خودروهای برقی هوندا با یک سورپرایز هیجان انگیز به بازار می‌آیند در پی انعقاد یک قرارداد همکاری، خودروهای برقی هوندا در آینده به امکانات نرم افزاری و رفاهی سونی تجهیز خواهند شد. شاید گل سرسبد محصولات Sony را هم در ماشین‌های Honda ببینیم. خودروهای الکتریکی تسلا، فقط یک وسیله نقلیه نیستند و امکانات بی‌نظیری دارند

خودروهای برقی هوندا با یک سورپرایز هیجان انگیز به بازار می‌آیند

در پی انعقاد یک قرارداد همکاری، خودروهای برقی هوندا در آینده به امکانات نرم افزاری و رفاهی سونی تجهیز خواهند شد. شاید گل سرسبد محصولات Sony را هم در ماشین‌های Honda ببینیم.

خودروهای الکتریکی تسلا، فقط یک وسیله نقلیه نیستند و امکانات بی‌نظیری دارند که Tesla Car System بخشی از آن‌هاست. این سیستم، هر سال غنی‌تر می‌شود و حالا خودروسازان دیگر هم برای رقابت با تسلا، به فکر ارائه امکانات جدید افتاده‌اند. نمونه‌اش، اتحاد تازه شکل گرفته‌ی Honda و Sony که ثمره‌ی آن را به زودی در خودروهای برقی هوندا خواهیم دید.

تجهیزات سونی در خودروهای برقی هوندا

این دو کمپانی ژاپنی، اخیرا شرکت مشترکی را به نام Sony Honda Mobility تاسیس کردند. هنوز جزئیاتی از نام برند و محصولات قابل عرضه در قالب این پروژه منتشر نشده؛ اما هدف آن‌ها، حضور و رقابت در بازار وسایل نقلیه الکتریکی است.

یکی از ایده‌های مطرح شده، آوردن تجهیزات الکتریکی سونی به خودروهای برقی هونداست و شاید PS5 هم جزئی از نقشه باشد. ایزومی کاوانیشی، یکی از سران سونی-هوندا موبیلیتی دراین‌باره می‌گوید:

ما قصد تولید یک خودروی الکتریکی متمرکز بر موسیقی، فیلم و پلی استیشن 5 را داریم. این، آغاز نبرد ما علیه تسلا است.

کاوانیشی که پیش‌تر رئیس بخش هوش مصنوعی سونی بود، تجهیز خودروها به کنسول PS5 را کاملا محتمل می‌داند.

یاسوهیده میزونو، رئیس سونی-هوندا موبیلیتی و یکی از سران سابق هوندا نیز، غنای محتوایی و تجربه کاربری را اولویت نخست محصولات شرکت معرفی کرده است. انتظار می‌رود نخستین ثمره‌ی این اتحاد، در سال 2025 وارد بازار آمریکای شمالی شود.

البته که خودران بودن این اتومبیل‌ها، شرط لازم است؛ در غیر این صورت، امکان استفاده و لذت بردن از پلی استیشن وجود نخواهد داشت، مگر اینکه بخواهید درون خودرو اتراق کنید!

کاوانیشی هم با آگاهی از این موضوع، عنوان کرده که «برای نهایت لذت بردن از امکانات درون خودرو، باید فضایی مهیا شود که نیاز به رانندگی نداشته باشید و تنها راهکار، خودران بودن آن است. البته رسیدن به این نقطه، کمی زمان می‌برد».

بیشتر بخوانید: سیستم رانندگی خودکار تسلا، خودش عامل تصادف است!

به هر حال، اتحاد این دو کمپانی صاحب‌نام ژاپنی، می‌تواند اتفاق مبارکی برای صنعت خودروسازی باشد. ببینیم چه سرنوشتی در انتظار آن‌هاست.

مقاله اصلی

خروج از نسخه موبایل