تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۱
کد خبر : 585573

دستگاه تصفیه هوا

دستگاه تصفیه هوا

اگر در منطقه ای آلوده مثل تهران زندگی می کنید، ممکن است احساس کنید که هوای داخل خانه تمیزتر یا ایمن‌تر از هوای بیرون است. اما حقیقت این نیست. طبق گفته آژانس حفاظت از محیط زیست ، هوای داخل خانه شما می تواند تا 5 برابر بیشتر از هوای بیرون آلوده باشد. دستگاه تصفیه‌ هوا

اگر در منطقه ای آلوده مثل تهران زندگی می کنید، ممکن است احساس کنید که هوای داخل خانه تمیزتر یا ایمن‌تر از هوای بیرون است. اما حقیقت این نیست. طبق گفته آژانس حفاظت از محیط زیست ، هوای داخل خانه شما می تواند تا 5 برابر بیشتر از هوای بیرون آلوده باشد. دستگاه تصفیه‌ هوا که ذرات هوا را فیلتر می‌کند، می‌توانند به کاهش آلودگی‌های هوای داخل خانه که از زندگی روزمره ناشی می‌شوند، کمک کند.

دستگاه تصفیه‌ هوا چیست؟

تصفیه‌کننده‌های هوا برای حذف آلودگی هوای داخلی ناشی از پخت و پز، گازهای گلخانه‌ای ،خودرو ویا گرد و غبار ناشی از آتش‌سوزی‌ها و سایر آلاینده‌ها طراحی شده‌اند.

چگونه بهترین تصفیه کننده هوا را پیدا کنیم؟

کارشناسان معتقدند که نحوه فیلتراسیون در هنگام انتخاب یک تصفیه کننده هوا نکته بسیار کلیدی است. دو استاندارد و روش تست وجود دارد، فیلتر HEPA  و  CADRکه به نشان دادن میزان کارآمدی تصفیه‌کننده‌های هوای یک اتاق کمک می‌کند.

فیلتر هپا چیست؟

طبق گفته EPA ، فیلترهای HEPA باید استاندارد وزارت انرژی برای پاکسازی حداقل 99.97 درصد از ذرات 0.3 میکرون را داشته باشند. ذرات بزرگتر از 0.3 میکرون به سختی از فیلتر عبور می کنند و ذرات کوچکتر به طور تصادفی حرکت می کنند و نمی توانند از آن عبور کنند. وجود فیلتر HEPA طبق تعریف، باید فیلتراسیون کارآمد را تضمین کند.

چرا در فصل تابستان بیشتر استفاده از دستگاه تصفیه هوا توصیه می شود؟

بر خلاف تصور خیلی از افراد، آلرژی تنها در فصل بهار اتفاق نمی افتد و در تابستان نیز به دلیل رطوبت بالاترهوا و گرما، مواد آلرژی زای بیشتری منجر به ایجاد حساسیت در افراد می شود.

از علائم آلرژی در فصل تابستان می توان به سرفه مکرر، عطسه، گرفتگی بینی و سوزش پوست اشاره کرد که احتمالا در بین افراد نزدیگ خود نیز مشاهده کرده اید. برای خلاص شدن از این آلرژی راه حل مدرن استفاده از دستگاه تصفیه هوا از طرف شرکت هون لند پیشنهاد می شود.

با توجه به ابعاد اتاق و یا فضای مورد استفاده دو مدل دستگاه تصفیه هوای زیر قابل استفاده می باشد.

دستگاه تصفیه هوا

XJ3400

دستگاه تصفیه هوا

XJ8200

آیا فصل زمستان نیز با آلرژی همراه است و باید از دستگاه‌های تصفیه‌هوا استفاده کنیم؟

فراموش نکنید فصل زمستان تراکم هوا چه در داخل و چه در خارج از خانه بیشتر و آلوده تر است. علاوه بر این گرم کردن خانه ها اکثرا با مواد فسیلی و چوب انجام می شود. همین مسئله باعث چند برابر شدن آلودگی هوای فضای بیرون و  تا 5 برابر هوای داخل منزل می شود.

