تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰
کد خبر : 15841

داروی درمان قطعی کرونا سرانجام کشف شد

داروی درمان قطعی کرونا سرانجام کشف شد

داروی درمان قطعی کرونا سرانجام کشف شد داروی درمان قطعی کرونا موضوع تحقیق جدید پژوهشگران دانشگاه بریتیش کلمبیا بوده و این‌طور که به نظر می‌رسد، دارویی که این محققان آزمایش کرده‌اند در مقابله با ویروس کووید ۱۹ بسیار موثر عمل می‌کند. در ادامه با ما همراه باشید.
دانشمندان دانشگاه بریتیش کلمبیا به تازگی تحقیق شگفت‌انگیزی را در مورد درمان قطعی کرونا انجام داده‌اند که در آن، یک ترکیب با نام “hrsACE2” برای جلوگیری از عملکرد ویروس بیماری کووید ۱۹ مورد آزمایش قرار گرفته است و نتایج فوق‌العاده امیدوار کننده‌ای در این رابطه گزارش شده است.
درمان قطعی کرونا با hrsACE2 همان‌طور که دکتر جوزف پنینگر (Josef Penninger) از دانشگاه بریتیش کلمبیا که تحقیق اخیر را سرپرستی کرده، می‌گوید، داروی hrsACE2 در جلوگیری از فعالیت ذرات ویروس کرونا بسیار موثر عمل می‌کند. این محقق در آزمایش‌های انجام شده داروی مورد نظر را بر روی عوامل بیماری‌زای کووید ۱۹ تست کرده و بررسی‌ها نشان می‌دهند که این ماده از آلوده شدن سلول‌های بدن به ویروس کرونا جدید جلوگیری کرده و به نوعی درب ورود ویروس به سلول‌های سالم را در مرا..

داروی درمان قطعی کرونا سرانجام کشف شد

داروی درمان قطعی کرونا موضوع تحقیق جدید پژوهشگران دانشگاه بریتیش کلمبیا بوده و این‌طور که به نظر می‌رسد، دارویی که این محققان آزمایش کرده‌اند در مقابله با ویروس کووید ۱۹ بسیار موثر عمل می‌کند. در ادامه با ما همراه باشید.

دانشمندان دانشگاه بریتیش کلمبیا به تازگی تحقیق شگفت‌انگیزی را در مورد درمان قطعی کرونا انجام داده‌اند که در آن، یک ترکیب با نام “hrsACE2” برای جلوگیری از عملکرد ویروس بیماری کووید ۱۹ مورد آزمایش قرار گرفته است و نتایج فوق‌العاده امیدوار کننده‌ای در این رابطه گزارش شده است.

درمان قطعی کرونا با hrsACE2

همان‌طور که دکتر جوزف پنینگر (Josef Penninger) از دانشگاه بریتیش کلمبیا که تحقیق اخیر را سرپرستی کرده، می‌گوید، داروی hrsACE2 در جلوگیری از فعالیت ذرات ویروس کرونا بسیار موثر عمل می‌کند. این محقق در آزمایش‌های انجام شده داروی مورد نظر را بر روی عوامل بیماری‌زای کووید ۱۹ تست کرده و بررسی‌ها نشان می‌دهند که این ماده از آلوده شدن سلول‌های بدن به ویروس کرونا جدید جلوگیری کرده و به نوعی درب ورود ویروس به سلول‌های سالم را در مراحل اولیه ابتلا مسدود می‌کند.

تحقیق پنینگر و همکارانش در ژورنال “Cell” منتشر شده و علاوه بر نتایج آزمایش‌ها برای داروی درمان قطعی کرونا اطلاعات جالب‌توجهی در مورد فعالیت ویروس کووید ۱۹ در سطح سلولی و همچنین نحوه آلوده شدن سلول‌های رگ‌های خونی و همچنین کلیه در این پژوهش به دست آمده است.

پیش از این تایید شده بود که پروتئین ACE2 که در غشا سلولی قرار دارد، نقشی کلیدی در آلوده شدن سلول ایفا می‌کند و در مورد بیماری سارس از خانواده ویروس‌های کرونا هم این پروتئین نقشی مشابه داشت. داروی کشف شده هم بر روی شرایط این پروتئین تاثیر می‌گذارد.

اکثرا می‌شنویم که ویروس کرونا بیشتر از همه بافت‌های سیستم تنفسی بیماران را هدف قرار می‌دهد، اما آزمایش عوامل بیماری‌زا کووید ۱۹ بر روی بافت‌های مهندسی شده و مصنوعی رگ‌های خونی و کلیه نشان داد که این ویروس می‌تواند چنین بافت‌هایی را هم به راحتی آلوده کرده و در آن‌ها مستقیما تکثیر شود. چنین نتیجه‌ای دلیل اصلی مشکلات قلبی عروقی و از کار افتادن اعضای مختلف بدن از جمله کلیه‌ها را در بیماران وضعیت حاد کووید ۱۹ مشخص می‌کند.

کمپانی بیوتکنولوژی اروپایی “Apeiron Biologics” هم با توجه به نتایج امیدوارکننده این دارو قصد دارد تا هرچه سریع‌تر نتایج تحقیقات دانشگاه بریتیش کلمبیا را در آزمایش‌های انسانی به مراحل جدیدتری ببرد. گفته شده که hrsACE2 نه تنها برای بافت ریه و سایر قسمت‌های دستگاه تنفسی، بلکه در مورد سلول‌های رگ‌ها و کلیه‌ها هم تاثیرات شگفت‌انگیزی دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.