تاریخ انتشار : جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶
کد خبر : 2339

دهمین جشنواره فیلم عمار|کارگردان مستند دیدار: عمار فیلم دیدن را برای «مردم» میسر کرده است

دهمین جشنواره فیلم عمار|کارگردان مستند دیدار: عمار فیلم دیدن را برای «مردم» میسر کرده است

دهمین جشنواره فیلم عمار|کارگردان مستند دیدار: عمار فیلم دیدن را برای «مردم» میسر کرده است یزدان کیانی معتقد است تا ۱۰ سال پیش حسرت دیدن فیلم در جشنواره‌ها به دل خیلی‌ها می‌ماند و فقط برای قشر خاصی میسر بود ولی با آمدن جشنواره فیلم عمار فاصله‌ها برداشته‌شده است. – اخبار فرهنگی – به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، یزدان کیانی، کارگردان و مستندساز با دو مستند «دیدار» و «پشت کوه‌های بلند» در دهمین جشنواره فیلم عمار حضور دارد. او فارغ‌التحصیل کارگردانی سینما است که در حال حاضر در صداوسیمای مرکز شهرکرد مشغول به کار است؛ این کارگردان تاکنون بیش از ۳۰ اثر مستند ساخته است. این مستندساز سینمایی در دوره چهارم جشنواره عمار نیز با مستند آوای دستان شرکت کرده که موفق به دریافت جایزه شده بود.
یزدان کیانی در مورد دو اثر خود در جشنواره عمار به نام‌های «دیدار» و «پشت کوه‌های بلند»گفت: مستند «پشت کوه‌های بلند» به سفر نماینده ولی‌فقیه در استان به مناطق صعب‌العبور و برف‌گیر آن و سرکشی به مردم محاصره در برف می‌پردازد؛ مستند دیدار نیز که مربوط به تاریخ انقلاب است روایتی از سفر تاریخی مردم استان چه..

دهمین جشنواره فیلم عمار|کارگردان مستند دیدار: عمار فیلم دیدن را برای «مردم» میسر کرده است

یزدان کیانی معتقد است تا ۱۰ سال پیش حسرت دیدن فیلم در جشنواره‌ها به دل خیلی‌ها می‌ماند و فقط برای قشر خاصی میسر بود ولی با آمدن جشنواره فیلم عمار فاصله‌ها برداشته‌شده است.

دهمین جشنواره فیلم عمار|کارگردان مستند دیدار: عمار فیلم دیدن را برای «مردم» میسر کرده است – اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، یزدان کیانی، کارگردان و مستندساز با دو مستند «دیدار» و «پشت کوه‌های بلند» در دهمین جشنواره فیلم عمار حضور دارد. او فارغ‌التحصیل کارگردانی سینما است که در حال حاضر در صداوسیمای مرکز شهرکرد مشغول به کار است؛ این کارگردان تاکنون بیش از ۳۰ اثر مستند ساخته است. این مستندساز سینمایی در دوره چهارم جشنواره عمار نیز با مستند آوای دستان شرکت کرده که موفق به دریافت جایزه شده بود.

یزدان کیانی در مورد دو اثر خود در جشنواره عمار به نام‌های «دیدار» و «پشت کوه‌های بلند»گفت: مستند «پشت کوه‌های بلند» به سفر نماینده ولی‌فقیه در استان به مناطق صعب‌العبور و برف‌گیر آن و سرکشی به مردم محاصره در برف می‌پردازد؛ مستند دیدار نیز که مربوط به تاریخ انقلاب است روایتی از سفر تاریخی مردم استان چهارمحال و بختیاری در ۲۰ بهمن سال ۵۷ به تهران و بیعت با حضرت امام (ره) است.

وی در مورد انگیزه خود از ساخت مستند «پشت کوه‌های بلند» گفت: هیچ دلیلی بهتر از حس عواطف انسانی نیست؛ اینکه آدم‌هایی هم هستند که در پشت کوه‌ها منتظر نگاه گرم مسئولین هستند. در این اثر تلاش کردم تا نگاه نوع دوستی و حس مسئولیت نماینده ولی‌فقیه در استان را نشان بدهم و در نقطه مقابل تلنگری به دیگر مسئولین بزنم که خبری از پشت کوه ندارند.

این کارگردان و مستندساز در مورد مستند «دیدار» نیز گفت: سال‌ها روایتی را از مردم استان چهارمحال و بختیاری می‌شنیدم که متأسفانه ۴۰ سال به دست فراموشی سپرده‌شده بود؛ من به‌عنوان یک فیلم‌ساز تلاش کردم تا با همان تعداد شاهدان عینی ماجرا آن روایت بزرگ را زنده کنم که شاید اگر تعلل می‌کردم همان اندک شاهدان عینی نیز دیگر زنده نبودند. در این مستند تلاش کردم تا پیام ولایی بودن مردم کشورمان را زنده نگه‌دارم و نقش آنان در پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را برای جوانان و نوجوانان نشان دهم.

کیانی درباره ظرفیت جشنواره عمار گفت: جشنواره عمار، جشنواره‌ای مردمی است که عواطف انسانی را زنده نگه می‌دارد و خود نیز این نوع نگاه را دوست دارد و به همین منظور فیلمم را برای این جشنواره ارسال کردم؛ درست است که در حال حاضر هزینه ساخت فیلم بسیار سنگین شده است اما خوشبختانه پتانسیل خوبی در این زمینه در کشور وجود دارد و فیلم‌سازان جوان و باانگیزه‌ای پا در جشنواره عمار گذاشته‌اند. جشنواره عمار با نگاهی که به مستندسازان جوان دارد راه را برای آینده بهتر و پربارترآنان هموار خواهد کرد؛ تا ۱۰ سال پیش حسرت دیدن فیلم در جشنواره‌ها به دل خیلی از آدم‌ها می‌ماند و فقط برای قشر خاصی میسر بود ولی با آمدن جشنواره عمار فاصله‌ها برداشته‌شده و به‌حق این جشنواره مردمی است.

او در پایان گفت: برای سال آینده نیز دو مستند «درختان ایستاده می‌مانند» و مستند «میرزا» را آماده حضور در جشنواره می‌کنم.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.