راهنمای خرید پرینتر؛ چاپگر لیزری یا جوهرافشان، رنگی یا سیاه و سفید؟ اگر دنبال خرید یک چاپگر جدید هستید با راهنمای خرید پرینتر ، شما را در انتخاب بهترین مدل پرینتر لیزری یا جوهرافشان ، رنگی یا سیاه و سفید یاری می‌کنیم.

پرینترها محصولات شیکی نیستند. ما این را می‌دانیم، اما واقعیت امر این است که بسیاری از کاربران برای چاپ عکس‌های دیجیتالی خود، نامه‌ها، قراردادها و دیگر اسنادشان ترجیح می‌دهند از چاپگر شخصی خودشان استفاده می‌کنند.
بنابراین اگر شما هم قصد خرید یک چاپگر جدید دارید و می‌خواهید بهترین انتخاب را داشته باشید تا در دام کارتریج‌های جوهر گران قیمت نیفتید و با کمترین هزینه، بهترین انتخاب را داشته باشید، این مطلب را دنبال کنید.
راهنمای خرید پرینتر چاپگر لیزری یا جوهرافشان، رنگی یا سیاه و سفید؟ برای انتخاب، شما باید ۶ قانون را در نظر بگیرید. این ۶ قانون به ترتیب زیر هستند.
قانون اول خرید چاپگر: چقدر به آن نیاز دارید؟ این می‌تواند دشوارترین و در عین حال مهم‌ترین مورد ممکن برای تشخیص باشد. مشکل اینجاست، تخمین زدن میزان نیاز شما به یک چاپگر سخت است، زیرا در عین کارایی شما ..

راهنمای خرید پرینتر؛ چاپگر لیزری یا جوهرافشان، رنگی یا سیاه و سفید؟

اگر دنبال خرید یک چاپگر جدید هستید با راهنمای خرید پرینتر ، شما را در انتخاب بهترین مدل پرینتر لیزری یا جوهرافشان ، رنگی یا سیاه و سفید یاری می‌کنیم.

پرینترها محصولات شیکی نیستند. ما این را می‌دانیم، اما واقعیت امر این است که بسیاری از کاربران برای چاپ عکس‌های دیجیتالی خود، نامه‌ها، قراردادها و دیگر اسنادشان ترجیح می‌دهند از چاپگر شخصی خودشان استفاده می‌کنند.

بنابراین اگر شما هم قصد خرید یک چاپگر جدید دارید و می‌خواهید بهترین انتخاب را داشته باشید تا در دام کارتریج‌های جوهر گران قیمت نیفتید و با کمترین هزینه، بهترین انتخاب را داشته باشید، این مطلب را دنبال کنید.

راهنمای خرید پرینتر

چاپگر لیزری یا جوهرافشان، رنگی یا سیاه و سفید؟

برای انتخاب، شما باید ۶ قانون را در نظر بگیرید. این ۶ قانون به ترتیب زیر هستند.

قانون اول خرید چاپگر: چقدر به آن نیاز دارید؟

این می‌تواند دشوارترین و در عین حال مهم‌ترین مورد ممکن برای تشخیص باشد. مشکل اینجاست، تخمین زدن میزان نیاز شما به یک چاپگر سخت است، زیرا در عین کارایی شما توجهی به ارزش آن ندارید.

ممکن است زمانی به پاسخ این سوال برسید که دیگر دیر شده و شما آن را خریده‌اید. بنابراین باید به خوبی بررسی کنید و ببینید که آیا خرید آن در دراز مدت برای شما به صرفه است، یا آنکه اندک موارد چاپ خود را به چاپ‌خانه‌ها خواهید سپرد و ماباقی پول خرید یک پرینتر را در جیبتان می‌گذارید.

قانون دوم راهنمای خرید پرینتر: پرینترهای ارزان‌تر، جوهرهای گران‌تری دارند

شاید وقتی در جستجوی یک مدل پرینتر برای خرید بودید، قیمت پایین برخی از آن‌ها شما را خوشحال کرده است؛ اما توجه کنید، احتمال این وجود دارد که چاپگرهای ارزان قیمت باعث مصرف کارتریج‌های بیشتری در دراز مدت باشند، در حالی که شاید یک پرینتر گران قیمت نیاز شما به کارتریج‌ها را کمتر کند.

پس حساب کنید که چه تعداد صفحه را در طول ماه چاپ می‌کنید و نیازتان به کارتریج‌ها چقدر است. این روزها بسیاری از برندها مشخص می‌کنند که شما باید چه تعداد ورق برای چاپ را انتظار داشته باشید.

این میزان را با نیاز خود به چاپ بررسی کنید، سپس به این نتیجه خواهید رسید که هر سال به چه تعداد چاپی نیاز دارید. این فاکتور در هزینه‌ی اولیه‌ی دستگاه مهم است و اینجاست که پرینترهایی با مشخصات فنی بالارده‌تر، ارزش بیشتر خودشان را نشان می‌دهند.

قانون سوم راهنمای خرید پرینتر: پرینتر لیزری لزوماً بهترین انتخاب نیست!

