تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳
کد خبر : 56756

دوربین کانن EOS R3 با فوکوس خودکار ردیاب چشم عکاس معرفی شد

دوربین کانن EOS R3 با فوکوس خودکار ردیاب چشم عکاس معرفی شد

دوربین کانن EOS R3 با فوکوس خودکار ردیاب چشم عکاس معرفی شددوربین کانن EOS R3 رونمایی شد. جذاب‌ترین ویژگی دوربین Canon EOS R3 ردیابی چشم عکاس برای فوکوس در نقطه‌ای است که آن نظاره می‌کند.
شرکت کانن امر..

دوربین کانن EOS R3دوربین کانن EOS R3 با فوکوس خودکار ردیاب چشم عکاس معرفی شد

دوربین کانن EOS R3 رونمایی شد. جذاب‌ترین ویژگی دوربین Canon EOS R3 ردیابی چشم عکاس برای فوکوس در نقطه‌ای است که آن نظاره می‌کند.

شرکت کانن امروز از دوربین جدید EOS R3، مدل پرچمدار خانواده دوربین‌های بدون آینه EOS R رونمایی کرد. کانن EOS R3 فضای خالی بین دوربین EOS R5 ، پرچمدار بدون آینه نسل قبل کانن و EOS-1D X Mark III که پرچمدار مدل DSLR این شرکت است را پر می‌کند.

معرفی دوربین کانن EOS R3

EOS R3 از سنسور ۲۴.۱ مگاپیکسلی BSI CMOS ساخت کمپانی کانن بهره می‌برد. این سنسور و در کنار آن پردازنده DIGIC X، به دوربین کانن EOS R3 توان فیلمبرداری بدون توقف ۳۰ فریم بر ثانیه‌ای با شاتر الکترونیکی و ۱۲ فریم بر ثانیه‌ای با شاتر مکانیکی را می‌دهد. آن همچنین محدوده حساسیت را به ایزو ۱۰۰-۱۰۲۴۰۰ گسترش می‌دهد که می‌تواند تا ۲۰۴.۸۰۰ نیز افزایش پیدا کند.

دوربین کانن EOS R3

این دوربین درست مثل EOS R5 و R6 به فناوری Dual Pixel CMOS AF II با ۱۰۵۳ نقطه فوکوس خودکار و ردیابی EOS iTR EV -7.5 برای ردیابی چشم‌ها، چهره، سر، حیوانات و برخی از اتومبیل‌ها و موتورسیکلت‌ها مجهز است. R3 همچنین از یادگیری عمیق (Deep Learning) برای تشخیص هرچه بهتر چشم و بدن استفاده می‌کند.

اما شاید جذاب‌ترین قابلیت آن استفاده از ردیاب چشم باشد. البته این به معنای ردیابی چشم سوژه نیست. این دوربین از یک ویزور الکترونیکی ۵.۷۶ میلیون نقطه‌ای ۱۲۰ فریم بر ثانیه‌ای برای ردیابی آنچه که عکاس در حال مشاهده کردن آن است استفاده می‌کند. این دوربین متوجه خواهد شد که عکاس به کجا نگاه می‌کند و سپس فوکوس خودکار را با استفاده از Eye Input AF و Servo AF در آن منطقه پیاده می‌کند. Face Detect + Tracking نیز می‌تواند سوژه متحرک داخل فریم را ردیابی کند.

دوربین کانن EOS R3

دوربین جدید کانن قادر به فیلمبرداری ۶K 60p با فرمت RAW و همینطور ۴K 120p 10-bit با فرمت Canon Log3 است. این دوربین همچنین می‌تواند یک ویدیو ۴K را از دل یک تصویر ۶K دربیاورد و همینطور به صورت داخلی با فرمت RAW ضبط کند. از دیگر امکانات این دوربین می‌توان به پشتیبانی از فضای رنگی DCI-P3 و BT.2020 و همینطور یک لرزشگیر ۵ محور IBIS برای کاهش لرزش‌های دوربین اشاره کرد. بدنه آن از آلیاژ منیزیم است که با چرم همراه بوده و درست مثل بدنه دوربین DSLR پرچمدار EOS-1D در برابر گرد و غبار مقاوم است. LAN داخلی، وای فای ۵ گیگاهرتزی، USB و بلوتوث امکانات ارتباطی این دستگاه است. همچنین می‌توانید به صورت همزمان از یک CFexpres و یک کارت UHS-II SD card در این دوربین استفاده کنید.

دوربین کانن EOS R3

قیمت دوربین کانن EOS R3

کانن این دوربین را با قیمت ۶ هزار دلاری عرضه خواهد کرد. اما در کنار آن از دو لنز RF جدید RF16mm F2.8 STM با قیمت ۳۰۰ دلار و RF100-400mm F5.6-8 IS USM با قیمت ۶۵۰ دلار نیز رونمایی کرده است.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.