درباره قابلیت هایی که از ویندوز ۱۱ حذف شده‌اند بیشتر بدانیدمایکروسافت دیروز از ویندوز ۱۱ رونمایی کرد. این سیستم عامل دارای یک طراحی جدید، یک منوی استارت مرکزی، توانایی اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی و قابلیت‌های فراوان دیگری است. اما مایکروسافت دیروز در کنار معرفی همه این قابلیت‌ها، صحبت از ویژگی‌هایی کرد که دیگر آن‌ها را در ویندوز ۱۱ نخواهیم دید.
مطالب مرتبط:ویندوز ۱۱ مایکروسافت با قابلیت های جدید معرفی شدسیستم مورد نیاز برای نصب ویندوز ۱۱ مشخص شدلیست همه مدل های سرفیس که از ویندوز ۱۱ پشتیبانی خواهند کرداین قابلیت‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:
دستیار شخصی کورتانا (Cortana) دیگر بخشی از تجربه بوت ویندوز نخواهد بود و همچنین دیگر در نوار ابزار ویندوز به‌صورت پین‌شده وجود نخواهد داشت.کاشی‌های زنده (Live Tiles) دیگر در منوی استارت قابل‌دسترس نخواهند بود. همچنین همه چیزی‌هایی که شما در منوی استارت پین کرده‌اید قابل‌مشاهده در کاشی‌های زنده نخواهند بود. شما همچنین امکان تغییر اندازه این کاشی‌ها را نخواهید داشت.هیچ حالت تبلتی در ویندوز ۱۱ وجود ندارد و حالت S ویندوز ۱۰ فقط برای نسخه ویندوز ۱۱ هوم قاب..

درباره قابلیت هایی که از ویندوز ۱۱ حذف شده‌اند بیشتر بدانید

مایکروسافت دیروز از ویندوز ۱۱ رونمایی کرد. این سیستم عامل دارای یک طراحی جدید، یک منوی استارت مرکزی، توانایی اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی و قابلیت‌های فراوان دیگری است. اما مایکروسافت دیروز در کنار معرفی همه این قابلیت‌ها، صحبت از ویژگی‌هایی کرد که دیگر آن‌ها را در ویندوز ۱۱ نخواهیم دید.

مطالب مرتبط:

  • ویندوز ۱۱ مایکروسافت با قابلیت های جدید معرفی شد
  • سیستم مورد نیاز برای نصب ویندوز ۱۱ مشخص شد
  • لیست همه مدل های سرفیس که از ویندوز ۱۱ پشتیبانی خواهند کرد

این قابلیت‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

  • دستیار شخصی کورتانا (Cortana) دیگر بخشی از تجربه بوت ویندوز نخواهد بود و همچنین دیگر در نوار ابزار ویندوز به‌صورت پین‌شده وجود نخواهد داشت.
  • کاشی‌های زنده (Live Tiles) دیگر در منوی استارت قابل‌دسترس نخواهند بود. همچنین همه چیزی‌هایی که شما در منوی استارت پین کرده‌اید قابل‌مشاهده در کاشی‌های زنده نخواهند بود. شما همچنین امکان تغییر اندازه این کاشی‌ها را نخواهید داشت.
  • هیچ حالت تبلتی در ویندوز ۱۱ وجود ندارد و حالت S ویندوز ۱۰ فقط برای نسخه ویندوز ۱۱ هوم قابل دسترس خواهد بود.
  • اسکایپ یکی از معدود اپلیکیشن‌هایی خواهد بود که دیگر در پیش‌نصب‌های ویندوز ۱۱ وجود ندارد. این تغییر هرچند تغییر بزرگی است، اما با توجه به اینکه برنامه تیمز (Teams) مایکروسافت به‌عنوان بخشی از ویندوز ۱۱ با این سیستم عامل یکپارچه شده، سورپرایز چندان بزرگی محسوب نمی‌شود.
  • برنامه وان نوت (OneNote) هم جزو پیش‌نصب‌های ویندوز ۱۱ نیست.
  • مایکروسافت همچنین برنامه‌های Paint 3D و ۳D Viewer را در ویندوز ۱۱ حذف کرده است. البته لازم به گفتن است که مایکروسافت این دو اپلیکیشن را از زمان معرفی نسخه اینسایدر ویندوز ۱۰ در ماه مارس امسال حذف کرده بود.

البته همه اپلیکیشن‌های بالا برای همیشه حذف نشده‌اند و شما هنوز قادر به نصب آن‌ها از طریق مایکروسافت استور خواهید بود.

در ضمن، شما دیگر قادر به پین کردن نوار وظیفه (Taskbar) در دو کناره‌ صفحه‌نمایش نخواهید بود. این نوار فقط در قسمت پایین ویندوز قرار خواهد گرفت و اپلیکیشن‌ها هم نمی‌توانند نواحی نوار وظیفه را شخصی‌سازی کنند.

نظر شما درباره سیستم عامل جدید مایکروسافت چیست؟ آیا رابط کاربری و امکانات جدید آن را می‌پسندید؟

منبع: The Verge

۱

خروج از نسخه موبایل