فهرست۱ رفع آفت دهان با رب انار۱.۱ چندین درمان خانگی برای رفع آفت دهان۱.۲ جوش شیرین ؛ آلوئه ورا ؛ مریم گلی۱.۳ چای؛ سرکه سیب برای از بین بردن افت دهان۲ داروی آفت دهان درمان خانگی آفت دهان ، آیا با رب انار می توان آفت دهان را درمان کرد ؟ یکی از مشکلاتی که می‌تواند …

درمان خانگی آفت دهان ، آیا با رب انار می توان آفت دهان را درمان کرد ؟ یکی از مشکلاتی که می‌تواند برای هر انسانی بسیار آزاردهنده باشد ایجاد آفت دهان می باشد که البته در هر سنی ممکن است به وجود بیاید و برای برطرف کردن آن راهکارهای خانگی مطرح می‌شود. اگر منشاء آفت دهان را بشناسیم راحت تر و ساده تر می توان برای برطرف کردن آن اقدام کرد.

در هر صورت به زخم های کوچک سطحی که خوش خیم هستند و در بافت‌های نرم درون دندان و لب ها ایجاد می شوند و البته گاهی بر روی لثه و زیر زبان نیز به وجود می‌آیند آفت دهان گفته می‌شود که بسیار کوچک هستند و به اشکال مختلفی مثل گرد یا بیضی پدید می‌آیند. اگر آفت دهان درمان نشود می تواند ایجاد سوزش و خارش را به وجود بیاید و به همین جهت در صحبت کردن و غذا خوردن شما را اذیت خواهد کرد و  بهتر است از روشهای خانگی استفاده نمود تا بتوان برای درمان آفت دهان اقدام کرد.

رفع آفت دهان با رب انار

قبل از اینکه به معرفی چندین روش موثر و درمان خانگی آفت دهان بپردازیم باید به این سوال پاسخ بدهیم که آیا با رب انار می‌توان آفت دهان را درمان کرد؟
یکی از روش هایی که از گذشته تاکنون بسیار مورد استفاده قرار گرفته است درمان آفت دهان با رب انار است که استعمال رب انار بر روی آفت دهان می توانند تا مقدار زیادی موجب تسریع درمان گردد و راحت‌تر و سریع‌تر آفت دهان برطرف شود. پس می‌توانید از رب انار استفاده کنید و آفت دهان خودتان را درمان کنید؛ شما برای این کار باید مقداری رب انار را دقیقاً بر روی آفت دهان بریزید تا به بهبود آن کمک کنید و در روز چندین بار این کار را انجام بدهید و یک یا دو دقیقه صبر کنید. اگر تا چند روز این کار را انجام بدهید خواهید دید که آفت دهان از بین رفته است و پس از آن با یک دستمال به آرامی پاک کنید و تاثیر فوق العاده آن را مشاهده کنید.
در انار وجود اسید آلایژیک و پلی فنول ها موجب می‌شوند با خاصیت آنتی اکسیدانی به درمان سریع آفت دهان کمک کنند و البته خاصیت ضد عفونی در رب انار با تانن های موجود نیز سبب شده تا آفت از بین برود و موجب پیشگیری از رشد میکروب در زخم خواهد شد و به استریل کردن آن کمک می‌کند و اگر شما چند بار از رب انار استفاده کنید قطعا آفت دهان شما بهبود پیدا می کند.

چندین درمان خانگی برای رفع آفت دهان

موارد متعددی در کنار شما هستند که شاید کمتر به آنها توجه کرده باشید ولی بسیاری از اقلامی که در منزل شما وجود دارد و در دسترس شما است به عنوان یک راهکار برای درمان آفت دهان محسوب می‌شود که می‌توان به شکل دهانشویه یا موضعی از آنها استفاده نمود.
شیرین بیان: یکی از مواردی که به در بهبود آفت دهان می تواند موثر باشد شیرین بیان است. اگر دچار  آفت دهان شده اید روزانه چهار بار از دهانشویه شیرین‌بیان استفاده کنید تا بتوانید پس از سه روز با بهبود کامل آفت دهان روبرو شوید.
این دهانشویه شیرین بیان به راحتی تهیه می شود و کافی است که شما یک چهارم فنجان آب گرم را با نصف قاشق چای خوری عصاره شیرین بیان ترکیب کنید و از آن استفاده نمایید.

