تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲:۱۰
کد خبر : 73023

خمیر پیراشکی برای ده نفر و بیشتر

خمیر پیراشکی برای ده نفر و بیشتر

فهرست۱ مواد لازم برای تهیه خمیر پیراشکی۱.۱ طرز تهیه خمیر پیراشکی خانگی۱.۲ مراحل پایانی درست کردن خمیر پیراشکی۱.۳ پخت پیراشکی های خوشمزه۱.۴ طرز تهیه پیراشکی سوسیس خمیر پیراشکی برای ده نفر: پیراشکی جز یکی از غذاهای بسیار خوشمزه ای است که کودکان تمایل زیادی به خوردن آن نشان میدهند و البته درست کردن آن در صورتی …

خمیر پیراشکی برای ده نفر: پیراشکی جز یکی از غذاهای بسیار خوشمزه ای است که کودکان تمایل زیادی به خوردن آن نشان میدهند و البته درست کردن آن در صورتی که شما خودتان در منزل خمیر پیراشکی درست کنید، به راحتی انجام می شود. در ادامه می توانید با طرز تهیه خمیر پیراشکی آشنا شوید البته شما می توانید خمیر پیراشکی آماده هم خریداری کنید… با ما تا انتهای این پست همراه باشید….

مواد لازم برای تهیه خمیر پیراشکی

چگونه خمیر پیراشکی درست کنیم؟ برای اینکه بهترین خمیر پیراشکی آماده کنید به مواد لازم زیر نیاز دارید:
آرد ۲ لیوان
آب ولرم یک لیوان
روغن مایع نصف لیوان
شکر ۱ قاشق غذاخوری
نمک یک دوم قاشق غذاخوری
تخم مرغ ۱ عدد
ماست ۵ قاشق غذاخوری
خمیر مایه ۱ قاشق غذا خوری سر صاف
نکته) برای تهیه خمیر مایه میتوانید از سوپرمارکت ها و لوازم قنادی فروشی ها استفاده کنید.
بعد از اینکه شما خمیر پیراشکی خود را آماده نموده اید با توجه به ذائقه خانواده و کودکان می توانید مواد داخل پیراشکی را انتخاب کنید و درون خمیر پیراشکی قرار بدهید و آنها سرخ کنید و نوش جان نمایید.

طرز تهیه خمیر پیراشکی خانگی

درست کردن خمیر پیراشکی به راحتی انجام می‌شود و اگر مراحل زیر را به صورت صحیح انجام بدهید می توانید بهترین خمیر پیراشکی را آماده کنید:

  • در مرحله اول باید یک ظرف بردارید و درون آن آرد، نمک، شکر و خمیر مایه را بریزید و آنها را به خوبی با هم ترکیب کنید.
  •  پس از آن آرد را از قسمت وسط گود نمایید و ماست و یک عدد تخم مرغ را به آن اضافه کنید.
  • در مرحله بعد از آن باید آب ولرم و روغن را به این ترکیب اضافه نمایید. فراموش نکنید که آب باید به صورت ولرم باشد نه خیلی جوش باشد که دستتان بسوزد و نه خیلی سرد باشد. سپس یک قاشق چوبی بردارید و ترکیب را با هم مخلوط کنید.
  • در اینجا نوبت به آرد می رسد و باید کم کم و به صورت یک قاشق یک قاشق آرد را به ترکیب اضافه کنید و مخلوط نمایید تا شکل نهایی به صورت یک خمیر در بیاید. این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که آردهای که در بازار وجود دارد دارای کیفیت های متفاوت خواهد بود و به همین جهت به صورت قطعی نمی توان میزان آرد را مشخص کرد اگر که شما خمیر شلی به دست آورده اید باید به آن آرد اضافه کنید تا حالت خمیر نچسبی به دست بیاورید.
  • تقریباً به مراحل پایانی درست کردن خمیر پیراشکی نزدیک می شوید و باید به تدریج آرد را اضافه کنید و با دست آنها را مخلوط نمایید تا به خمیر لطیف و نرمی دست پیدا کنید؛ اگر که خمیر تان کمی چسبندگی داشته است سعی کنید آرد زیاد به خمیر نزنید چرا که کیفیت کار کم خواهد شد و حدوداً ۱۰ دقیقه خمیر تان را ورز داده ودر همان حین کف دست را به آرد آغشته کرده و شروع به ورز دادن خمیر کنید تا این چسبندگی از بین برود.

