تاریخ انتشار : جمعه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۲
کد خبر : 73143

راهنمای تعمیر لامپ ال ای دی

راهنمای تعمیر لامپ ال ای دی

لامپ های ال ای دی همانند لامپ های رشته ای قدیمی نیستند، و نحوه کار لامپ ال ای دی با لامپ های قدیمی فرق می کند. در لامپ های رشته ای قدیمی از رشته تنگستن برای تولید برق استفاده می شد، ولی در لامپ های ال ای دی ، این رشته ها جای خود را …

لامپ های ال ای دی همانند لامپ های رشته ای قدیمی نیستند، و نحوه کار لامپ ال ای دی با لامپ های قدیمی فرق می کند. در لامپ های رشته ای قدیمی از رشته تنگستن برای تولید برق استفاده می شد، ولی در لامپ های ال ای دی ، این رشته ها جای خود را به دیودهای روشنایی دادند و با تکنولوژی پیشرفته دیودها است که روشنایی لامپ ال ای دی ایجاد می شود. لامپ های ال ای دی مزیت های زیادی نسبت به لامپ های رشته ای قدیمی دارند، که مصرف انرژی کمتر و طول عمر بسیار بالاتر از مهم ترین مزیت های آن می باشد.

بطور کلی لامپ ال ای دی با در نظر گرفتن معیار هایی مانند برند و شرکت تولید کننده و همچنین کیفیت قطعات مورد استفاده در لامپ، به طور میانگین، طول عمری بین بیست تا چهل هزار ساعت خواهد داشت. این لامپ ها، در مقایسه با سایر لامپ ها مانند لامپ رشته ای و لامپ کم مصرف ، طول عمر بیشتری دارند و همچنین لامپ ال ای دی، در صورت آسیب ندیدن، حداقل ۱۰ سال کار میکند، شمن اینکه تعمیر لامپ ال ای دی هم قابل انجام است، و البته ممکن است پس از مدت زمان طولانی کارکرد، از میزان روشنایی این لامپ ها کاسته شود، اما معمولاً، عمر مفید این لامپ ها به حداقل ۱۰ سال می رسد. یکی از تفاوت لامپ ال ای دی با سایر لامپ ها ، تفاوت در طول عمر مفید است که لامپ های ال ای دی طول عمر مفید بالاتری نسبت به سایر لامپ ها دارند.

راهنمای تعمیر لامپ ال ای دی

خرید و قیمت لامپ ال ای دی

در روند خرید و قیمت لامپ ال ای دی خصوصاً بصورت آنلاین، یکی از مهم ترین مواردی که باید به آن خیلی توجه داشته باشیم این است که بدانیم معنی و مفهوم لومن در روشنایی لامپ چیست؟ در ابتدا باید با معنی لومن آشنا شویم تا بتوانیم با در نظر گرفتن روشنایی مورد نیاز فضای مورد نظرمان روشنایی و لامپ ال ای دی را به درستی انتخاب کنیم. لغتی که آن را با اصطلاح لومن بیان می کنیم و میشناسیم در واقع ترکیب کردن و سنجیدن میزان وات با میزان روشنایی نور مرئی لامپ است ، به بیان ساده تر لومن واحد شار نوری و معیار اندازه گیری روشنایی ساطع شده از منبع نور است. یکی از ابتدایی ترین اشتباهاتی که هنگام تغییر منبع نور از لامپ رشته ای سنتی به لامپ ال ای دی رخ می دهد همین تفاوت میزان وات و بازدهی روشنایی مرئی و واقعی است. در اینکه مصرف لامپ های ال ای دی نسبت به لامپ های قدیمی کمتر است شکی نیست. اما با این وجود باز هم برخی به اشتباه میزان روشنایی مرئی لامپ را با واحد وات یکی می دانند. باید توجه داشته باشید که وات یک واحد میزان انرژی الکتریکی است که توان مصرفی منبع و یا وسیله الکتریکی را برایتان مشخص می کند. این واحد برای بیان توان انواع لامپ ها از جمله رشته ای، هالوژن، فلورسنت و… به کار میرود. دیگر مواردی که در خرید آنلاین لامپ ال ای دی باید به آن توجه داشته باشید را در ادامه شرح خواهیم داد.

