تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۵
کد خبر : 61875

دکتر زمانی در نشست خبری هفته معدن در پاویون ایران (اکسپو ۲۰۲۰ دبی): هفته معدن از تاریخ ۲۷ آذر تا ۴ دی ماه در پاویون ایران برگزار خواهد شد

دکتر زمانی در نشست خبری هفته معدن در پاویون ایران (اکسپو ۲۰۲۰ دبی): هفته معدن از تاریخ ۲۷ آذر تا ۴ دی ماه در پاویون ایران برگزار خواهد شد

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران گفت: ایران در اکسپو ۲۰۲۰ دبی اعلام می کند. ما نباید از ظرفیت بالای کشورهای همسایه غافل شویم. امروزه ۱۵ کشور همسایه ما پتانسیل این را دارند که سالانه بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار درآمد صادراتی برای کشور ما ایجاد کنند. به گزارش خبرنگار اقتصادی کافه دانش، نشست خبری …

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران گفت: ایران در اکسپو ۲۰۲۰ دبی اعلام می کند. ما نباید از ظرفیت بالای کشورهای همسایه غافل شویم. امروزه ۱۵ کشور همسایه ما پتانسیل این را دارند که سالانه بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار درآمد صادراتی برای کشور ما ایجاد کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی کافه دانش، نشست خبری هفته معدن در پاویون ایران (اکسپو ۲۰۲۰ دبی)، صبح امروز دوشنبه ۱ آذر ماه ۱۴۰۰، با حضور دکتر حسن زمانی مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران، مهندس محمدرضا بهرامن رئیس خانه معدن ایران و جمعی از اصحاب رسانه، در تالار اصفهان محل دائمی نمایشگاهای بین المللی تهران برگزار شد.

دکتر حسن زمانی، مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران

دکتر حسن زمانی، در ابتدای این نشست خبری گفت: اکسپو دوبی پس از یک سال وقفه از ۹ مهر ماه سال جاری آغاز به کار کرد.

وی ادامه داد: پاویون ایران یکی از زیباترین و پر جاذبه ترین غرفه های حاضر در اکسپو به شمار می رود. برنامه ریزی های روتین پاویون به صورت روزانه در حال انجام است. در کنار این برنامه ها، برگزاری برنامه های دیگری نیز پیش‌ بینی شده که برگزاری هفته معدن یکی از آنها است.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران افزود: هفته معدن از تاریخ ۲۷ آذر تا ۴ دی ماه در پاویون ایران برگزار خواهد شد. در این هفته تمام تشکیلات و تجهیزات پاویون در خدمت بخش معدن و صنایع معدنی کشور قرار خواهد گرفت. خوشبختانه در طول مدت ۵۰ روز برگزاری اکسپو سالن معدن پاویون ایران یکی از پرمخاطب ترین و پر بازدید ترین بخش های پاویون بوده و این موضوع نشان دهنده آن است که مخاطبان و بازدیدکنندگان علاقه زیادی به حوزه معدن کشور ما دارند.

دکتر زمانی، در ادامه ی سخنان خود، ضمن سپاسگزاری از تمام دست اندرکاران پاویون ایران و فعالان حوزه معدن این پاویون، بیان داشت: شرکت سهامی نمایشگاه‌ ها از همین طریق آمادگی کامل خود برای نمایش ظرفیت ها و پتانسیل های حوزه معدن کشور در هفته معدن پاویون ایران را اعلام می کند. امیدواریم در این هفته با توجه به جلسات پیش بینی شده شاهد انعقاد قرارداد های مفید در این حوزه باشیم.

وی در ادامه گفت: ما در کشور برنامه هایی از پیش تعیین شده در زمینه معدن داریم. خوشبختانه سیاست کلان کشور بر این است که از معادنی که امروزه شناسایی می شوند به نحو شایسته ای استفاده کنیم و در راستای توسعه صنعت کشور از آنها بهره برداری کنیم.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران افزود: خروجی مورد نظر ما در حوزه معدن کشور بعد از پایان هفته معدن در پاویون ایران به دست خواهد آمد؛ به عبارتی در طول هفته تمام دیدارها و ملاقات هایی که پیش بینی شده است در پاویون اتفاق خواهد افتاد و بعد از آن خروجی ها در اتاق B۲B پدیدار خواهد شد.

