تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸
کد خبر : 74052

دانستنی‌های تور بالی، تور تایلند و تور مالزی

دانستنی‌های تور بالی، تور تایلند و تور مالزی

تابستان فصل سفر است و اغلب توریست‌ها در این روزهای گرم به سراغ مقاصد ساحلی می‌روند. جنوب شرق آسیا با داشتن بهترین مقاصد ساحلی، منطقه‌ای عالی برای سفر خواهد بود. اما کدام یک از شهرها یا جزایر این خطه از آسیا را برای سفر باید انتخاب کرد؟ با معرفی بالی، تایلند و مالزی شاید در …

تابستان فصل سفر است و اغلب توریست‌ها در این روزهای گرم به سراغ مقاصد ساحلی می‌روند. جنوب شرق آسیا با داشتن بهترین مقاصد ساحلی، منطقه‌ای عالی برای سفر خواهد بود. اما کدام یک از شهرها یا جزایر این خطه از آسیا را برای سفر باید انتخاب کرد؟ با معرفی بالی، تایلند و مالزی شاید در انتخاب مقصد دلخواهتان، بتوانیم کمکتان کنیم.

تور بالی؛ سفر به جزیره‌ها‌ی چشم‌نواز

در تور بالی شما به سرزمینی قدم می‌گذارید که درست بین اقیانوس‌های هند و آرام قرار گرفته و یکی از زیباترین نقاط دنیا مسحوب می‌شود. جزیره‌ای که شهرتش را مدیون طبیعت شگفت‌انگیزش بوده که شامل سواحل استثنایی، جنگل‌های بارانی، کوه‌های آتش‌فشانی و … است و از این محل، یک مقصد متنوع و مفرح می‌سازد. همین هم باعث شده تا بالی همیشه به عنوان یکی از اولین انتخاب‌ها در میان مقاصد ساحلی به حساب آمده و گردشگران بسیار زیادی هر ساله از آن‌جا‌ بازدید به عمل آورند.

بهترین زمان سفر به بالی در واقع از اواسط بهار تا پایان تابستان خواهد بود و به همین دلیل این جزیره زیبا، یکی از بهترین مقاصد تابستانی برای سفر به حساب می‌آید. اما چه ویژگی‌هایی باعث شده تا این‌قدر از زیبایی‌های بالی بگوییم؟ بالی دارای سواحل پرتعداد و زیبایی است که بعضا با هم بسیار متفاوت هستند. مثلا منطقه ساحلی سمینیاک یا کانگو، سواحلی زیبا اما شلوغ هستند که دورتادورشان را ریزورت‌های مختلف گرفته‌اند. از طرفی سواحل خاصی در این جزیره وجود دارد که برای رفتن به آن‌جا باید مدتی را در راه باشید اما در نهایت به نقاطی بسیار زیبا، آرام و بکر می‌رسید. از طرفی نباید مزارع پلکانی برنج یا جنگل‌های بارانی و انبوه پرندگانی که در میان درختانشان زندگی می‌کنند فراموش کرد.

 

البته جاذبه‌های گردشگری بالی به همین‌جا ختم نمی‌شود.  معابد زیبای تاریخی همچون معبد تانا لات، قلعه‌های قدیمی، دریاچه‌های زمردین در دل جنگل، چندین و چند آبشار زیبا، باغ پرندگان و خیلی جاهای دیگر هستند که در سفر به بالی می‌توانید از آن‌جاها دیدن نمایید.‌ این را هم فراموش نکنید که بالی چندین پارک آبی بسیار جذاب دارد که در سفر تابستانه، می‌تواند، لحظاتی شاد و مفرح را برای شما و خانواده‌تان رقم بزند. پارک‌های آبی واتربوم، اسپلش و نیرمالا از جمله این مجموعه‌های تفریحی هستند.

مهم نیست با چه بودجه‌ای برنامه‌ی سفر به این جزیره‌ی زیبا را در سر دارید، در بالی حتما اقامتگاهی مناسب خود پیدا خواهید کرد. در آن‌‌جا از هاستل‌های ارزان‌قیمت برای کوله گردها تا ریزورت‌های ساحلی ۵ ستاره‌ی بزرگ و باشکوه، انتخاب‌های زیادی برای گردشگران در نظر گرفته شده است. در آژانس آویساتراول، این انتخاب برای شما وجود دارد که هم تور لاکچری بالی را برنامه ریزی کنید و هم سفری مقرون به صرفه به این جزیره را در پیش داشته باشید، مخصوصا این که اغلب اوقات، تورهای لحظه آخری برای چنین مسیرهای موجود می‌باشد.

