌روزرسانی اختیاری
(وب‌سایت ورج این روش را روی یک لپ تاپ Dell XPS 15 با پردازنده Core i7-7700HQ و یک لپ تاپ سرفیس گو مایکروسافت Pentium Gold 4415Y اجرا کرده و به نتیجه رسیده است. پردازنده هیچ‌کدام از این دو لپ تاپ، در لیست پردازنده..

مایکروسافت به‌تازگی نسخه پایدار ویندوز ۱۱ را عرضه کرده است و خیلی‌ها مشتاق هستند که این سیستم عامل را روی کامپیوتر خود نصب کنند. البته نصب ویندوز ۱۱ نیاز به پیش‌نیازهایی دارد که همه کامپیوترها واجد آن‌ها نیستند؛ اما حالا مشخص شده است که یک راه بسیار ساده برای نصب ویندوز ۱۱ روی کامپیوترهای که پردازنده قدیمی‌تری‌ دارند وجود دارد. بنابراین شما دیگر نیاز به فرمت کردن درایو، پاک کردن فایل‌ها و حتی دانلود فایل ایزوی ویندوز ۱۱ روی یک یو‌اس‌بی اکسترنال نخواهید داشت.

پس اگر کامپیوتر شما فاقد پیش‌‌نیازهای ویندوز ۱۱ است یا اینکه پردازنده کامپیوترتان از این سیستم عامل پشتیبانی نمی‌کند، می‌توانید روش زیر را که موردتائید خود مایکروسافت نیز است اجرا کنید.

(وب‌سایت ورج این روش را روی یک لپ تاپ Dell XPS 15 با پردازنده Core i7-7700HQ و یک لپ تاپ سرفیس گو مایکروسافت Pentium Gold 4415Y اجرا کرده و به نتیجه رسیده است. پردازنده هیچ‌کدام از این دو لپ تاپ، در لیست پردازنده‌های سازگاز با ویندوز ۱۱ نبودند.)

روش کار به صورت زیر است که شامل سه مرحله می‌شود:

۱) فایل ایزو ویندوز ۱۱ را دانلود کنید

  • شما ابتدا باید فایل ایزو ویندوز ۱۱ را دانلود کنید. در این روش شما با دستیار نصب ویندوز ۱۱ کاری ندارید و از طرفی هم ابزار PC Health Check مایکروسافت را گول نمی‌زنید.
  • به این صفحه پشتیبانی مایکروسافت رفته و در قسمت پایین صفحه، گزینه دانلود فایل ایزو ویندوز ۱۱ را مشاهده خواهید کرد. زبان موردنظر خود را انتخاب کرده و گزینه تائید را انتخاب کنید؛‌ سپس روی گزینه ۶۴ بیت کلیک کنید و دانلود فایل را شروع نمایید. در حالیکه این فایل ۵.۱ گیگابایتی دانلود می‌شود به مرحله دوم بروید.

راهنمای نصب ویندوز ۱۱ روی کامپیوترهای قدیمی

۲) برای دور زدن مرحله چک کردن پردازنده، رجیستری ویندوز را ویرایش کنید

  • در سیستم عامل ویندوز روی منوی استارت کلیک کرده و عبارت regedit را تایپ کنید و با زدن دکمه اینتر وارد محیط رجیستری ویندوز شوید.
  • آدرس ComputerHKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMSetupMoSetup را در باکس زیر مسیر “File, Edit, View, Favorites, Help” کپی پیست کنید یا اینکه مستقیماً به مسیر HKEY_LOCAL_MACHINE > System > Setup > MoSetup بروید تا به آدرس فوق برسید.
  • در صفحه سمت راست، راست‌کلیک کرده و گزینه New > DWORD (32-bit) Value را انتخاب کنید. نام این مقدار را “AllowUpgradesWithUnsupportedTPMOrCPU” بگذارید، سپس روی مقدار جدید دوبار کلیک کرده و عدد ۱ را در باکس وارد کنید. دکمه OK را فشار داده و از ویرایشگر رجیستری خارج شوید.

راهنمای نصب ویندوز ۱۱ روی کامپیوترهای قدیمی

۳) فایل ایزو را در ویندوز اکسپلورر باز کرده و آن را نصب کنید

  • بعد از تمام شدن دانلود فایل ایزو ویندوز ۱۱، روی آن راست‌کلیک کرده و گزینه Open with > Windows Explorer را انتخاب کنید، سپس روی گزینه ست‌آپ برای شروع نصب دوبار کلیک کنید.

راهنمای نصب ویندوز ۱۱ روی کامپیوترهای قدیمی

فرایند نصب تمام شد! اگر روش هک رجیستری جواب داد، شما یک پیام هشدار مشاهده خواهید کرد که چیز مهمی نیست و به‌راحتی خواهید توانست ویندوز ۱۱ را بدون از دست دادن داده‌های خود نصب کنید. البته توجه داشته باشید که اگر شما از این روش استفاده کنید مایکروسافت این حق را برای خودش قائل شده که برای شما هیچ آپدیت امنیتی ارائه نکند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.