تاریخ انتشار: شنبه ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷

دولت کره جنوبی محکوم به پرداخت غرامت به گروه انتخاب شد دفتر کنترل دارایی خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (OFAC)، به تازگی دولت کره جنوبی را محکوم به پرداخت غرامت به گروه انتخاب کرده است.
گرو..

دولت کره جنوبی محکوم به پرداخت غرامت به گروه انتخاب شد

دفتر کنترل دارایی خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (OFAC)، به تازگی دولت کره جنوبی را محکوم به پرداخت غرامت به گروه انتخاب کرده است.

گروه انتخاب در سال ۱۳۸۹ در یک مزایده بین المللی حضور یافت و موفق شد با پشت سر گذاشتن شرکت‌های بزرگ سهام شرکت دوو کره جنوبی را خریداری کند. اما پس از اعمال تحریم‌ها، شرکت‌های فروشنده سهام که توسط دولت کره جنوبی کنترل می‌شدند، به علت فشارهای وارده از سوی آمریکا قرارداد فروش سهام و سرمایه‌گذاری را به صورت یک طرفه فسخ کردند و از بازگرداندن وجوه پرداختی به طرف ایرانی امتناع کردند. اما در قراردادی جداگانه استفاده از برند دوو برای گروه انتخاب حفظ شد و این قرارداد تاکنون پابرجاست.

صدور مجوز پرداخت غرامت به گروه انتخاب

گروه انتخاب نیز به منظور احقاق حق خود، از سال ۱۳۹۴ دعاوی متعددی را علیه دولت کره به دلیل نقض حقوق سرمایه‌گذاری در دیوان بین‌المللی و همچنین دادگاه انگلستان و سایر کشورها مطرح کرده و دولت کره محکوم به پرداخت غرامت به طرف ایرانی شده است. اکنون و در ادامه روال قانونی این پرونده، دفتر کنترل دارایی خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (OFAC) روز ششم ژانویه یک “مجوز ویژه” صادر کرده تا مطابق آن دولت سئول بتواند، به سرمایه‌گذار ایرانی بر سر مالکیت ناموفق شرکت دوو الکترونیکس در سال ۲۰۱۰ غرامت بپردازد.

منبع گجت نیوز

خروج از نسخه موبایل