تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۸
کد خبر : 585323

خودروهای جدید BMW از مواد بازیافتی ساخته خواهند شد

خودروهای جدید BMW از مواد بازیافتی ساخته خواهند شد

خودروهای جدید BMW از مواد بازیافتی ساخته خواهند شد شرکت BMW از برنامه خود جهت استفاده از مواد بازیافتی برای خودروهای جدیدش خبر داد؛ اما این چه پیامدی برای تولید بی ام و خواهد داشت؟ بسیاری از برندهای ممتاز حوزه‌های مختلف تمام توان خود را برای حفاظت از محیط زیست و سازگاری هرچه بیشتر با

خودروهای جدید BMW از مواد بازیافتی ساخته خواهند شد

شرکت BMW از برنامه خود جهت استفاده از مواد بازیافتی برای خودروهای جدیدش خبر داد؛ اما این چه پیامدی برای تولید بی ام و خواهد داشت؟

بسیاری از برندهای ممتاز حوزه‌های مختلف تمام توان خود را برای حفاظت از محیط زیست و سازگاری هرچه بیشتر با طبیعت به کار گرفته‌اند که این خصوصاً برای خودروسازان صدق می‌کند. شرکت بزرگ آلمانی بی ام و جدیدترین نمونه به حساب می‌آید که از برنامه خود برای از بین بردن زباله‌های پلاستیکی در اقیانوس‌ها خبر داده است. BMW قصد دارد از اولین خودروی سری Neue Klasse در سال 2025 به بعد، در خودروهای جدید خود از تریم پلاستیکی استفاده کند. نکته این است که بیش از 30 درصد مواد خام از مواد بازیافتی مثل تورها و طناب‌های ماهی‌گیری تهیه خواهد شد.

بی ام و اظهار داشته است که به همراه شرکای خود فعالانه این اشیاء را در بندرهای سراسر جهان خریداری و بازیافت می‌کند. سپس پس از طی کردن فرایندهای لازم، آن‌ها را برای تریم فضای داخلی و نمای بیرونی خودروهای جدید خود به کار می‌گیرد. این شرکت از این طریق موفق به کاهش 25 درصدی انتشار دی‌اکسید کربن خواهد شد.

اگر این سوال برایتان پیش آمده که چرا BMW با این قدمت تازه به فکر حفاظت از محیط زیست افتاده، باید گفت که این خودروساز آلمانی در گذشته هم از مواد بازیافتی در خودروهای خود بهره گرفته است. به عنوان مثال، در فرایند تولید شاسی فیبر کربن خودروی تمام الکتریکی بی ام و i3 مواد بازیافتی به کار رفته بود. حتی کارخانه‌های تولیدکننده این مواد انرژی مورد نیاز خود را از نیروی باد و هیدروالکتریک تامین می‌کنند.

کانسپت بی ام و i Vision Circular

کانسپت خودروی قابل بازیافت بی ام و i Vision Circular

همچنین بخوانید:آخرین قیمت بنز و بی ام و در بازار ایران؛ سری ۷ از مرز ۱۱ میلیارد تومان عبور کرد

گذشته از این، اخیراً به صورت رسمی اعلام شد که از سال 2023 خودروهای جدید BMW و مینی از فضای داخلی گیاهی برخوردار خواهند شد. در قسمت‌های مختلف این خودروها نظیر فرمان، به جای چرم واقعی و مصنوعی از مواد گیاهی استفاده می‌شود. به گفته بی ام و، بهره‌گیری از این مواد جدید برای سطح فرمان به جای چرم کاهش تقریباً 85 درصدی انتشار دی‌اکسید کربن در زنجیره ارزش را به دنبال می‌آورد.

مقاله اصلی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.