تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶
کد خبر : 586413

خودروهای بی کیفیت خارجی اجازه ورود به ایران را ندارند

خودروهای بی کیفیت خارجی اجازه ورود به ایران را ندارند

خودروهای بی کیفیت خارجی اجازه ورود به ایران را ندارند رئیس سازمان ملی استاندارد اعلام کرد خودروهای بی کیفیت خارجی اجازه ورود به ایران را ندارند و در صورت واردات چنین خودروهایی طبق قانون برخورد خواهیم کرد. مهدی اسلام‌پناه، رئیس سازمان ملی استاندارد در خصوص کیفیت خودروهای وارداتی عنوان کرد خودرویی که از استانداردهای لازم

خودروهای بی کیفیت خارجی اجازه ورود به ایران را ندارند

رئیس سازمان ملی استاندارد اعلام کرد خودروهای بی کیفیت خارجی اجازه ورود به ایران را ندارند و در صورت واردات چنین خودروهایی طبق قانون برخورد خواهیم کرد.

مهدی اسلام‌پناه، رئیس سازمان ملی استاندارد در خصوص کیفیت خودروهای وارداتی عنوان کرد خودرویی که از استانداردهای لازم بهره می‌برد و معیارهای کیفی را از لحاظ استاندارد رعایت می‌کند، اجازه ورود به ایران را خواهد داشت. وی افزود ما در حوزه واردات خودرو به جزئیاتی نظیر نام شرکت تولیدکننده و نرخ خودرو توجه نخواهیم کرد؛ چرا که تاکید ما بر واردات خودروی استاندارد بوده و اگر غیر از این باشد طبق قانون برخورد خواهیم کرد.

ممنوعیت ورود خودروهای بی کیفیت خارجی

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در ادامه گفته‌های خود بیان کرد طبق قانون ما اجازه ورود به این مسئله را داریم و خودروهای وارداتی می‌بایست بعد از تایید صلاحیت توسط این سازمان اجازه ورود به کشور را دریافت کنند. اسلام‌پناه با اعلام این که تعداد استانداردهای ملی به 34 هزار و 800 مورد افزایش پیدا کرده، گفت طی ماه‌های گذشته 10 استاندارد از استانداردهای ۸۵ گانه خودرویی نیز مورد بازنگری قرار گرفتند.

رئیس سازمان ملی استاندارد در مورد خدمات پس از فروش خودرو نیز عنوان کرد در جلسه اخیر شورای عالی استاندارد اجباری شدن خدمات پس از فروش خودرو را تصویب کردیم و در شورای بعدی عالی استاندارد که قبل از پایان سال 1401 برگزار خواهد شد نیز خدمات پس از فروش لوازم خانگی را نیز به استاندارد اجباری تبدیل خواهیم کرد.

اسلام‌پناه در مورد استانداردسازی قطعات خودرو عنوان کرد مسئولیت کیفیت قطعه با خودروساز بوده و آنها متعهد به رعایت 160 استاندارد ملی برای فهرست قطعات هستند که البته این استانداردها می‌بایست به 500 مورد افزایش پیدا کند.

مقاله اصلی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.