تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰

فهرست۱ چطور اقامت دائم فرانسه بگیریم۱.۱ دریافت اقامت فرانسه از طریق سرمایه گذاری۱.۲ دریافت اقامت فرانسه از طریق ازدواج۱.۳ اخذ اقامت فرانسه از طریق تحصیل۱.۴ دریافت اقامت فرانسه از طریق کار۱.۵ دریافت اقامت فرانسه از طریق تولد۱.۶ اقامت توریستی در فرانسه راهنمای اقامت دائم فرانسه :‌فرانسه جزء کشورهای است که معمولا متقاضیان زیادی به منظور …

راهنمای اقامت دائم فرانسه :‌فرانسه جزء کشورهای است که معمولا متقاضیان زیادی به منظور اقامت در آن اقدام می کنند و در سال افرادی زیادی به قصد مهاجرت وارد این کشور می شوند و جزء بزرگ ترین کشورها محسوب می شود که از قدرت سیاسی و صنعتی بالایی برخوردار است. فرانسه همانند سایز کشورها برای اقامت دائم شرایط ویژه ای داشته است.

چطور اقامت دائم فرانسه بگیریم

اگر قصد ماندن در کشور فرانسه را داشته باشید حتماً باید برای دریافت ویزا اقدام کنید و پس از دریافت ویزای فرانسه شما می توانید برای یک مدت زمان مشخص در فرانسه اقامت داشته باشید و نوع ویزای شما مشخص می‌کند که هدفتان برای سفر به فرانسه چگونه بوده و همچنین مدت زمان اقامت تان نیز مشخص میشود.

اگه شما اقامت دائم فرانسه یا شهروندی فرانسه را داشته باشید می توانید برای مدت زمان طولانی در کشور فرانسه زندگی کنید البته بین این دو مورد تفاوت هایی وجود دارد که شما پس از آگاهی آنها می‌توانید بهترین گزینه را برای خودتان انتخاب کنید و در کشور فرانسه بمانید.

نکته ای که در خصوص ویزای فرانسه وجود دارد این است که اگر شما دارای ویزای بلندمدت باشید قطعاً مدت زمان اقامت شما در این کشور هم بیشتر و طولانی تر است اما افرادی که ویزای توریستی دریافت می‌کنند معمولاً می‌توانند تا سه ماه در این کشور بمانند.

افرادی که در کشور فرانسه بیشتر از ۵ سال زندگی کنند می‌توانند درخواست شان را برای دریافت تابعیت فرانسه ارائه بدهند.

برای اخذ اقامت فرانسه می‌توان از گزینه‌های متعددی استفاده کرد که شامل سرمایه گذاری، پناهندگی، تحصیل، ویزای توریستی، کار، تولد و ازدواج می باشد. در میان این گزینه ها کاری ، تحصیلی و سرمایه گذاری بیشتر استفاده می شوند.

به صورت کلی اقامت در فرانسه شامل دو نوع کوتاه مدت و طولانی مدت بوده است که طولانی مدت به اقامت دائم فرانسه اشاره می کند. فرانسه جز کشورهایست که تابعیت مضاعف را اعطا میکند.

همان طور که اشاره نموده ایم اگر شما از روش توریستی برای سفر به فرانسه اقدام کنید یعنی حدوداً ۹۰ روز در کشور حضور خواهید داشت و جزء اقامت فرانسه کوتاه مدت محسوب می شود اما اقامت های دیگر به گونه ای است که می توان معمولاً از سه ماه بیشتر در کشور فرانسه حضور داشته باشید و جزء نمونه بلندمدت محسوب می شود.  شهروندانی که چند سال در کشور فرانسه حضور داشته باشند می‌توانند برای دریافت اقامت دائم فرانسه اقدام کنند‌.

نکته) اگر که شما به صورت مداوم برای ۵ سال در کشور فرانسه حضور داشته باشید می توانید درخواستتان را برای کارت اقامت ارائه بدهید و این کارت به شما اجازه می دهد که تا ۱۰ سال در فرانسه زندگی کنید و یک اجازه اقامت دائم تجدید پذیر بوده است و با توجه به شرایط شخصی شما مشخص می شود که شرایط دریافت کارت اقامت دائم را دارید یا خیر.

دریافت اقامت فرانسه از طریق سرمایه گذاری

اگر قصد دارید در یک بازار اقتصادی عالی سرمایه گذاری کنید و می خواهید گذرنامه دوم دریافت کنید می توانید از اخذ اقامت فرانسه از طریق سرمایه‌گذاری استفاده نمایید که جزء یکی از بهترین گزینه ها محسوب می شود. شما با دریافت گذرنامه دوم می توانید هر مزیتی را که یک شهروند اتحادیه اروپا داشته است را در اختیار بگیرید و یکی از بهترین کشورها برای زندگی فرانسه است و معمولاً افراد به منظور اخذ اقامت دائم فرانسه به سراغ سرمایه گذاری می روند. به این مورد اجازه اقامت Talent Passport نیز گفته می شود و با عنوان ویزای سرمایه گذار تجاری هم شناخته می گردد.