اگر نمی توانید این دهانشویه را تهیه کنید کافی است چای کیسه‌ای شیرین بیان را برای ۱۰ دقیقه روی آفت بگذارید یا یک یا دو قرص شیرین بیان ۲۰۰ میلی گرم در روز بخورید تا به کاهش درد کمک کنید.

یخ: مکیدن مکعب های کوچکی بخ سبب می‌شود که سوزش و التهاب زخم کمتر شود و تسکین دهنده می باشد و سردی یخ موجب کاهش جریان خون رسانی به آفت شده و در نهایت تورم و درد نیز کمتر خواهد شد.

جوش شیرین ؛ آلوئه ورا ؛ مریم گلی

جوش شیرین: می‌توانید یک قاشق چای‌خوری جوش‌شیرین را در نصف لیوان آب گرم بریزید و آن را حل کنید و با این محلول دهانتان را بشویید البته نباید خورده شود.

آلوئه ورا: دارای خواص درمانی بسیار زیاد می باشد شما می توانید یک برگ آلوورا را بردارید و آن را برش بدهید و ژل آن را مستقیم روی آفت دهان بگذارید این کار را هر چند وقت یکبار تکرار کنید.

مریم گلی : از دیگر گیاهانیست که التهاب را کم می‌کند و اقدام به کشتن ویروس و باکتری می نماید. شما یک فنجان آب جوش را با ۲ قاشق چای خوری مریم گلی ترکیب کنید و اجازه بدهید سرد شود. به عنوان دهانشویه در روز دو یا سه بار از آن استفاده کنید. حتماً به خوبی آفت دهان را با این محلول بشویید تا نتیجه رضایت بخشی از آن حاصل گردد.

نمک : میتوانید با محلول آب و نمک دهان را بشویید.

ویتامین E: یک عدد کپسول ویتامین E بردارید و آن را باز کنید سپس مایع درون آن را مستقیم بر روی آفت دهان بریزید.

چای؛ سرکه سیب برای از بین بردن افت دهان

چای: چای سیاه از جمله بهترین مواردی محسوب می شود که می تواند به شما کمک کند. چای کیسه ای را بردارید و آن را مستقیم بر روی افت دهان قرار بدهید و تا درد شما کمتر شود. می توانید چای سرد شده را نیز به عنوان دهانشویه استفاده کنید. در چای وجود تانن سبب می شود تا تاثیرات مثبتی در رفع افت دهان مشاهده کنید.

سرکه سیب: سرکه سیب و آب گرم را با هم ترکیب کنید و در روز از این دهانشویه استفاده کنید. در سرکه سیب اسید استیک وجود دارد که موجب از بردن باکتری های بد و مضر شده و موجب افزایش باکتریهای مفید خواهد شد. اگر در منزل به عنوان یک راهکار عالی برای از بردن افت دهان هستید به شما توصیه می شود از سرکه سیب استفاده نمایید و تاثیرات عالی آن را مشاهده کنید.

بجز موارد گفته شده شما میتوانید به منظور درمان خانگی آفت دهان از روغن نارگیل، ماست شیرین ، برگ عناب، روغن درخت چای، سیر ، دارچین، پونه کوهی، برگ زیتون نیز استفاده کنید. اما اگر پس از استفاده روش های خانگی افت دهان شما بهبود پیدا نکرد باید به پزشک مراجعه نمایید تا به بررسی دقیق علل آن بپردازد.

داروی آفت دهان

اگر می خواهید از داروی آفت دهان استفاده کنید یکی از بهترین دارو های رفع آفت دهان استفاده از آفتین ژل است ،‌آفتین ژل یکی از بهترین ژل های درمانی برای آفت دهان است اگر میخواهید از این دارو استفاده کنید این را بدانید که در ابتدا استفاده از آن شاید برای شما سخت باشد اما این نکته را در نظر داشته باشید که آفتین ژل در ابتدا شاید محل آفت را بسوزاند اما سریعترین روش برای از بین بردن آفت دهان می باشد.

مطالب جذاب آموزشی برای لایف استایل را در این بخش ببینید.

خروج از نسخه موبایل