تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰
کد خبر : 73961

خودرو به جای آیفون؛ ارز آیفون به واردات خودرو اختصاص داده می‌شود؟

خودرو به جای آیفون؛ ارز آیفون به واردات خودرو اختصاص داده می‌شود؟

خودرو به جای آیفون؛ ارز آیفون به واردات خودرو اختصاص داده می‌شود؟یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت به احتمال زیاد ارز واردات آیفون به واردات خودرو اختصاص داده خواهد شد.
فرهاد طهماسبی، عضو کمیسیون ..

خودرو به جای آیفون؛ ارز آیفون به واردات خودرو اختصاص داده می‌شود؟

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت به احتمال زیاد ارز واردات آیفون به واردات خودرو اختصاص داده خواهد شد.

فرهاد طهماسبی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اعلام اینکه واردات خودرو در بازه قیمت برابر با خودروهای ایرانی ضرورت دارد گفت مجلس یازدهم واردات ماشین را به عنوان یک خواسته مردمی و ضرورت بازار به تصویب رسانده است. وی افزود تصمیم مشترک مجلس و دولت می‌بایست برای تنظیم بازار و خواسته مردم باشد. همچنین منفعت عمومی به عنوان فلسفه واردات ماشین محسوب می‌شود.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه گفته‌های خود با اشاره به اینکه باید بر بازه قیمتی برابر با تولیدات خودرو نظارت شود گفت دولت می‌بایست روی ثبت سفارش‌ها نظارت کند. همچنین هنگام واردات ماشین باید به بخش ارائه خدمات پس از فروش برندها و سایر امکانات آنها نیز توجه شود.

اختصاص ارز آیفون به واردات خودرو

طهماسبی با اعلام اینکه هنوز بازه قیمتی مشخصی برای واردات ماشین در نظر گرفته نشده گفت از علیرضا پیمان پاک، رئیس سازمان توسعه و تجارت شنیده‌ام که قرار است ارز ترجیحی این حوزه که به واردات آیفون تخصیص داده شده بود را اکنون به حوزه واردات ماشین اختصاص دهند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اعلام کرد البته برخی از کارشناسان با این طرح مخالفت خواهند کرد، اما اگر ارز آیفون حذف نشود و به سایر بندها اختصاص پیدا کند، اقدام درستی نخواهد بود. در واقع وزارت صنعت، معدن و تجارت موافق اختصاص ارز آیفون به خودرو است و مردم نیز واردات ماشین را ترجیح خواهند داد.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.