تاریخ انتشار : یکشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴
کد خبر : 11743

خواجه‌نصیرالدین طوسی به رادیو نمایش می آید!

خواجه‌نصیرالدین طوسی به رادیو نمایش می آید!

“خواجه‌نصیرالدین طوسی” سریال رادیویی شد داستان زندگی “خواجه نصیرالدین طوسی” از امشب پخش می‌شود. – اخبار فرهنگی – به گزارش خبرگزاری تسنیم، داستان زندگی خواجه نصیرالدین طوسی از چهارم اسفند ماه امسال تحت عنوان سریال رادیویی “برمدار خرد” شنیده می‌شود. این سریال رادیویی در پنج قسمت توسط مریم گودرزی نوشته شده که درباره زندگی خواجه نصیرالدین طوسی است.
در خلاصه داستان این نمایش رادیویی آمده است: پس از ازدواج خواجه نصیرالدین طوسی، شهر دچار حمله مغول می‌شود، او و همسرش به قلعه اسماعیلیان می‌گریزند تا از دستبرد مغولان در امان بمانند. خواجه نصیرالدین سال‌های زیادی در قلعه اسماعیلیان به تحقیق می‌پردازد تا اینکه….
“برمدار خرد” به کارگردانی رضا عمرانی و با هنرمندی مهرداد مهماندوست، نگین خواجه‌نصیر، احمد گنجی، اکبر ملایی، محمدرضا علی، بهادر ابراهیمی، محمد آقامحمدی، سعید سلطانی، محمد شریفی‌مقدم، کامیار محبی، شهریار حمزیان و تعداد دیگری از بازیگران اداره کل هنرهای نمایشی رادیو به تازگی در رادیو نمایش تولید شده است.
بیوک میرزایی با تاکسی به رادیو می‌آیدداستان ضحاک “میکائیل شهرستانی” در رادیواین سریال پ..

خواجه نصیر الدین طوسی یکی از دانشمندان بزرگ ایران است که در زمان حمله مغول به ایران زندگی می کرد. به گزارش کافه دانش از امروز سریال رادیویی با نام برمدار خرد از رادیو پخش خواهد شد ، این سریال در ۵ قسمت پخش می شود که راوی داستان مریم گودرزی است.

داستان شامل اتفاقاتی است که بعد از ازدواج این دانشمند بزرگ و حمله مغول به ایران می افتد. او و همسرش به قلعه اسماعیلیان فرار می کنند تا از دستبرد مغولان در امان باشند ، خواجه نصیر الدین طوسی سال های زیادی را در قلعه اسماعیلیان زندگی میکند و تحقیق می کند …

کارگردان این سریال رادیویی رضا عمرانی و با حضور مهرداد مهماندوست، نگین خواجه‌نصیر، احمد گنجی، اکبر ملایی، محمدرضا علی، بهادر ابراهیمی، محمد آقامحمدی، سعید سلطانی، محمد شریفی‌مقدم، کامیار محبی، شهریار حمزیان و تعداد دیگری از بازیگران اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تولید می شود. تهیه‌کنندگی این سریال بر عهده اشرف‌السادات اشرف‌نژاد، صدابرداری محمدرضا محتشمی و افکتوری نازنین حسن‌پور است ، این سریال رادیویی ساعت ۱۲ شب از رادیو نمایش پخش خواهد شد و آغاز سریال از ۴ اسفند ماه ۱۳۹۸ است.

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.