تاریخ انتشار : جمعه ۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۸
کد خبر : 65767

دلار ارزان شد، لپ تاپ گران شد؛ روند افزایش قیمت تبلت و لپ‌ تاپ ادامه دارد!

دلار ارزان شد، لپ تاپ گران شد؛ روند افزایش قیمت تبلت و لپ‌ تاپ ادامه دارد!

دلار ارزان شد، لپ تاپ گران شد؛ روند افزایش قیمت تبلت و لپ‌ تاپ ادامه دارد! روند افزایش قیمت تبلت و لپ‌ تاپ به دنبال سیاست‌های محدودسازی در بازار آی تی ادامه دارد. در همین راستا اگرچه دلار ا..

دلار ارزان شد، لپ تاپ گران شد؛ روند افزایش قیمت تبلت و لپ‌ تاپ ادامه دارد!

روند افزایش قیمت تبلت و لپ‌ تاپ به دنبال سیاست‌های محدودسازی در بازار آی تی ادامه دارد. در همین راستا اگرچه دلار ارزان شده اما لپ تاپ همچنان گران است.

به علت محدودیت‌های جدید در بازار، قیمت‌های تبلت و لپ تاپ دچار نوسان شده و بر خلاف ارزان شدن دلار، روند صعودی به خود گرفته است. رئیس اتحادیه فناوران رایانه نیز این خبر را تائید کرده است. وی در همین راستا خاطرنشان ساخته است اگر در این زمینه محدودیت‌ها برداشته نشود، قیمت لپ تاپ نوسان صعودی خواهد داشت.

روند افزایش قیمت تبلت و لپ‌ تاپ تا کی ادامه دارد؟

اخیرا دولت برای بار چندم در بازار مربوط به اقلام فناوری و رایانه، محدودیت‌هایی اعمال کرده و همین محدودیت‌ها منجر به کاهش عرضه برخی از برندها و افزایش تقاضا شده است. اما سوال اینجاست که آیا محدودیت دولت، قیمت تبلت و لپ تاپ را افزایشی می‌کند؟

روند افزایش قیمت تبلت و لپ‌ تاپ

در پاسخ به این سوال رئیس اتحادیه فناوران رایانه گفته است:

ثبت سفارش لپ تاپ و تبلت بسته نشده اما اخیرا در نحوه ثبت سفارش کالاهای آی تی محدودیت‌های جدیدی به وجود آمده است.

محمدرضا فرجی تهرانی در ادامه گفت:

در واقع دولت به تاجران گفته اگر ظرف ۶ ماه نتوانند کالاهای ثبت سفارش شده را ترخیص کنند، دیگر امکان تمدید برای آنها از بین می‌رود. همچنین در سفارش‌های بعدی از سقف ثبت سفارش این تجار کسر خواهد شد. البته با وجود محدودیت دولت در این زمینه، واردات لپ تاپ کاهش نیافته اما چنانچه محدودیت‌ها ادامه‌دار باشد، عرضه در بازار کم می‌شود.

اما آیا تبلت گران می‌شود؟ فرجی در این خصوص گفته چون محدودیت‌ها تازه اعمال شده، شاهد روند صعودی چندان نگران کننده‌ای در بازار نیستیم و قیمت لپ تاپ و تبلت همچنان همان است، اما روند دنباله‌دار محدودیت‌ها در آینده روی قیمت تبلت نیز اثر خواهد گذاشت.

روند افزایش قیمت تبلت و لپ‌ تاپ

از طرفی فروشندگان لپ تاپ نیز معتقدند که محدودیت‌های ثبت سفارش باعث کسری موجودی لپ تاپ در بازار می‌شود که نتیجه آن رشد قیمت‌ها و قاچاق کالا است. در این خصوص پیش‌تر رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران گفته بود:

اگر این شرایط مهیا شود، قاچاقچیان می‌توانند با قیمت‌های بسیار پایین‌تری نسبت به تجار، لپ تاپ وارد کنند و از این بازار سودهای سرشار و هنگفتی به جیب بزنند. البته در مقابل، کالایی که وارد کرده‌اند به لحاظ اصالت و سلامت سخت افزاری و نرم افزاری محل شک و شبهه است.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.