تاریخ انتشار: چهارشنبه ۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۸

شهر وان که در جنوب شرقی کشور ترکیه قراردارد و با شهر خوی در استان آذربایجان غربی همسایه است به عنوان یکی از پر طرفدارترین مقصد های ایرانی ها تبدیل شده است . شهر وان به خاطر نزدیک بودن به مرز و داشتن مراکز خرید با قیمت مناسب بین مسافران ایرانی محبوب شده است .

شهر وان که در جنوب شرقی کشور ترکیه قراردارد و با شهر خوی در استان آذربایجان غربی همسایه است به عنوان یکی از پر طرفدارترین مقصد های ایرانی ها تبدیل شده است . شهر وان به خاطر نزدیک بودن به مرز و داشتن مراکز خرید با قیمت مناسب بین مسافران ایرانی محبوب شده است . ما در این مقاله سعی داریم شما رو برای سفر به وان راهنمایی کنیم پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید .

مرزهای که امکان سفر به

نزدیک ترین و مناسب ترین گذرگاه مرزی برای سفر به وان مرز رازی در شهر خوی می باشد که از مرز رازی تا شهر وان حدود 90 کیلومتر راه است که در مقایسه با سایر مرزها خیلی نزدیکتر است ولی بزرگترین ایراد این مرز عدم فعالیت 24 ساعته می باشد . ساعت کار این مرز از ساعت 09:30 الی ساعت 16:00 می باشد . با وجود اینکه مرزهای بازرگان و سئرو 24 ساعت می باشند ولی مسافرانی که قصد سفر به وان داردند همچنان انتخابشان مرز رازی می باشد .

همانطور که گفتین برای سفر به شهر وان بهترین مرز مرز رازی می باشد پس برای رفتن به خوی مسافران گرامی خودشون باید به شهر خوی برسن . پس از هر جای ایران که خواستین به شهر وان سفر کنین باید ببین چطور میشه به شهر خوی برسین . اگه با ماشین شهصی خودقصد سفر دارین میتونین تا شهر خوی بیایین و ماشین خودتون تو یکی از پارکینگ های شهر خوی بزارین ویا حتی با ماشین خود تا مرز برین و از پارکینگ های مرز استفاده کنید و بعد از عبور از مرز با ماشین های ترک به شهر وان برید .

اما اگه با وسیله نقلیه عمومی بخواین برین باید ببین از شهر خود تا شهر خوی سرویس اتوبوس یا پرواز هست یا نه . تا امروز فرودگاه خوی فقط مقصد پرواز از فرودگاه مهرآباد بوده و همچنین پایانه اتوبوس رانی شهر خوی از شهرهای قم ، تبریز و ارومیه مقصد اتوبوس ها و وسیله های نقلیه بوده اند . خوب حالا سوال پیش میاد اگه از شهر مبدا سرویس به شهر خوی نبود چیکار باید کرد ؟

شهر تبریز که نسبت به شهر خوی بزرگتراست و از اکثر مرکز استان های کشور به این شهر سرویس دارد میتوانید برای سفر به وان ابتدا به شهر تبریز بیایید و با سرویس هایی که از شهر تبریز به شهر وان است استفاده نمایید. روزانه از شهر تبریز به مقصد شهر وان سرویس دایر می باشد که ساعت 7 صبح به سمت شهر خوی و مرز رازی حرکت میکنند و بعد از عبور از مرز با همان ماشین به مسیر خود تا شهر وان ادامه میدهید .

مسافرانی که قصد سفر هوایی به شهر وان دارند باید بداند که میتوانند از طریق پرواز به شهر خوی یا تبریز برسند و از طریق سرویس فرودگاهی به سمت مرز رازی و شهر وان حرکت کنند .

استفاده از تورهای مسافرتی

یکی از ساده ترین و بی دغدغه ترین راه های سفر به وان ، رفتن با تور های گروهی وان می باشد . با مراجعه به شرکت های خدمات مسافرتی معتبر شهر خود در خواست تور گروهی کنید. تفاوت تورهای گروهی و انفرادی همراه بودن راهنمای سفر مجرب می باشد در این نوع سفر به وان راهنمای سفر از ابتدا تا انتهای سفر همراه شما هست و تمامی هماهنگی های لازم انجام میشود. مهمولاً تورهای گروی ار مبدا تا شهر هوی با اتوبوس های 25 نفر تخت شو انجام میشود و از شهر خوی تا شهر وان با اسپیرنتر های ترک انجام میشود .

