تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۶
کد خبر : 67861

دکتر قدسی در نشست خبری سومین دوره ملی مسابقات ملی ماساژ با رویکرد اشتغال پایدار و کارآفرینی

دکتر قدسی در نشست خبری سومین دوره ملی مسابقات ملی ماساژ با رویکرد اشتغال پایدار و کارآفرینی

رئیس انجمن صنفی ماساژ استان تهران گفت: به جرائت باید بگویم که پیشرفت های حوزه ماساژ در ایران در چند سال گذشته، ره صد ساله را پیموده است و امیدواریم با تلاش های بیشتردر سالهای آینده؛ شاهد ایجاد اتحادیه مستقل ماساژ با مدیریت بدنه صنفی ماساژ در کشور باشیم. به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و …

رئیس انجمن صنفی ماساژ استان تهران گفت: به جرائت باید بگویم که پیشرفت های حوزه ماساژ در ایران در چند سال گذشته، ره صد ساله را پیموده است و امیدواریم با تلاش های بیشتردر سالهای آینده؛ شاهد ایجاد اتحادیه مستقل ماساژ با مدیریت بدنه صنفی ماساژ در کشور باشیم.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرشکی کافه دانش، نشست خبری سومین دوره ملی مسابقات ملی ماساژ با رویکرد اشتغال پایدار و کارآفرینی، عصر امروز جمعه ۲۹ بهمن ماه ۱۴۰۰، با حضور سیداسماعیل سید اشرفی رئیس کانون انجمن های صنفی آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای، دکتر بهرام قدسی رئیس انجمن صنفی ماساژ استان تهران و عضو هیات مدیره کانون انجمن های صنفی آموزشگاههای آزاد فنی حرفه ای کشور، دکتر علی اسدی نژاد مدیرعامل شرکت رایحه باران شرق دور، نوید مرصعی مدیرعامل گروه تولیدی آرامش، سید مهدی سجادی رئیس اتحادیه گرمابه داران، سونای خشک و بخار تهران و جمعی از اصحاب رسانه، با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، در محل مرکز همایش های بین المللی رازی برگزار شد.

دکتر بهرام قدسی، رئیس انجمن صنفی ماساژ استان تهران و عضو هیات مدیره کانون انجمن های صنفی آموزشگاههای آزاد فنی – حرفه ای

دکتر بهرام قدسی، رئیس انجمن صنفی ماساژ استان تهران و عضو هیات مدیره کانون انجمن های صنفی آموزشگاههای آزاد فنی – حرفه ای، در این نشست خبری گفت: سومین دوره مسابقات ملی ماساژ به همراه دومین دوره از همایش علمی ماساژ، از ۲۸ تا ۲۹ بهمن ،۱۴۰۰ در مرکز همایش های بین المللی رازی تهران برگزار شد.

وی افزود: رویکرد سومین مسابقات علمی ماساژ«اشتغال پایدار» و رویکرد همایش علمی ماساژنیز رویکرد «سلامت جسم و روان» بود.

رئیس انجمن صنفی ماساژ استان تهران، ادامه داد: مسابقه ملی ماساژ در دو قالب عملی و تئوری برگزار شد و هدف ما از برگزاری بخش تئوری به این منظور بود که بتوانیم هنرجویان این رشته را با سوق دادن به مطالعه کتب روز ماساژ، آنان را از جدیدترین دستاوردهای علمی در این زمینه آشنا سازیم. ضمن اینکه هفت داور نیز این مسابقات را داوری می کردند.

دکتر قدسی بیان داشت: در اختتامیه این مسابقه که عصر امروز جمعه ۲۹ بهمن برگزار شد  از ۱۰ نفر برتر ماساژ آقایان و ۱۰ نفر برتر ماساژ بانوان تقدیر شد.

وی همچنین از اعزام تیم ملی ماساژ آقایان به مسابقه جهانی ماساژ که در ماه جوون میلادی در دانمارک برگزار می شود خبر داد.