راهنمای تعمیر لامپ ال ای دی

خصوصیات لامپ ال ای دی

یکی از خصوصیات مهم لامپ ال ای دی این است که لامپ ال ای دی دارای حرارت کمی می باشد و ایجاد گرما نیز ندارد و منبعی که سرد باشد را می توان به سادگی و با خیال آسوده لمس کرد. روشنایی این لامپ بدون جیوه می باشد و تابش خیره کننده ای ندارد و همچنین از موادی که در آن برای سلامتی ضرر داشته باشد به کار نرفته است.سدیم یکی از موادی می باشد که در برخی از لامپ ها از آن استفاده می کنند و برای سلامتی افراد بسیار مضر می باشد اما یکی از مزایای لامپ ال ای دی نداشتن سدیم و دیگر مواد مضر می باشد. منبع نور ال ای دی برای حفاظت از محیط زیست بسیار مفید می باشد. لامپ های ال ای دی به راحتی شکسته نمی شوند و در برابر ضربه بسیار مقاوم می باشنداین لامپ ها بر عکس لامپ مهتابی و لامپ کم مصرف، فاقد جیوه و مواد سمی است، که برای محیط زیست خطرناک هستند. همچنین بازدهی لامپ ال ای دی بیشتر از سایر لامپ ها است. چرا که آن ها بیشترین مقدار انرژی الکتریکی را به روشنایی تبدیل می کنند و هدر رفت انرژی حرارتی و گرمایی در این لامپ ها تقریبا صفر است. یکی از مهم ترین مزایای لامپ ال ای دی طول عمر طولانی آن ها است. به طور معمول یک لامپ ال ای دی می تواند حداقل بیست تا چهل هزار ساعت طول عمر داشته باشد. کاهش مصرف انرژی برق و کمتر شدن میزان هزینه های نهایی مصرف برق جهت روشنایی، از دیگر مزیت های این منبع روشنایی است، به گونه ای که میزان مصرف برق این لامپ ها یک دهم لامپ های رشته ای است. همچنین لامپ های ال ای دی دوستدار و سازگار با محیط زیست هستند.

راهنمای تعمیر لامپ ال ای دی

درباره نوراکومارت

تجهیزات روشنایی از جمله مواردی است که عموم مردم به صورت روزانه از آن استفاده می‌کنند و در سبد خرید بخش بزرگی از جامعه قرار دارد. نوراکومارت با هدف تسهیل در تهیه کالای با کیفیت و مقرون به صرفه برای همه افراد جامعه، فعالیت خود را به عنوان فروشگاه تخصصی تجهیزات روشنایی آغاز کرده است. با توجه به گسترش اینترنت و میل هر چه بیشتر افراد به خرید اینترنتی، خلاء حضور یک فروشگاه اینترنتی در زمینه تجهیزات روشنایی احساس می‌شد. نوراکو در تلاش است تا با تامین طیف کاملی از انواع محصولات، بتواند انتخاب اول ایرانیان در زمینه خرید تجهیزات روشنایی و خرید اینترنتی لامپ باشد. نوراکو در حال حاضر با تامین بیش از ۵۰۰ نوع کالا از تجهیزات روشنایی یکی از غنی‌ترین و بروزترین فروشگاه‌ اینترنتی در حوزه روشنایی محسوب می‌شود. ما در نوراکو با ارائه اینترنتی و حضوری معتبرترین و باکیفیت‌ترین برند‌های داخلی و خارجی از جمله نمایندگی اسرام و لامپ نور و دیگر برندهای را برای شما فراهم آورده‌ایم. نوراکو با تکیه بر سابقه ۴۰ ساله خود در بازار روشنایی ایران و پرسنل حرفه ای خود این اطمینان خاطر را برای شما فراهم می‌آورد که با خرید اینترنتی و حضوری تجهیزات روشنایی از این مجموعه بهترین تجربه خرید را خواهید داشت.

 

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.