دوره پنجم کارآموزی آکادمی همراه اول با هدف استفاده از ظرفیت جوانان نخبه آغاز شد دوره پنجم کارآموزی آکادمی همراه اول با هدف توانمندسازی اکوسیستم دیجیتال کشور و استفاده از ظرفیت نخبگان و جوانان صاحب ایده آغاز شد. صبح روز یکشنبه 8 آبان 1401 آیین افتتاحیه پنجمین دوره کارآموزی سازمانی همراه اول در آمفی تئاتر

دوره پنجم کارآموزی آکادمی همراه اول با هدف استفاده از ظرفیت جوانان نخبه آغاز شد

دوره پنجم کارآموزی آکادمی همراه اول با هدف توانمندسازی اکوسیستم دیجیتال کشور و استفاده از ظرفیت نخبگان و جوانان صاحب ایده آغاز شد.

صبح روز یکشنبه 8 آبان 1401 آیین افتتاحیه پنجمین دوره کارآموزی سازمانی همراه اول در آمفی تئاتر ساختمان ستاره ونک تهران برگزار شد. در این مراسم حمید بهروزی (قائم مقام مدیرعامل همراه اول)، جعفر بلوک آذری (معاون توسعه سازمان و سرمایه انسانی)، علی اکبر حکمتی‌کیا (مدیر آکادمی همراه) و برگزیدگان نهایی از میان متقاضیان این دوره حضور داشتند.

آغاز دوره پنجم کارآموزی آکادمی همراه اول

حمید بهروزی، قائم مقام مدیرعامل همراه اول در این مراسم به تشریح جایگاه همراه اول در بازار رقابتی پرداخت و گفت اپراتور همراه اول به عنوان بزرگترین اپراتور تلفن همراه غرب آسیا شناخته می‌شود و در حال حاضر در بازار ارتباطی کشور و همچنین سهم درآمدی بیشترین سهم را از آن خود کرده است. همراه اول از بیش از 76 میلیون مشترک فعال، بیش از 100 میلیون سیم کارت واگذار شده و بیش از 29 هزار سایت ارتباطی بر پایه نسل‌های نوین ارتباطی بهره می‌برد.

قائم مقام مدیرعامل همراه اول در ادامه گفته‌های خود به ماموریت‌های مرکز تحقیق و توسعه همراه اول اشاره کرد و گفت این مرکز با هدف توانمندسازی اپراتور با استفاده از ظرفیت‌های دانش‌بنیان داخل کشور تاسیس شده و توسعه و تامین نیازهای سخت‌افزای و نرم افزار اپراتوری به عنوان ماموریت‌های آن محسوب می‌شود.

بهروزی با اعلام اینکه وضعیت جایگاه فعلی همراه اول به کمک این ظرفیت‌ها به دست آمده، گفت همراه اول در حوزه توسعه سرویس‌های دیجیتال پیشتاز بوده و فرایند توسعه تمام پلتفرم‌های این اپراتور مانند شاد توسط نخبگان و متخصصان داخلی انجام شده است.

بلوک‌ آذری، معاون توسعه سازمان و سرمایه انسانی همراه اول در این مراسم ساختار سازمانی همراه اول را برای برگزیدگان دوره جدید کارآموزی سازمانی تشریح کرد و با اشاره به ماموریت‌ها و اهداف همراه اول و ساختار شرکت‌های تابعه این اپراتور عنوان کرد طبق راهبرد 5 ساله، چشم‌انداز همراه اول این است که با ارائه خدمات و راهکارهای هوشمند به یکی از راهبران بازار ICT منطقه تبدیل شود.

معاون توسعه سازمان و سرمایه انسانی همراه اول در ادامه بیان کرد اپراتورهای ارتباطی متوجه شدند که می‌بایست از ارائه سرویس‌های پایه یا خام فروشی جلوگیری کنند. در همین راستا همراه اول طی سال‌های گذشته روی رویکرد دیجیتال تمرکز کرده و توانسته پلتفرم‌های دیجیتالی متعددی را توسعه دهد. وی با اشاره به هدف همراه اول برای توانمندسازی اکوسیستم دیجیتال کشور گفت در این مسیر باید از ظرفیت نخبگان و جوانان صاحب ایده استفاده شود.

حکمتی کیا، مدیر آکادمی همراه اول نیز در این مراسم عنوان کرد فعالیت ما از ابتدای سال 1400 به شکل رسمی آغاز شده و با برگزاری 4 دوره کارآموزی موفق به جذب 310 فارغ‌التحصیل و نخبه دانشگاه در قالب کارآموز شدیم. وی فزود در دوره پنجم کارآموزی همراه از بین بیش از 550 درخواست که برای 105 موقعیت شغلی در شرکت اصلی و شرکت‌های تابعه دریافت کردیم، سرانجام بعد از 400 مصاحبه، 65 نفر انتخاب شده و به دوره کارآموزی چهار ماهه سازمانی راه پیدا کردند.

مدیر آکادمی همراه اول در ادامه بیان کرد با برگزاری دوره‌های اول تا چهارم کارآموزی آکادمی همراه اول توانستیم به شکل متوسط 50 درصد کارآموزان در خانواده بزرگ همراه اول جذب کنیم که به کمک منتورها و تسهیلگرانی که طی کارآموزی کنار آنها بودند، اکنون به نیروهای فعال و ارزشمند شرکت تبدیل شدند.

لازم به ذکر است منتخبان این دوره، فرایند آموزش را با کمک مربیان متخصص طی می‌کنند، به شکل حرفه‌ای با بازار کار و موقعیت مربوطه شغل خود آشنایی پیدا کرده و بعد از این که آموزش‌های مورد نیاز را گذراندند، امکان ادامه همکاری بلندمدت برای آنها نیز با توافق هر دو طرف فراهم خواهد شد.

مقاله اصلی

خروج از نسخه موبایل