رئیس انجمن صنفی ماساژ استان تهران، با اشاره به فعالیت های جنبی این دوره از مسابقات ملی ماساژ گفت: امسال نمایشگاه جنبی با حضور شرکت های مختلف در زمینه تولیدات مصرفی و تشکیلات وابسته به صنف ماساژ نیز در کنار سومین دوره مسابقات ملی و دومین دوره  از همایش ملی ماساژ برگزار شد.

دکتر قدسی، در پایان سخنان خود، با تاکید بر تلاش های صنف ماساژ کشور گفت: به جرائت باید بگویم که پیشرفت های حوزه ماساژ در ایران در چند سال گذشته، ره صد ساله را پیموده است و امیدواریم با تلاش های بیشتردر سالهای آینده ؛ شاهد ایجاد اتحادیه مستقل ماساژ با مدیریت بدنه صنفی ماساژ در کشور باشیم.

سید اسماعیل سید اشرفی، عضو شورای عالی راهبردی شبکه دانشگاه های مجازی جهان اسلام و رئیس کانون انجمن های صنفی آموزشگاه های فنی و حرفه ای

سید اسماعیل سید اشرفی، عضو شورای عالی راهبردی شبکه دانشگاه های مجازی جهان اسلام و رئیس کانون انجمن های صنفی آموزشگاه های فنی و حرفه ای، در این نشست خبری، با بیان اینکه مهمترین رسالت ما جدا از بحث آموزش، «توسعه فرهنگ مهارت آمیزی» در کشور است، اظهارداشت: بی شک توجه به بحث مهارت آمیزی می تواند مساله اشتغال و چالش های اجتماعی آن  را در کشور مرتفع سازد؛ چرا که معتقدیم جامعه ای که بحث اشتغال آن حل شده باشد آن جامعه، جامعه پویا و شادابی خواهد بود. این در حالی است که حرف اول برای رسیدن به اشتغال از آن «آموزش» خواهد بود.

وی افزود: متاسفانه کشور ما در حوزه آموزش؛ هیچگاه عملکرد خوبی نداشته است که بخش عمده آن به تصمیم گیران دولتی برمی گردد؛ چرا که  در سالیان گذشته هیچ وقت، آموزشهای ما هدفمند نبوده است و برنامه جامعی  برای پایان آموزش ها، پیش بینی نمی شده است.

رئیس کانون انجمن های صنفی آموزشگاه های فنی و حرفه ای ادامه داد: بیشترین توجه کشور بر روی آموزش های آکادمیک  دانشگاهها بوده و نتیجه این رویکرد نیز منجر به افزایش جوانان تحصیلکرده فاقد شغل شده است.

سید اشرفی خاطرنشان کرد: باید برای برون رفت از مشکلات اشتغال، فارغ از نگاههای سیاسی و صرفا با توجه به واقعیت ها عمل کرد و امروزه « بیکاری» مهمترین چالش کشور است و دلیل این حجم از بیکاری را «عدم برنامه ریزی و هدف گذاری در آموزش» یاد کرد.

وی تاکید کرد: با بکارگیری ظرفیت های آموزشی در سطح کشور، همچون استفاده از ۱۲ هزار آموزشگاه فنی حرفه ای در حوزه های مختلف کشور، باید مهارت آموزشی کشور را افزایش دهیم و در مسیر مهارت آموزی نیز نباید تنها به داخل کشور اکتفا کنیم.

این مسئول ارشد آموزشگاههای فنی حرفه ای، از انعقاد دو تفاهم نامه با شبکه دانشگاه های مجازی جهان اسلام و خانه دیپلماسی ایران خبر داد و گفت: باید نیازهای خود را در زمینه آموزشگاهها ی فنی – حرفه ای وارد کنیم و در کنار آن بتوانیم همان طوری که حضرت امام (ره) فرمودند، باید انقلاب خود را به سایر کشورها صادر کنیم که یکی از راه های صدور انقلاب، اعزام  نیروهای توانمند برای اشتغال به خارج از کشور خواهد بود.

