تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۸
کد خبر : 17236

دبیران علمی و اجرایی جشنواره نقالی «نقشا» معرفی شدند

دبیران علمی و اجرایی جشنواره نقالی «نقشا» معرفی شدند

دبیران علمی و اجرایی جشنواره نقالی «نقشا» معرفی شدند جشنواره نقالی و شاهنامه‌خوانی «نقشا» با معرفی دبیران اجرایی، علمی و انتشار فراخوان کار خود را آغاز کرد. – اخبار فرهنگی – به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، مرشد محسن میرزاعلی و احمدرضا آذربایجانی طی احکامی جداگانه به ترتیب از سوی کوروش زارعی؛ مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری به سمت دبیر اجرایی و دبیر علمی جشنواره نقالی و شاهنامه‌خوانی «نقشا» منصوب شدند.
در فراخوان این جشنواره آمده است:
“مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی با اعتقاد به مفاهیم عمیق و نهفته در داستان‌ها و حماسه‌های شاهنامه حکیم ابوالقاسم فردوسی به عنوان یکی از اسناد هویت ملی و در راستای توجه به منویات مقام معظم رهبری در خصوص توجه به زبان معیار، جشنواره بین‌المللی نقالی و شاهنامه خوانی «نقشا» را در بستر فضای مجازی برگزار می‌کند.
بدیهی است با توجه به رویکردهای تربیتی وابسته به شرایط ویژه‌ نظیر قرنطینه‌ بهداشتی ناشی از شیوع کرونا و تغییر محسوس روابط افراد به ویژه در حوزه تعاملات هنر و هنرمندان و از طرفی لزوم فراگیری و افزایش توانمندی ارتباطات در دنیای مجازی، بهتر آن ا..

دبیران علمی و اجرایی جشنواره نقالی «نقشا» معرفی شدند

جشنواره نقالی و شاهنامه‌خوانی «نقشا» با معرفی دبیران اجرایی، علمی و انتشار فراخوان کار خود را آغاز کرد.

دبیران علمی و اجرایی جشنواره نقالی «نقشا» معرفی شدند – اخبار فرهنگی –

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، مرشد محسن میرزاعلی و احمدرضا آذربایجانی طی احکامی جداگانه به ترتیب از سوی کوروش زارعی؛ مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری به سمت دبیر اجرایی و دبیر علمی جشنواره نقالی و شاهنامه‌خوانی «نقشا» منصوب شدند.

در فراخوان این جشنواره آمده است:

"مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی با اعتقاد به مفاهیم عمیق و نهفته در داستان‌ها و حماسه‌های شاهنامه حکیم ابوالقاسم فردوسی به عنوان یکی از اسناد هویت ملی و در راستای توجه به منویات مقام معظم رهبری در خصوص توجه به زبان معیار، جشنواره بین‌المللی نقالی و شاهنامه خوانی «نقشا» را در بستر فضای مجازی برگزار می‌کند.

بدیهی است با توجه به رویکردهای تربیتی وابسته به شرایط ویژه‌ نظیر قرنطینه‌ بهداشتی ناشی از شیوع کرونا و تغییر محسوس روابط افراد به ویژه در حوزه تعاملات هنر و هنرمندان و از طرفی لزوم فراگیری و افزایش توانمندی ارتباطات در دنیای مجازی، بهتر آن است که از این ابزار نیز برای تقویت و توسعه فرهنگ و هنر ایران استفاده شود. در همین راستا این جشنواره از امکانات حداکثری مربوط به این عرصه نیز بهره خواهد جست.

ضوابط و مقررات:

– آثار در ۲ بخش نقالی و شاهنامه خوانی پذیرش می‌شوند، البته خلاقیت‌های اجرایی در ۲ بخش یاد شده می‌توانند از ویژگی‌های گرافیکی و ساختارهای نوین گرافیک تصویر و صدا نیز استفاده کنند.

– آثار دریافتی از هنرورزان و هنرمندان در سه گروه سنی کودکان، نوجوانان و بزرگسالان، به تفکیک ارزیابی و قضاوت خواهند شد.

– هر هنرمند می‌تواند در هر بخش نقالی یا شاهنامه خوانی یا هنر مرتبط با هنر اجرایی نقالی و شاهنامه خوانی یک اثر ارائه و ارسال کند.

– این آثار باید جدیدترین اثر هنرمند باشد و در قالب فایل ویدیویی ارسال شود و نباید پیش از این در هیچ جشنواره‌ای عرضه شده باشد.

– مدت زمان هر اثر مورد پذیرش برای جشنواره حداقل ۵ و حداکثر ۲۰ دقیقه خواهد بود.

– شرکت کنندگان باید در ابتدای ویدئو خود را معرفی کنند، زمان معرفی جزو مدت زمان آثار محاسبه نمی‌شود. موارد معرفی شامل: نام و نام خانوادگی، اعلام سن، محل زندگی، تاریخ ضبط اثر و عنوان بخش است.

توجه و تذکر مهم: فیلم‌های ارسالی فاقد اطلاعات مورد نظر، مورد قضاوت هیات داوران قرار نمی‌گیرند.

– لازم به ذکر است حق هرگونه استفاده از آثار پذیرفته شده، برای مرکز هنرهای نمایشی حوزه‌ی هنری به عنوان برگزار کننده محفوظ خواهد بود و شرکت کنندگان لازم است تصویر کارت ملی و صفحه اول شناسنامه خود را همراه با آثار ارسال کنند.

– هیچ یک از شرکت کنندگان مجاز به انتشار این آثار تا اتمام این جشنواره نیستند و درصورت تخلف از رقابت خارج خواهند شد.

– آثار ارسالی ترجیحاً باید در موقعیت‌های مختلف فضای خانه اجرا و ضبط شده باشند.

طریقه ارسال آثار: متقاضیان هر بخش از جشنواره باید آثار خود را از طریق پیامرسان تلگرام به شماره ۰۹۱۹۱۵۳۸۰۴۵ و با درج نام و نام خانوادگی، شماره ملی و شماره تماس و مشخص کردن بخش مربوطه ارسال کنند.

مهلت ارسال آثار:

۲۵ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹

ارزیابی و اعلام برگزیدگان:

۴ خرداد ۱۳۹۹ (همزمان با عید سعید فطر)

برای کسب اطلاعات بیشتر با مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری تماس گرفته شود."

هفدهمین دوره هفته گرامیداشت تئاتر به صورت مجازی برگزار می‌شود

انتهای پیام/

– تسنیم نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.