اتوبوس های بین شهری که در ایران استفاده میشوند معمولا با اتوبوس های 25 نفره که توسط شرکتهای اسکانیا ، مان و ولوو انجام میشود . این اتوبوس ها راحتی و کیفیت بهتری نسبت به اتوبوس های 32 نفره ویا 44 نفر دارند ، هم فاصله صندلی ها که به شا کمک میکند صندلی بیشتر بخوابد ، و پایه زیر پا که به شما کمک میکند تا پای شما آویزان نماند باعث راحتی شما نسبت به سایر اتوبوس ها میشود .

اتوبوس های تهران خوی

یکی از بهترین راهنمایی سفر به وان میتوان داشت اتوبوس های تهران خوی می باشد که از ترمینال غرب روزانه از ساعت 15:30 به مقصد خوی حرکت دارند.بهترین ساعت حرکت با اتوبوس ها ساعت 19:00 الی 21:30 می باشد که بهترین وقت به شهر خوی و مرز رازی میرسید اگه زودترحرکت کنید زود به تریمنال خوی و مرز میرسید که مرز هنوز سورع به کار نکرده است و اگر دیتر حرکت کنید امکان دیر رسید به مرز هست و نتوانید از مرز عبور کنید . شرکت های مختلفی به شهر خوی سرویس دارند اما میتوان بدون اغراق گفت شرکت مسافربری تعاونی 4 (میهن نور آریا) با همکاری شرکت خوش سفر خوی بهترین شرکت می باشد .

مراکز خرید شهر وان

همانطور که گفتیم یکی از علت های محبوبیت شهر وان وجود مراکز خرید در شهر وان میباشد که به مسافران وان کمک میکند خرید خوبی داشته باشند . شما در شهر وان میتواند لباس ، وسایل آشپزخانه ، وسایل ورزشی و … خرید کنید واز تخفیف های عالی فروشگاه ها بهرمند شوید . بهترین مراکز خرید شهر وان میتوان به مرکز خرید AVM ، آیدین پریهان ، خیابان جمهوریت ، مرکز خرید فلو ، مرکز خرید مادام کوکو اشاره کرد . اکثر فروشگاه ها و مراکز خرید در خیابان جمهوریت و ماراش می باشد .

هتل های شهر وان

یکی از مهمترین مسائل سفر انتخاب هتل می باشد ما به شما پیشنهاد میکنیم از انتخاب هتل های بدون ستاره و یا استفاده از خانه در شهر وان بپرهیزید ، سعی کنید مراکز اقامتی که دارای مجوز هستن انتخاب کنید تا به مشکل برنخورید . محبوب ترین هتل شهر وان هتل هالدی می باشد که بخاطر خدمات و کیفیتش زبان زد مسافران می باشد ، هتل ساردور وان بعد از بازسازی انجام شده به یکی از هتل های خوب این شهر تبدیل شده است .

هتل سه ستاره این شهر می توان پیشنهاد کرد به هتل توپراک ، هتل پارک ، هتل رئال سوئیت اشاره کرد و هتل های چهار ستاره به هتل هالدی ، هتل گرند ، هتل رونسانس ، هتل رویال میلانو ، هتل رویال پالاس اشاره کرد . در مرکز شهر وان تنها دو هتل الیت ورلد و هتل کانفریوم به عنوان هتل پنج ستاره می باشد که کیفیت خوبی دارند .

در شهر وان بخاطر دریاچه زیابیش هتل های ساحلی وجود دارد ، هتل ساحلی مریت شاهماران که دارای ساحل اختصاصی می باشد و جزو محبوب ترین هتل ها می باشد . هتل پنج ستاره دبل تری بای هیلتون ، هتل د وان و هتل چهار ستاره رامادا دیگر هتل ها ساحلی این شهر می باشد .

گشت شهر وان

برای تفریح در شهر وان به شما پیشنهاد میشود که حتما از گشت جزیره و کلیسای آکدامار استفاده کنید این گشت همراه با گشت خانه گربه ها ، قلعه وان و خانه وارانه می باشد .یکی دیگر از تفریحات وان استفاده از ساحل ادریمیت این شهر می باشد که یک پل شیشه ای زیبا در دل خود دارد .

شخن پایانی

برای سفر به وان باید آمادگی طول مسیر طولانی داشته باشید مرز رازی یکی از شلوغ ترین و پر تردد ترین مرزهای کشور ما می باشد . در نظر داشته باشید که پول رسمی کشور ترکیه و شهر وان لیر می باشد ولی ما به شما پیشنهاد میکنیم همراه خود دلار داشته باشید و به میزان نیاز از صرافی ها به لیر تبدیل کنید .

خروج از نسخه موبایل