دکتر سید مهدی سجادی، رئیس اتحادیه حمام های سنتی و ماساژ و سونای تهران

دکتر سید مهدی سجادی، رئیس اتحادیه حمام های سنتی و ماساژ و سونای تهران، در این نشست خبری، با اشاره به شکل گیری حمام های سنتی ایران از زمان صفویه اظهار داشت: پیشینه ماساژ به حمام های سنتی ایران برمی گردد و ما تصمیم گرفتیم که این حرفه را ساماندهی کنیم و مسئول صدور پروانه صدور کسب این حرفه بر عهده ما گذاشته شده است.

وی ادامه داد: ما با کمک و همیاری آموزشگاههای فنی – حرفه ای، توانستیم مقوله و حرفه ماساژ را در ایران مطرح کنیم؛ به طوری که امروزه  مهارت و اشتغال در حرفه ماساژ یکی از پر استقبال ترین مشاغل در ایران محسوب می شود و امیدواریم که استقبال از این حرفه در کشور روز به روز افزایش باید.

نوید مرصعی، مدیرعامل گروه تولیدی آرامش و کارآفرین برتر کشور

نوید مرصعی، مدیرعامل گروه تولیدی آرامش و کارآفرین برتر کشور، در ادامه این نشست خبری، با تشریح فعالیت های خود بویژه در زمینه تخت های ماساژ اظهار داشت: استارت تولید تخت های ماساژ درسال ۹۴ زده شد و امروز توانستیم  اولین تولید کننده تخت های ماساژ و محصولات جدید در این حرفه باشیم.

وی با بیان اینکه حرفه ماساژ در ایران بسیار مظلوم است و آسیب های زیادی را متحمل شده است، یادآور شد: ما با بکارگیری از توان داخلی توانستیم به مرحله برسیم که تولیدات ما به لحاظ کیفی توان رقابت با اجناس خارجی را داشته باشد و خوشبختانه در این زمینه نیز بسیار تاثیر گذار در بازار بودیم و از سال آینده حتما تولیدات خودمان را صادر خواهیم کرد.

دکتر علی اسدی نژاد، مدیرعامل شرکت رایحه باران شرق دور و کارآفرین نمونه ماساژ در حوزه روغن های تخصصی ماساژ

دکتر علی اسدی نژاد، مدیرعامل شرکت رایحه باران شرق دور و کارآفرین نمونه ماساژ در حوزه روغن های تخصصی ماساژ، نیز در این نشست خبری اظهارداشت: اگر چه ماساژ در کشور ما سبقه طولانی دارد؛ اما تا چند سال قبل؛ هنوز به دلیل عدم تجهیزات لازم در این حرفه وارد دنیای مدرنیته این حرفه  نشده بود؛ تا اینکه ایده ها تبدیل به عمل شد و ما در این حرفه در بخش روغن های تخصصی، با اتکا به توان داخلی به تولید رسیدیم؛ به طوری که امروزه  ۹۰ درصد از روغن های تخصصی ماساژ در داخل کشور تولید می شود.

دکتر اسدی نژاد، در پایان سخنان خود گفت: از سال آینده صادرات انواع روغن های تخصصی به کشورهای بالکان آغاز خواهد شد و امیدواریم علاوه بر کارآفرینی وارز اوری خوبی هم برای کشورمان داششته باشیم.

بنابر این گزارش، دراین نشست خبری «کسرا رضایی» ۱۰ ساله ، «ارشیا حیدری» ۱۳ ساله، «بردیا بربار» ۹ ساله، از برگزیدگان  برتر این همایش نیز حضور داشتند.

گفتنی است، سومین دوره مسابقات ملی ماساژ، به همراه دومین دوره از همایش علمی ماساژ، از ۲۸ تا ۲۹ بهمن ۱۴۰۰، در محل سالن همایش های بین المللی رازی تهران برگزار شد که رویکرد سومین مسابقات علمی ماساژ«اشتغال پایدار» و رویکرد همایش علمی ماساژنیز رویکرد «سلامت جسم و روان» بود.

عکس، فیلم و خبر: کوروش جم

آلبوم عکس

فیلم های ویدئویی نشست خبری

  1. نشست خبری سومین مسابقه ملی ماساژ


  1. نشست خبری سومین همایش ملی ماساژ – ویدئو دوم


  1. گفتگو اختصاصی با دکتر بهرام قدسی رئیس انجمن صنفی ماساژ تهران


برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.