تاریخ انتشار : جمعه ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۲
کد خبر : 584504

دامنه اینترنتی NFTs.com به قیمت 15 میلیون دلار فروخته شد!

دامنه اینترنتی NFTs.com به قیمت 15 میلیون دلار فروخته شد!

دامنه اینترنتی NFTs.com به قیمت 15 میلیون دلار فروخته شد! دامنه اینترنتی NFTs.com گرانترین آدرس فروخته شده در فضای کریپتو تا به امروز است. رکورد قیمت گرانترین دامنه قبلی 2 میلیون دلار بود. با وجود افت قیمت ارزهای دیجیتال، رشد سایر بازارها و زمینه‌های مرتبط با فناوری بلاک چین، مخصوصا حوزه توکن‌های غیر مثلی (NFT)،

دامنه اینترنتی NFTs.com به قیمت 15 میلیون دلار فروخته شد!

دامنه اینترنتی NFTs.com گرانترین آدرس فروخته شده در فضای کریپتو تا به امروز است. رکورد قیمت گرانترین دامنه قبلی 2 میلیون دلار بود.

با وجود افت قیمت ارزهای دیجیتال، رشد سایر بازارها و زمینه‌های مرتبط با فناوری بلاک چین، مخصوصا حوزه توکن‌های غیر مثلی (NFT)، ادامه دارد. به عنوان نمونه اخیرا قابلیت پشتیبانی از NFT در اینستاگرام در دسترس کاربران 100 کشور قرار گرفت. در یک اتفاق جالب دیگر، یک دامنه اینترنتی کوتاه مربوط به فضای ان اف تی اخیرا معامله شد؛ در یک معامله ناشناس، دامنه اینترنتی NFTs.com به قیمت 15 میلیون دلار (476 میلیارد تومان) فروخته شد. این بزرگترین نام دامنه گزارش شده به صورت عمومی در سال 2022 است.

طرف خریدار و فروشنده ناشناس هستند و اطلاعاتی درباره آن‌ها در دسترس نیست، اما Domainer مدعی است خریدار دامنه اینترنتی NFTs.com با چند پروژه وب 3 دیگر نظیر وب سایت DigitalArtists.com ارتباط دارد. با مراجعه به وب سایت نیز نام DigitalArtists.com را خواهید دید.

بر اساس اعلام وب سایت DomainInvesting، معامله توسط Domainer و GoDaddy برای یک خریدار ناشناس انجام شد. وب سایت Escrow.com نیز به تسهیل این خرید کمک کرد.

دامنه اینترنتی NFTs.com رکوردشکنی کرد

این معامله، بعد از فروش آدرس Voice.com به قیمت 30 میلیون دلار در سال 2019، بزرگترین فروش نام دامنه عمومی گزارش شده در چند سال اخیر است. همچنین باید آن را گران‌ترین دامنه اینترنتی در فضای ارزهای دیجیتال و بلاک چین دانست. رکورد قبلی، با قیمت 2 میلیون دلار، مربوط به فروش آدرس اینترنتی Eth.com در سال2017 بود. مدیر کل وب سایت escrow.com اعلام کرد این یکی از بزرگترین تراکنش‌های مرتبط با وب 3 در این پلتفرم بوده است.

بیشتر بخوانید: ان اف تی (NFT) چیست و چه نقشی در دنیای متاورس دارد؟

البته در‌ آوریل 2021 (اردیبهشت 1400)، دامنه اینترنتی Bitcoin.com برای فروش به قیمت 100 میلیون دلار در وب سایت GoDaddy قرار گرفت، اما سایر ثبت‌کنندگان نظیر NameCheap ضمن مخالفت با این ادعاها اعلام کردند که آدرس نام برده برای فروش نیست.

بیشتر بخوانید: آموزش ساخت NFT ؛ چگونه ان اف تی بسازیم و بفروشیم؟

همانند خریدار و مالک کنونی، فروشنده و مالک قبلی دامنه اینترنتی NFTs.com نیز مشخص نیست. هیچ قیمت خرید قبلی برای آن در دسترس عموم قرار ندارد، اما جالب است بدانید بر اساس اطلاعات به دست آمده از وب سایت Archive.org، اواخر سال 2018 (دی 1397) دامنه اینترنتی NFTs.com یک مرتبه به قیمت 25,795 دلار برای فروش قرار گرفته بود، اما به نظر خریداری در این قیمت پیدا نشد.

مقاله اصلی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.