بیشتر کاربران خانگی ممکن است پرینتر جوهرافشان را انتخاب کنند، اما اگر می‌خواهید برای کسب و کار کوچک خود هزینه کنید و در تلاش برای یک انتخاب صحیح هستید، تصور نکنید که با خرید یک پرینتر لیزری در هزینه‌های خود صرفه جویی کرده‌اید. مزیت اصلی مدل لیزری، سرعت بالای آن است.

اگر می‌خواهید هر سری فقط یک یا دو برچه چاپ کنید، بسیاری از پرینترهای جوهرافشان در زمان راه اندازی اولیه می‌توانند پرینترهای لیزری را شکست دهند. در سمتی دیگر، اگر قصد دارید به صورت همزمان ۲۰ صفحه را چاپ کنید، مدل لیزری انتخاب بهتری برای شما خواهد بود.

یکی دیگر از مشکلات این است که پرینترهای لیزری نمی‌توانند همانند پرینترهای جوهرافشان رده بالا، رنگ‌های دقیق‌تری را در تمام بخش‌های یک چاپ ارائه کنند. بنابراین چاپ عکس دلیل اصلی شما برای خرید یک پرینتر است، پیش از انتخاب حتماً‌ نقد و بررسی چاپگرها را بخوانید.

غالباً چاپگرهای جوهرافشان، مناسب کاربرانی هستند که به دنبال چاپ طرح‌های باکیفیت و دقیق‌تر هستند. اما چاپگرهای لیزری مناسب کاربرانی هستند که بیشتر به دنبال چاپ اسناد هستند. پرینترهای لیزری به شرط آنکه مرتباً از آن‌ها استفاده کنید، به طور کلی سریع‌تر و اقتصادی‌تر از مدل‌های جوهری هستند. اما برای خرید، هزینه‌ی اولیه‌ی بیشتری دارند.

قانون چهارم: از کارتریج‌های مناسب استفاده کنید

یکی از راه‌هایی که هزینه‌های استفاده از چاپگرها را کاهش می‌دهد، این است که به سراغ کارتریج‌های بدون برند رفته و یا بعد از آن هم کارتریج‌های خود را به صورت دستی با رنگ‌ها پر کنید که با این کار ظلم بزرگی به چاپگرتان خواهید کرد.

کمی هزینه‌ی بیشتری کنید و به جای اینکه از یک فروشگاه ناشناخته خرید کنید، کارتریج مورد نیازتان را از یک جای معتبر بخرید. شاید برخی از کارتریج‌های ناشناخته هم خوب باشند، اما این برای اکثر آن‌ها صدق نمی‌کند.

نکته‌ی دیگری که باید به آن توجه کنید، کارتریج‌های بزرگ‌تر و پک‌های پرینتر است. هرچند یک کارتریج بزرگ‌تر می‌تواند تعداد چاپ بیشتری را ارائه کند، اما به طبع هر سری شما باید هزینه‌ی بیشتری را نیز برای خرید آن‌ها انجام دهید.

قانون پنجم: کاغذ صحیحی را انتخاب کنید

در ادامه راهنمای خرید پرینتر به سراغ یک فاکتور مهم دیگر می‌رویم؛ کاغذ! ارتباط تنگاتنگی بین دستگاه، جوهر و کاغذ وجود دارد و اگر یکی از آن‌ها نامناسب باشد، نتایج خوبی را نیز کسب نخواهید کرد. اما خوشبختانه نیازی نیست در انتخاب کاغذ مثل جوهر آنقدر دقیق باشید.

کیفیت کاغذ عکس موردیست که باید توجه بیشتری به آن کنید. اگر می‌خواهید عکس‌های فوری خود را چاپ کنید، باید کاغذ مناسبی را انتخاب کنید. معمولاً کاغذ‌های در رده‌بندی کیفیتی «خوب»، «بهتر» و «بهترین» قرار می‌گیرند. بنابراین در اینترنت جستجو کنید و ببینید کاربران با آن کاغذها چه نتایجی را به دست آورده‌اند و سپس بهترین مورد را انتخاب کنید.

یک توصیه برای تمام موارد چاپی: اگر زیبایی در چاپ برای شما مهم است، مطمئن شوید که کاغذ شما ۸۰ گرمی یا بیش از آن است.

قانون ششم: یک پرینتر اجاره کنید

بیشتر نارضایتی نسبت به پرینترها ناشی از شوک هنگام شارژ کردن کارتریج‌ها است. مشکل این است که اکثر مردم در هنگام خرید، فقط به هزینه‌ی اولیه‌ی کمتر فکر می‌کنند. شما باید یک چاپگر را تقریباً مثل یک تلفن هوشمند ببینید که هر چه هزینه‌ی اولیه‌ی بیشتری برای خرید آن انجام دهید، سرویس‌دهی بهتری را انجام می‌دهد.

اگر نمی‌خواهید هزینه‌ی زیادی برای خرید یک پرینتر کنید و از طرفی نمی‌خواهید هر ماه برای شارژ کردن کارتریج‌ها به دردسر بی‌افتید، توصیه می‌کنیم یک پرینتر گران قیمت را اجاره کنید. معمولاً اجاره‌ی ۱۲ ماهه‌ی یک پرینتر به صرفه‌تر است.

خروج از نسخه موبایل