آن‌هایی که اهل خرید هستند نیز در این سفر حسابی کیف خواهند کرد. مراکز خرید بزرگ و متنوعی در بالی وجود دارد. جاهایی مثل بیچ واک، دیسکاوری، لیپو مال، گالریا و کالکشن از جمله این مراکز هستند که تقریبا می‌توان گفت، تمامی برندهای مهم بین‌المللی را در میان فروشگاه‌هایشان پیدا خواهید کرد. همچنین بالی به داشتن بازارهای مختلف نیز معروف بوده اما برای خریدی خوب و با کیفیت، بهتر است سراغ همین مرازک خرید بروید که دارای مجموعه‌های سینمایی و تعداد زیادی رستوران و کافه هم هستند.

تور تایلند؛ سفر مفرح تابستانه به مقاصد ساحلی

تور تایلند شما را میهمان کشوری بزرگ و متنوعی می‌کند که تجربه سفر به هر گوشه‌اش، متفاوت و منحصر به فرد خواهد بود. در سفر به این کشور، می‌توانید از بانکوکِ مدرن با مراکز خرید و تفریحی جذابش دیدن کنید و هم سفری به سواحل زیبای این سرزمین را تجربه نمایید. تایلند کشوری با فرهنگ خاص و مردمی مهمان نواز بوده و مهم نیست به کدام نقطه از آن‌جا سفر کنید، در همه جای این نکته را جلوی چشمانتان خواهد بود.

همانطور که گفتیم، مقاصد مختلفی در تایلند برای سفر وجود دارد و بسته به سلیقه‌ی خود و خانواده‌تان، می‌توانید یکی از شهرها یا جزیره‌های این کشور را برای سفر انتخاب کنید. برای مثال اگر اهل خرید، بازی در پارک‌های بزرگ، تماشای فیلم در بهترین سینماها یا تفریحات شبانه باشید، بانکوک باید انتخاب اول شما در تور تایلند باشد. اگر دوست دارید به سراغ مقاصد ساحلی بزرگ و مفرح بروید، پوکت، پاتایا یا کرابی انتخاب‌های مناسبی خواهند بود و اگر اهل جاهای دنج، جزایر کوچک و سواحل بکر باشید، فی‌فی، ترانگ یا جزایر سیمیلان گزینه‌هایی خیلی خوب برایتان هستند. البته فراموش نکنید که نگاهی به لیست تورهای ترکیبی تایلند در  آژانس آویساتراول هم بندازید تا شاید این گزینه، انتخاب شما باشد.

دانستنی‌های تور بالی، تور تایلند و تور مالزی

 

یکی از ویژگی‌های خاص مردم تایلند، فرهنگ غذایی متفاوت این مردم است. غذاهای محلی بسیار خوشمزه‌ای در جاهای مختلف این کشور مشاهده می‌کنید که چند صباحی هست، راه خود را به بازارهای جهانی هم پیدا کرده و سر و کله رستوران‌های تایلندی در اروپا و آمریکا هم پیدا شده است. پد تای، کاری میگو، تام یام گونگ، گائنگ دائنگ و خائو سوی از جمله غذاهای معروف محلی در تایلند هستند که پیشنهاد می‌کنیم، حتما در طول سفر آن‌ها را امتحان کنید. اگر به مقاصد ساحلی سفر کردید، غذاهای دریایی مختلفی هم پیدا خواهید کرد که با قیمت ارزان و کیفیت بسیار عالی برایتان سرو می‌شود.

جاذبه‌های طبیعی تایلند تنها به سواحل این کشور ختم نمی‌شود. پارک‌های ملی بسیار زیبایی همچون کائو یای، ایروان، کائو سوک، کوی بوری و … در تایلند وجود دارد که هر کدام ویژگی‌های خاص و حیات وحش مخصوص به خود را دارد. پارک‌هایی که در بعضی گله‌ی فیل‌ها را مشاهده می‌کنید، در بعضی دیگر غاری شگفت‌انگیز را می‌بینید و در نقطه‌ی زیبای دیگری، در دریاچه‌هایی کریستالی شنا خواهید کرد.

اگر اهل تفریحات مختلف باشید، حسابی در تایلند بهتان خوش خواهد گذشت. در بانکوک، چندین و چند تم پارک بزرگ و پارک آبی جذاب برای تفریح وجود داشته و در مناطق ساحلی نیز، می‌توانید انواع بازی‌های آبی همچون جت اسکی، اسکی روی آب، پاراسیلینگ، غواصی، اسنورکلینگ و … را تجربه کنید. همچنین این کشور به داشتن فستیول‌های بزرگ و خاص همچون فستیوال آب معروف بوده و اگر به نوعی برنامه ریزی کنید که در زمان یکی از این فستیوال‌ها به تایلند برسید، همه چیز بهتر و بهتر خواهد شد.