خمیر پیراشکی فوری

مراحل پایانی درست کردن خمیر پیراشکی

  • در اینجا اگر احساس کردید که هنوز خمیر پیراشکی شما حالت کمی از چسبندگی دارد باید دستتان را مقداری چرب نمایید و خمیر را در درون یک ظرف مناسب قرار دهید و سپس به خوبی با سلفون ظرف را بپوشانید و با دستمال کیپ کنید و اجازه بدهید که به مدت یک ساعت در دمای اتاق در وضعیت استراحت باقی بماند تا این خمیر پف کند و تقریباً از نظر حجم دو برابر گردد.
  • پس از مدت زمان یک ساعت می توانید سلفون و پارچه را بردارید و پف خمیر را با دست گرفته و بر روی میز کار شروع به ورز دادن نمایید تا هوایی که درون خمیر می‌باشد از آن خارج گردد و بعد به چند تکه خمیر را تقسیم نموده و و بر روی تخته چوبی تان کمی آرد پاشیده و هر قسمت را به ضخامت دلخواه با وردنه صاف یا باز نمایید. در این مرحله ضخامت را با توجه به سلیقه تان تعیین کنید. آیا میخواهید ضخامت خمیر پیراشکی زیاد باشد یا کم.
  • حالا یک قالب گرد بردارید و شروع به قالب زدن کنید. مواردی که از قبل آماده نموده اید را درون خمیرهای پیراشکی قرار داده و بعد آن را به یکدیگر بچسبانید و سرخ کنید.

پخت پیراشکی های خوشمزه

چند نکته مهم در خصوص طرز تهیه خمیر پیراشکی و درست کردن آن وجود دارد که بد نیست از آنها آگاهی داشته باشید:

  • برای اینکه خمیر پیراشکی شما در حین سرخ کردن از یکدیگر باز نشود باید کناره های خمیر را بعد از ریختن مواد درون آن به همدیگر فشار بدهید تا به خوبی به هم بچسبند و با دست این کناره ها را حالت بدهید یا حتی می‌توانید به واسطه چنگال آنها را به یکدیگر وصل کنید. اگر از گاز  یا فر استفاده می کنید و خمیر بسیار چربی درست کرده اید  یا به آن آرد زیادی پاشیده باشید ممکن است در درون فر یا در حال سرخ کردن کار شما خراب شود و این خمیرها باز شوند.
  • افرادی که از فر استفاده می‌کنند باید بعد از آماده کردن پیراشکی ها آنها را درون طبقه وسط فر قرار داده و حرارت را بر روی ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنند و حدود ۳۰ دقیقه زمان بدهند تا پیراشکی ها به رنگ طلایی در بیاید. در کنار آن باید از زعفران آب کرده و رومال روغن استفاده نمایند.
  • اگر پیراشکی مرغ می‌خواهید درست کنید می توانید از مرغ ریش ریش شده به همراه فلفل دلمه ای، قارچ، پیاز، پنیر پیتزا، وسایل فلفل و زردچوبه استفاده نمایید.
  • برای تهیه پیراشکی گوشت و مرغ شما به گوشت چرخ کرده، فلفل دلمه ای، پیاز، ‏قارچ، پنیر پیتزا، رب گوجه فرنگی، نمک و فلفل و زردچوبه نیاز دارید.

طرز تهیه خمیر پیراشکی پفکی

نکته) اگر تمایلی به استفاده از پنیر پیتزا ندارید می توانید آن را حذف کنید. همچنین به جای استفاده از فلفل دلمه از سبزی های تازه مثل جعفری استفاده نمایید.

طرز تهیه پیراشکی سوسیس

یکی از انواع خمیر پیراشکی سوسیس است . بعد از اینکه خمیر پیراشکی را درست کردید باید سوسیس را به شکل ریز ریز خرد کرده و آنها را سرخ کنید و سپس در ظرف جداگانه پیازها را ریز نموده و سرخ نمایید و به آن فلفل دلمه‌ای خردشده و سوسیس را اضافه کنید و با مقداری نمک و فلفل، زردچوبه و رب و یک استکان آب جوش ترکیب کنید و صبر کنید تا آب آن به خوبی کشیده شود. داخل خمیر قرار داده و در فر یا اجاق گاز سرخ کنید.

حتما سری به بخش آموزش آشپزی کافه دانش بزنید.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.