دکتر زمانی، در بخش دیگری از صحبت های خود، به برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با هماهنگی صورت گرفته با سازمان توسعه تجارت، زمینه هایی برای حضور تجار و بازرگانان ایرانی در زمان برگزاری جام جهانی و استفاده از بازار بزرگی که ایجاد خواهد شد، فراهم شده و احتمال اینکه نمایشگاه تخصصی ایران در قطر در زمان برگزاری جام جهانی برگزار شود، وجود دارد.

وی در ادامه افزود: ما نباید از ظرفیت بالای کشورهای همسایه غافل شویم. امروزه ۱۵ کشور همسایه ما پتانسیل این را دارند که سالانه بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار درآمد صادراتی برای کشور ما ایجاد کنند.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: شرکت سهامی  برای برگزاری نمایشگاه تخصصی ایران در اکثر کشورهای همسایه، برنامه ریزی های لازم را انجام داده است. در همین راستا هفته آینده بزرگترین نمایشگاه تخصصی ایران در کشور سوریه افتتاح خواهد شد. بالغ بر ۱۰۰ شرکت بزرگ و برند ایرانی در ۱۵ پاویون به کشور سوریه خدمات خود را ارائه خواهند داد.

دکتر زمانی، در ادامه سخنان خود پیرامون احتمال ارائه محتوای جدید به پاویون ایران تا پایان برگزاری این دوره از اکسپو، بیان داشت: خوشبختانه روز گذشته اولین جلسه برای تغییر در محتوای پاویون ایران برگزار شد و از امروز گروهی که در پاویون مستقر هستند، تغییر پیدا خواهند کرد.

وی تاکید کرد: ما در کشور صنعت بزرگ فرش را داریم؛ از طرفی سالن فرش ما در پاویون ایران در اکسپو یکی از پربیننده ترین بخش های پاویون به شمار می رود. در راستای ارائه و ایجاد محتوای بهتر در قسمت فرش پاویون ایران تفاهم های موثری انجام شده و از هفته بعد تغییرات جدید در این قسمت اعمال خواهد شد.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران، در پایان بیان داشت: در راستای استفاده از شرکت های دانش بنیان در زمینه صنعت نیز اقداماتی صورت گرفته که این شرکت ها در سالن ۶ پاویون ایران مستقر خواهند شد. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز محتوای جدیدی را به سالن ۹ پاویون ایران اضافه خواهد کرد.

مهندس محمدرضا بهرامن، رئیس خانه معدن ایران

مهندس محمدرضا بهرامن، در ادامه این نشست خبری بیان داشت: رسانه ها نقش اساسی برای معرفی ظرفیت های معدنی کشور و عملکرد این حوزه در اکسپو دوبی دارند.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۵۰ روز از آغاز به کار رسمی اکسپو گذشته و ما باید در ۱۳۰ روز باقیمانده تمام تلاش خود را در جهت معرفی ظرفیت های کشور در پاویون ایران در دوبی به کار بگیریم.

رئیس خانه معدن ایران، افزود: با نگاهی که سیاست گذاران پاویون ایران در اکسپو دوبی داشتند بخش معدن بر خلاف دوره های قبلی به پاویون ایران در اکسپو اضافه شد. حضور بخش معدن در پاویون ایران بنا به اهداف خاصی اتفاق افتاده است. این هدف مسائل مربوط به گذشته، حال و آینده صنعت معدن کشور، هم از نظر فرهنگی و هم از نظر جذب سرمایه گذاری را در بر می گیرد.

مهندس بهرامن، در ادامه گفت: با پیشنهاد شرکت سهامی نمایشگاه ها و سازمان توسعه تجارت تصمیم بر این شد که هفته معدن در پاویون ایران در اکسپو ۲۰۲۰ دوبی برقرار شود. برنامه های ما برای این هفته به صورت روزانه برنامه ریزی و تعریف شده و هر روز این هفته به یکی از بخش های تخصصی معدن کشور اختصاص خواهد یافت. ما با اطلاع رسانی ویژه در این خصوص درصددیم که ارتباطات خوب و سازنده ای را با سایر کشورها برقرار کنیم.