بسته نگه داشتن پنجره ها و عایق بندی آنها برای جلوگیری از خروج هوای گرم به بیرون از خانه باعث عدم تهویه هوا به میزان بسیار زیادی می شود. جمع شدن هوای آلوده با هوای بیرون که گردش ندارد، باعث بروز بیماری های تنفسی و مشکلات عصبی خواهد شد. به همین دلیل استفاده از یک دستگاه تصفیه هوای خوب  می تواند شدت آلودگی را در محیط زندگی کاهش و کیفیت بیشتری را برای تنفس فراهم کند.

برای افزایش بهره وری از دستگاه تصفیه هوا موارد زیر پیشنهاد می شود:

  1. در هنگام استفاده از دستگاه تصفیه هوا، در و پنجره‌ها را ببندید. با این کار مانع از خروج هوای تصفیه شده و ورود هوای آلوده می شوید.
  2. فیلترهای دستگاه تصفیه هوا را به موقع تعویض کنید. فیلتر های آلوده و تاریخ گذشته کارایی ندارند.
  3. در مواقعی که در خانه هستید، از دستگاه تصفیه هوا استفاده کنید تا عمر استفاده از فیلترها، افزایش پیدا کند.
  4. مکان مناسبی برای نصب دستگاه تصفیه هوا انتخاب کنید.

مزایای استفاده از دستگاه تصفیه هوا چیست؟

از مزایای استفاده از دستگاه تصفیه هوا می توان به کاهش حملات آسمی به واسطه وجود انواع بو مانند عطرها، دود سیگار و غیره و همچنین حذف پر و موی حیوانات خانگی و گرد و غبار اشاره کرد.

آیا میدانستید در دستگاه های تصفیه هوا شرکت هون لند، فیلترHEPA  ( High Efficiency Particulate Air )می‌تواند تا 99.97 درصد از ذرات معلق در هوا را از بین ببرد.

در ادامه به چند پرسش مهم شما پاسخ می دهیم.

آیا در زمان استراحت و خواب می توان دستگاه تصفیه هوا را روشن گذاشت؟

بله. روشن گذاشتن دستگاه تصفیه هوا در هنگام خواب و استراحت، کیفیت خواب را بالا می برد و تنفس راحت تری را برای شما به همراه دارد.

بهترین مکان قرار دادن دستگاه تصفیه هوا کجای خانه است؟

بهتر است دستگاه تصفیه هوا را در مرکزیت خانه و مکانی که از آن استفاده میکنید قرار دهید.

آیا دستگاه تصفیه هوا توانایی حذف بوی بد را دارد؟

بله. یکی از ویژگی های مثبت این دستگاه، حذف ذرات معلق مانند بوی بد و دود است.

زمان تصفیه هوا در دستگاه فوق چقدر طول می کشد؟

این زمان به ابعاد اتاق و ارتفاع سقف و نحوه گردش هوا در محیط بستگی دارد .

آیا از دستگاه تصفیه هوا می توان در محیط غیر خانه نیز استفاده کرد؟

بله. استفاده از دستگاه تصفیه هوا در هر محیط بسته مانند محل کار و بیمارستان پیشنهاد می شود. از آنجا که اکثر افراد زمان زیادی را در محل کار خود حضور دارند، استفاده از دستگاه تصفیه هوا می تواند نه تنها در خانه ، بلکه در محیط کار نیز از آنها محافظت کند.

آیا دستگاه تصفیه هوا بدون فیلتر وجود دارد؟

خیر. هیچ دستگاهی بدون فیلتر مناسب نمی تواند هوا را تصفیه کند.

میزان صدای دستگاه تصفیه کننده هوا چگونه است؟

از آنجا که صدای تولید شده از دستگاه تصفیه هوا در زمان کارکمتر از 80 دسی بل است، هیچ آزاری برای شما ندارد.

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.