سرپرست دانشگاه تهران گفت: این شبکه تلویزیونی اینترنتی دانشگاه تهران حلقه واسطی برای نیازهای عامه مردم خواهد بود و امید است شاهد این باشیم که با افتتاح این شبکه تلویزیونی اینترنتی آشتی مردم و دانشگاه صورت گیرد. به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه پایگاه خبری کافه دانش، آیین افتتاحیه رسمی شبکه تلویزیون اینترنتی دانشگاه تهران، همزمان با …

سرپرست دانشگاه تهران گفت: این شبکه تلویزیونی اینترنتی دانشگاه تهران حلقه واسطی برای نیازهای عامه مردم خواهد بود و امید است شاهد این باشیم که با افتتاح این شبکه تلویزیونی اینترنتی آشتی مردم و دانشگاه صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه پایگاه خبری کافه دانش، آیین افتتاحیه رسمی شبکه تلویزیون اینترنتی دانشگاه تهران، همزمان با ۱۶ آذر روز گرامیداشت دانشجو، سه شنبه ۱۶ آذر ماه ۱۴۰۰، با حضور دکترمحمد مقیمی سرپرست دانشگاه تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مهدی کرمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران، مهدی شریفی مشاور رسانه‌ای رئیس دانشگاه تهران و جمعی از اصحاب رسانه، در محل سازمان مرکزی دانشگاه تهران برگزار شد.

دکتر محمد مقیمی، سرپرست دانشگاه تهران

دکتر محمد مقیمی، سرپرست دانشگاه تهران، آیین افتتاح این شبکه تلویزیونی گفت: در این رسانه تلاش خواهیم کرد متناسب با مسایل روز جامعه از جمله خشکسالی، آب، توسعه فرهنگی و زیرساخت اقتصادی دیدگاه‌های کارشناسی و تخصصی دانشگاه تهران را ارایه دهیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه تهران دارای نزدیک به ۵۰ دانشکده، ۲ هزار و ۲۰۰ عضو هیأت علمی است، ادامه داد: با توجه به دارا بودن این توانمندی ها در دانشگاه تهران، کم تر از این ظرفیت برای حل مسایل جامعه استفاده کرده ایم.

سرپرست دانشگاه تهران، در ادامه اظهار داشت: بر اساس تأیید پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ۴۰ عضو هیان علمی دانشگاه تهران جزو پژوهشگران پراستناد یک درصد برتر جهان قرار گرفته اند.

دکتر مقیمی، تاکید کرد: این شبکه تلویزیونی اینترنتی دانشگاه تهران حلقه واسطی برای نیازهای عامه مردم خواهد بود و امید است شاهد این باشیم که با افتتاح این شبکه تلویزیونی اینترنتی آشتی مردم و دانشگاه صورت گیرد.

وی افزود: افتخار می‌کنیم دانشگاه تهران پیش قراول استکبارستیزی و منشاء تحولات بزرگ در کشور بوده و کشور را گام به گام به سمت تعالی معنوی و مالی پیش برده است.

سرپرست دانشگاه تهران، گفت: امروز شاهد تحقق یکی از برنامه‌های دانشگاه تهران هستیم که در کمترین زمان ممکن اتفاق افتاد و امید  است با کمک اصحاب رسانه بتوانیم به اهداف متعالی که مجموعه در نظر دارد برسیم.

دکتر مقیمی، با بیان اینکه فعالیت در این حوزه نیازمند مجوزهای قانونی است، اظهار داشت: خوشبختانه همکارانمان گام به گام این مسیر را برای اخذ مجوز طی کرده‌اند و با مجموعه‌ای از جمله آپارات و همچنین صدا و سیما تعامل داریم.وی خاطرنشان کرد: در فضای امروزی نیاز است که موضوعات حوزه دانشگاه‌ها به جامعه به ویژه عامه مردم منعکس شود. مقام معظم رهبری همواره تاکید داشتند که حتماً باید فعالیت‌های دانشگاهی به جامعه منعکس شود، یکی از بخش‌هایی که انجام می‌دهیم همین موضوع است.

سرپرست دانشگاه تهران، افزود: همچنین رییس جمهور نیز سفارش کردند که حل مشکلات جامعه باید در صدر فعالیت‌های دانشگاهی قرار گیرد. از این رو تلاش می‌کنیم در زمینه حل مشکل جامعه گام بر داریم.

دکتر مقیمی، گفت: شبکه تلویزیونی اینترنتی که امروز در دانشگاه تهران افتتاح شد، بازگوی مشکلات مردم و جامعه خواهد بود که بعد از شناخت مسائل آن را به کارشناسان معرفی می‌کنیم تا راه حل های خود را عنوان کنند.

سرپرست دانشگاه تهران، در پایان سخنان خود گفت: برای این کار از وجوه دولتی استفاده می کنیم. تمام مردم صاحب حق هستند که خروجی دانشگاه ها را ببینند و دانشگاه پاسخگوی نیازهای آنها باشد. خود را موظف می دانیم که متناسب با نیازهای جامعه خدمت کنیم.

سیدمهدی شریفی مشاور رسانه‌ای رئیس دانشگاه تهران

مهدی شریفی مشاور رسانه‌ای رئیس دانشگاه تهران در همین رابطه توضیح داد و گفت: دانشگاه باید مساله محور باشد و تلویزیون اینترنتی دانشگاه تهران به مثابه شبکه حکمت و فرزانگی یکی از اهدافش اجتماعی کردن علم است و می‌خواهد با هدف تعامل دو جانبه نکات و چالش‌ها را گرفته و در ساحت دانشگاه به بحث بگذارد.

شریفی ادامه داد: این تلویزیون ۴ بخش دارد؛ نخست یک جُنگ ۹ آیتمی با عنوان ۱۳۱۳ (سال تأسیس دانشگاه) که هر هفته یک مساله را از زوایای مختلف بررسی می‌کند. بخش دوم این تلویزیون اینترنتی با عنوان «سیمرغ» به گفتگوهای تخصصی ۳۵ دقیقه‌ای با اعضای هیأت علمی، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه تهران درباره مساله‌های جدی جامعه مربوط می‌شود.

مشاور رسانه‌ای رئیس دانشگاه تهران ادامه داد: بخش سوم این شبکه مربوط می‌شود به پخش زنده تمامی همایش‌ها و سخنرانی‌های علمی که در دانشگاه برگزار می‌شود. در بخش چهارم نیز کلاس‌های آن دسته از اساتیدی که علاقه مند باشند، برای دسترسی عموم بر روی این شبکه قرار خواهد گرفت؛ چرا که ما معتقدیم برخی افراد

گفتنی است، برنامه‌های شبکه تلویزیون اینترنتی دانشگاه تهران، هر هفته یک میزگرد با حضور اعضای یکی از انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه تهران و اساتید مرتبط با حوزه فعالیت آن انجمن علمی، درباره یک مسئله روز کشور برگزار و دغدغه‌ها درباره آن موضوع، از منظر دانشجویان این دانشگاه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

خبرنگار: کوروش جم

 

 

فیلم های ویدئویی ایین افتتاحیه

ویدئو ۱

ویدئو ۲

خروج از نسخه موبایل