وی با بیان اینکه، ایران از نظر دارا بودن معادن، دهمین کشور دنیا به شمار می رود، بیان داشت: حضور بخش معدن در اکسپو ۲۰۲۰ دوبی شروع قدرتمندی برای به نمایش گذاشتن توانمندی ها و ظرفیت های بخش معدن کشور به دنیا به شمار می رود. در مدت کوتاهی که از آغاز فعالیت اکسپو ۲۰۲۰ گذشته است نشست هایی را با مسئولان کشورهای متعدد برگزار کرده ایم که در این جلسات پیشنهادهایی برای همکاری دو جانبه  ارائه و دریافت کرده ایم. بخش سرمایه گذاری ما در اکسپو ۲۰۲۰ تمام اطلاعات مورد نیاز را به علاقه مندان ارائه می کند.

رئیس خانه معدن ایران، در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه نگاه ما به هیچ عنوان تحریمی نیست، عنوان کرد: تا کنون از ۱۹۲ کشور حاضر در این رویداد جهانی حدود ۵۰ کشور ارتباطاتی را در حوزه معدن با کشور ما برقرار کرده اند. خوشبختانه تا کنون به نتیجه مطلوبی دست پیدا کرده ایم و قطعا در هفته معدن سایر کشور ها نیز استقبال خوبی را از مجموعه ما خواهند داشت.

مهندس بهرامن، در ادامه تاکید کرد: خانه معدن در صدد است که با معرفی ظرفیت های معدنی کشور و شناسایی نیازهای دیگر کشور ها مذاکرات خود را آغاز کند. یکی از مسائل مربوط به این دوره از برگزاری اکسپو نگاه به آینده است. با وجود چنین نگاهی ما نگریز هستیم که با آینده حرکت کنیم. در همین راستا برنامه های سال ۲۰۳۵ و ۲۰۵۰ را تعریف کرده ایم.

وی در ادامه گفت: ایران می تواند تامین کننده بخش بزرگی از صنایع کشورهای منطقه باشد و این در حالی است که بسیاری از کشورهای جهان به مواد معدنی ایران احتیاج دارند.

رئیس خانه معدن ایران، پیرامون چگونگی ارائه آینده معادن ایران به مخاطبان در قالب اکسپو ۲۰۲۰، اظهار داشت: تمام برنامه ریزی های ما از زمان شروع ساخت پاویون تا کنون، پیوند افکار و ساخت آینده که شعار این دوره از برگزاری اکسپو است بوده است. ۱۳۰ روز تا پایان برگزاری این دوره از اکسپوها باقی مانده و این مدت برای کشورهای در حال توسعه مانند ایران فرصت ویژه و بی نظیری است. این فرصت ها برای دولت ها است و دولت ها باید بتوانند به نحو مطلوب استفاده کنند و با نگاه درست به آینده از این ظرفیت ها استفاده کرد. ما با هماهنگ کردن تمام ظرفیت های معدنی و نگاه به آینده باید برای نسل های بعدی ثروت آفرینی کنیم.

مهندس بهرامن، در پایان سخنان خود، در تشریح نامگذاری روزهای هفته معدن در پاویون ایران اظهار داشت: روز اول از هفته معدن به نام معدن و سنگ های ساختمانی و نما نامگذاری شده است. روزهای بعدی به ترتیب روز معدن و صنعت مس، معدن و صنعت سرب و روی، معدن و صنعت آلومینیوم، معدن و آهن و فولاد، معدن و طلا، تکنولوژی و استارت آپ های معدنی نامگذاری شده است.

بنا به این گزارش، اکسپو یا نمایشگاه جهانی، مجموعه نمایشگاهی است که هر ۵ سال یکبار در یکی از کشورهای مختلف جهان برگزار می‌شود و هر کشور، دستاوردهای گوناگونش را در گذشته، حال و آینده به نمایش می‌گذارد.

این نمایشگاه، فرصتی طلایی برای عرضه دستاورها در جهت جذب سرمایه و مراودات بین‌المللی برای توسعه اقتصادی، اجتماعی و زیرساختی کشورها به ویژه شهرهای میزبان است.

گفتنی است، هفته معدن در اکسپو۲۰۲۰ دوبی، از تاریخ ۲۷ آذرماه، لغایت ۴دی ماه۱۴۰۰ در محل پاویون ایران در اکسپو۲۰۲۰ ، با هدف ارتقای جایگاه و توسعه فرهنگ معدنکاری و همچنین ایجاد انگیزه سرمایه‌گذاری در بخش معدن کشور برگزار ‌می شود.

خبرنگار رسانه: حمید افراخته

تصاویر نشست خبری

 

 

 

 

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.