تور مالزی؛ گشت و گذار در زیبایی‌های طبیعت

شرایط مالزی در کلیات شبیه به تایلند است اما در جزییات تفاوت بسیار دارد. کوالالامپور -پایتخت این کشور- یکی از مدرن‌ترین کلان‌شهرهای دنیاست که در عین داشتن آسمان‌خراش‌ها، بازارهای بزرگ، مراکز خرید لوکس و مجلل و پارک‌های تفریحی، اصالت خود را حفظ کرده و در جای جایش، می‌توانید نشانه‌های فرهنگی مختلف را در آن‌جا مشاهده کنید. از طرفی، مالزی هم مقاصد ساحلی فوق‌العاده جذابی دارد که می‌توانند، سفری جذاب را در تابستان برای هر مسافری رقم بزنند.

اغلب مردم مالزی بر خلاف تایلند، مسلمان هستند و یکی از جاذبه‌های گردشگری مالزی، مساجد زیبا و بزرگی است که در شهرهای مختلف آن مشاهده خواهید کرد. به همین دلیل، برای بسیاری از ایرانی‌ها، سفر به مالزی راحت‌تر خواهد بود و از بودن در این کشور لذت بیشتری می‌برند. اما به غیر از کوالالامپور که در موردش گفتیم، دیگر مقاصد معروف مالزی کدام‌ها هستند؟ سفر به پنانگ یکی از محبوب‌ترین انتخاب‌ها در مالزی به حساب می‌آید. شهری که هنرهای خیابانی و غذاهای محلی در آن حرف اول را زده و مکانی شاد و مفرح برای سفر به حساب می‌آید.  پنانگ البته سواحل زیبا و بزرگی هم داشته و در این سواحل انواع تفریحات آبی را هم می‌توانید، تجربه کنید.

دانستنی‌های تور بالی، تور تایلند و تور مالزی

 

از طرفی لنکاوی، دیگر مقصد محبوب در تور مالزی است. مجمع‌الجزایری که آن را با لقب “جواهر کداح” می‌شناسند و جدا از جزیره اصلی که اغلب توریست‌ها در آن‌جا اقامت خواهند داشت، چندین جزیره‌ی کوچک و بزرگ را نیز در نزدیکی خود می‌بیند. لنکاوی دارای جنگل‌های بزرگ، سواحل فوق‌العاده زیبا، آب شفاف و کریستالی و جاذبه‌های طبیعی و گردشگری متنوع بوده و یکی از بهترین انتخاب‌ها برای سفر به مالزی به حساب می‌آید. غیر از این مقاصد به شدت محبوب، جزایر پرهنتیان، جزیره تیومان، ملاکا و کوتا کینابالو از جمله دیگر مقاصدی هستند که میزبانانی مناسب برای سفر تابستانه‌ی شما خواهند بود.

برای آن‌هایی که اهل خرید هستند، این نوید را بدهیم که در مالزی فرصت‌های بی‌شماری برای خرج کردن خواهند داشت، مخصوصا اگر تور کوالالامپور را برای سفر خود انتخاب کنند. این شهر آن‌قدر مراکز خرید جذابی دارد که در یک دور سفر، به هیچ جه نمی‌توانید، همه‌ی آن‌ها را ببینید. این مکان‌ها هم شامل مراکز لاکچری می‌شوند که تنها گران‌ترین برندها را میزبانی می‌کنند و هم جاهایی هست که بتوانید، اجناس با کیفیت اما با قیمت مناسب خرید کنید. پنانگ یا لنکاوی نیز مراکز خرید مجلل و بسیار خوبی داشته و همه‌ی این شهرها هم دارای بازارهای شبانه بزرگی هستند.

مالزی از طرفی با تایلند و از طرف‌های دیگر با سنگاپور و اندونزی همسایه است و مثل اغلب این کشورها، دارای آب و هوای گرم‌سیری و با رطوبت بالاست. اما تفاوت آن با جاهایی مثل تایلند یا ویتنام این است که آب و هوای آن خیلی در طول سال تغییر نمی‌کند. همیشه امکان بارش‌های موسمی وجود دارد اما بیشتر طول سال، هوا آفتابی بوده و فرصت برای گشت و گذار، تفریحات آبی و قدم زدن در میان طبیعت شگفت انگیز این کشور در تور مالزی وجود دارد.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.