تاریخ انتشار: جمعه ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳

خودروی پرنده لوکس برقی در دبی آزمایش شد + عکس خودروی پرنده لوکس برقی استارتاپ بلودر اینداستریز با موفقیت در دبی آزمایش شد. خودرو پرنده Volar eVTOL برای سفرهای درون شهری طراحی شده و می‌تواند..

خودروی پرنده لوکس برقی در دبی آزمایش شد + عکس

خودروی پرنده لوکس برقی استارتاپ بلودر اینداستریز با موفقیت در دبی آزمایش شد. خودرو پرنده Volar eVTOL برای سفرهای درون شهری طراحی شده و می‌تواند صنعت حمل و نقل را متحول سازد.

خودروی برقی لوکس Volar eVTOL که به استارتاپ بلودر اینداستریز (Bellwether Industries) تعلق دارد توانست پرواز آزمایشی خود را در دبی با موفقیت به انجام برساند. این خودرو پرنده تمام برقی طی این آزمایش در ارتفاع ۴ متری با سرعت ۴۰ کیلومتر برساعت پرواز کرد.

ویدیو آزمایش خودروی پرنده لوکس برقی در دبی

استارتاپ بلودر اینداستریز که در لندن مستقر است مدل‌های اولیه Volar eVTOL را به عنوان جایگزینی برای خودروهای شخصی طراحی کرد. این خودرو پرنده باعث کاهش ازدحام شده و فضای روی زمین را برای دوچرخه‌سواران و عابران پیاده آزاد خواهد کرد. همچنین احتمال دارد از این خودروی پرنده برای حمل و نقل درخواستی همانند تاکسی‌های اینترنتی استفاده شود.

این استارتاپ اعلام کرد تا سال ۲۰۲۳ یک مدل اولیه در مقیاس کامل از این خودروهای پرنده را آماده خواهد کرد؛ اما مدل نهایی این وسیله نقلیه در سال ۲۰۲۸ میلادی ارائه خواهد شد تا بتوان از آن برای ترددهای درون شهری استفاده کرد. طبق اعلام این شرکت، مردم طی ۱۰ سال آینده تمام رفت و آمدهای درون شهری را از راه آسمان انجام خواهند داد.

همچنین این خودروی پرنده لوکس به عنوان اولین وسیله نقلیه بدون بال‌های بزرگ یا تیغه‌های باز در جهان محسوب می‌شود که چنین سبک طراحی آن را برای استفاده شهری به یک گزینه بسیار مناسب تبدیل می‌کند.

بلودر اینداستریز طی سال گذشته آزمایش این خودرو پرنده را فقط در سالن‌های سرپوشیده انجام داده بود، اما اخیرا توانست در دبی ۸ پرواز آزمایشی را با مدل اولیه این خودروی پرنده لوکس با موفقیت به انجام برساند. این شرکت اعلام کرد پروازهای آزمایشی انجام شده در دبی از پایداری و قابلیت کنترل مدل اولیه این خودروی پرنده حکایت داشتند.

طراحان با استفاده از یک سیستم محرکه مخفی توانستند این خودرو پرنده لوکس را بدون پره‌های چرخان یا بال‌های بزرگ طراحی کنند. این خودرو همانند یک وسیله نقلیه الکتریکی در خشکی بوده که در نقاط شارژ اختصاصی می‌توان آن را شارژ کرد. البته برای اینکه از سقوط این وسیله نقلیه در زمان اتمام شارژ جلوگیری شود، این استارتاپ باید یک زیرساخت جامع در نقاط مختلف احداث کند.

با وجود اینکه مدل اولیه این خودروی پرنده لوکس فقط از دو صندلی بهره می‌برد، اما مدل نهایی آن یک خودرو ۴ تا ۵ نفره خواهد بود که می‌توان اعضای یک خانواده را در آن جای داد. همچنین با این وسیله نقلیه برقی می‌تواند سفرهای درون شهری را در ارتفاع ۹۱۵ متری با سرعت تا ۲۲۰ کیلومتر برساعت به انجام رساند.

منبعdailymailمنبع گجت نیوز

خروج از نسخه موبایل