این گزینه را در خصوص ویزای سرمایه گذاری فرانسه به خاطر داشته باشید که همسر متقاضی در صورت پذیرش ویزا می‌تواند به کار در فرانسه مشغول شود. این مزیت معمولا سبب می شود تا افراد به منظور اقامت فرانسه از طریق سرمایه گذاری اقامت کنند.

دریافت اقامت فرانسه از طریق ازدواج

یکی دیگر از گزینه هایی که معمولاً افراد از آن استفاده می‌کنند و جزء رایج ترین ها میباشد اخذ اقامت دائم فرانسه از طریق ازدواج می باشد. اگر یک فرد با شخصی که دارای شهروند فرانسه است ازدواج نماید می تواند تابعیت کشور جدید را داشته باشد و یک شهروند اتحادیه اروپا محسوب می‌شود.

چنین فردی بدون اینکه محدودیتی داشته باشد می تواند به کار در فرانسه مشغول شود و اگر که این زندگی بیشتر از ۵ سال به طول بینجامد برای اخذ اقامت دائم فرانسه می توانند اقدام کنند. اگر شما زن یا مرد باشید و مجرد باشید می توانید از این گزینه استفاده کنید.

یک نکته در خصوص اخذ اقامت فرانسه از طریق ازدواج این است که اگر قبلاً ازدواج داشته باشید و فرزندتان کمتر از ۱۸ سال سن داشته باشد می‌تواند با شما همراه گردد اما در صورت بالا بودن سن بیشتر از ۱۸ سال نمی تواند امکان اقامت را در کشور فرانسه داشته باشد یا شرایط بسیار سختی در این وضعیت حاصل خواهد شد.

اخذ اقامت فرانسه از طریق تحصیل

برای افرادی که میخواهند ویزای تحصیلی فرانسه بگیرند باید بدانند که سه گروه کلی وجود دارد که شامل ویزای کوتاه مدت برای دوره‌های تحصیلی کمتر از سه ماه، ویزای بلند مدت برای دوره‌های تحصیلی بین ۳ تا ۶ ماه، ویزای بلند مدت در برای دوره‌های تحصیلی بیشتر از ۶ ماه وجود دارد.

این نکته را بدانید که یکی از راحت ترین و ساده ترین روش های مهاجرت به فرانسه تحصیل در آن است و می توان در دوره های زبان فرانسه و در مقاطع مختلف دانشگاهی به تحصیل در کشور فرانسه پرداخت. همچنین اگر دوره های زبان فرانسه از ۶ ماه بیشتر باشد ویزا نیز می توان به این واسطه دریافت کرد.

دریافت اقامت فرانسه از طریق کار

در صورتی که بنا دارید تا در فرانسه کار کنید باید کارفرما درخواست برای مهاجرت شما را ارسال کنند و شغلی را انتخاب کنید و اگر سابقه کاری و تحصیلات مرتبط با شغل هم داشته باشید قطعاً می توانید در کشور فرانسه موفق تر باشید.

دریافت اقامت فرانسه از طریق تولد

اگر یک شخص در کشور فرانسه از پدر مادر غیر فرانسوی متولد شود می تواند با توجه به شرایط خاصی برای اخذ اقامت فرانسه اقدام نماید که شخص باید به سن ۱۸ سالگی رسیده باشد و برای مدت زمان ۵ سال از سن ۱۱ سالگی در فرانسه زندگی کرده باشد. اگر والدین دارای تابعیت کشوری باشند که در گذشته تحت حمایت فرانسه باشد فرزند میتواند در سن ۱۶ سالگی نیز درخواست اقامت فرانسه را داشته باشند.

برای دریافت اقامت فرانسه از طریق تولد باید مدارکی اژ جمله اثبات تابعیت فرانسوی والدین،گواهی پرداخت مالیات، گواهی عدم سابقه کیفری و گواهی اشتغال را ارائه بدهد.

اقامت توریستی در فرانسه

اگر که می خواهید از طریق ویزای توریستی در کشور فرانسه اقامت داشته باشید میتوانید برای مدت زمان سه ماه که جزء اقامت کوتاه مدت محسوب می شود در فرانسه حضور داشته باشید و حتماً باید گذرنامه با اعتبار ۶ ماه را داشته باشید و نیاز است که شما اثبات کنید که برای گشت و گذار وارد فرانسه می شوید و با داشتن این ویزا می توانید در طول مدت زمان سفر خود در هر شهری از فرانسه به اقامت خود ادامه بدهید. مدارکی از جمله ۲ قطعه عکس و بلیط رفت و برگشت با مهر تایید برای اقامت توریستی در فرانسه لازم است.

 

خروج از نسخه موبایل