در هر صنعتی تجهیزات و ابزارهای ویژه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند. در واقع عملکرد بهینه در هر صنعت به تجهیزات اختصاصی آن وابسته است. صنعت پزشکی به خصوص دندانپزشکی نیز از این قاعده مستثنی نیست. یک دندانپزشک برای ارائه خدمات بهینه به مراجعه کنندگان، باید مطب خود را به تجهیزات پزشکی مناسبی مجهز سازد. چگونگی …

در هر صنعتی تجهیزات و ابزارهای ویژه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند. در واقع عملکرد بهینه در هر صنعت به تجهیزات اختصاصی آن وابسته است. صنعت پزشکی به خصوص دندانپزشکی نیز از این قاعده مستثنی نیست. یک دندانپزشک برای ارائه خدمات بهینه به مراجعه کنندگان، باید مطب خود را به تجهیزات پزشکی مناسبی مجهز سازد. چگونگی ارائه خدمات دندانپزشک به شدت به تجهیزات او در مطب وابسته است.‌ لزوم استفاده از تجهیزات مناسب در دندانپزشکی زمانی اهمیت خود را نشان می‌دهد که بیماران از خدمات پزشک خود رضایت داشته و برای درمان‌های بعدی نیز به همان کلینیک یا مطب مراجعه می‌کنند. از طرفی در هر شاخه از علم پزشکی هدف پزشک، تلاش برای رسیدن بیمار به سلامتی است. در این راستا تجهیزات پزشکی نیز باید از فاکتورهای بهداشتی و ایمنی برخوردار باشند. کیفیت تجهیزات در کنار تخصص و مهارت پزشک در راستای تحقق این هدف نقش مستقیمی دارد.

 

دستگاه اتوکلاو

دستگاه اتوکلاو یکی از انواع تجهیزات دندانپزشکی است که با کارایی ویژه خود به عنوان دستگاه ضدعفونی‌کننده در استریلیزاسیون لوازم دندانپزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه برای استریلیزه کردن ابزار از قدرت بخار استفاده کرده و تمام میکروب‌ها، هاگ‌ها و باکتری‌های مقاوم نسبت به مواد ضدعفونی‌کننده و آب جوش را از بین می‌برد.‌ اتوکلاو در اندازه، اشکال و عملکردهای مختلفی وجود دارد و می‌توان ابزارهای آزمایشگاهی، جراحی و سایر ابزارهای پزشکی را در اندازه و اشکال مختلف در این دستگاه قرار داده و ضدعفونی کرد. انتخاب این دستگاه بر اساس نوع کاربری در بخش‌های مختلف پزشکی صورت می‌گیرد و اتوکلاوی که در دندانپزشکی به کار گرفته می‌شود، معمولا در اندازه کوچک‌تر می‌باشد و به اتوکلاو دندانپزشکی معروف است.

اهمیت استفاده از اتوکلاو

همه شما به خوبی می‌دانید که هر نوع آسیب به دندان و فرآیند پوسیدگی آن بر اثر عفونت ایجاد می‌شود. با توجه به این که تجهیزات دندانپزشکی قابلیت استفاده مکرر را دارند، احتمالا این مسئله ذهن شما را درگیر خواهد کرد که چگونه می‌توان عوامل عفونت‌زا را از روی لوازم دندانپزشکی کنترل کرده و از بین برد. همین تفکر و دغدغه ذهنی در بسیاری از افراد سبب شده که در شرایط همه گیری ویروس کرونا، درمان و رسیدگی به دندان‌های پوسیده خود را به تعویق بیاندازند. نکته اینجا است که مراقبت‌های بهداشتی یکی از مهم‌ترین فاکتورها در رعایت استانداردهای ایمنی در پزشکی است. در این راستا استفاده از دستگاه اتوکلاو با اطمینان بالا در ضدعفونی کردن ابزارها، سلامت پزشک و بیماران را در برابر هر نوع آلودگی حفظ می‌کند.

فواید اتوکلاو و معرفی انواع آن

دستگاه اتوکلاو فواید بسیاری در دندانپزشکی دارد. این دستگاه به عنوان ضروری‌ترین تجهیزات دندانپزشکی تمام میکروارگانیسم‌های موجود در لوازم دندانپزشکی را از بین برده و با استریلیزه کردن قطعی آن‌ها پروتکل‌های بهداشتی را مدیریت می‌کند. ضمن این که به کمک این دستگاه می‌توان سال‌ها از ابزارهای دندانپزشکی استفاده کرده و در هزینه‌های جاری برای خرید این لوازم صرفه‌جویی کرد. اتوکلاو با استفاده از گرما و بخار در فشار بالا فرآیند استریل کردن را انجام می‌دهد. با توجه به این که این دستگاه انواع مختلفی دارد، رعایت استانداردهای تعریف شده برای عملکرد صحیح آن در انواع مختلف اتوکلاو ضروری است. این دستگاه استریل‌کننده از لحاظ کیفیت عملکرد در سه کلاس N، کلاس S و کلاس B وجود دارد و هر نوع آن برای تجهیزات متفاوتی به کار گرفته می‌شود.

بر اساس استانداردهای جهانی تعریف شده، اتوکلاوهای کلاس B بهترین نوع از این تجهیزات دندانپزشکی هستند که با وجود حجم کوچک ماشین، عملکرد بالا و قدرت زیادی در استریل کردن دارند و محصولات مختلفی از قبیل: منسوجات، اقلام توخالی، مواد متخلخل و محصولات داخل کیسه را به صورت صد در صد ضد عفونی می‌کنند. در مقابل دستگاه کلاس N برای استریل کردن لوازم ساده و بدون پوشش به کار می‌رود. بنابراین کاربردهای اتوکلاو کلاسB را نخواهد داشت. اتوکلاو کلاسS نیز استاندارد خاصی ندارد و یک دستگاه متوسط محسوب می‌شود. در نهایت می‌توان گفت دستگاه کلاسB با قابلیت تنظیمات گسترده، انعطاف‌پذیری بالا در استریل کردن لوازم مختلف، برخورداری از بهترین استانداردهای ایمنی، طراحی ارگونومیک، جا به جایی راحت و صرفه جویی در مصرف انرژی برق بهترین دستگاه استریل برای مطب دندانپزشکی است.

قیمت اتوکلاو

قیمت این نوع از تجهیزات دندانپزشکی مهم بر اساس فاکتورهای مختلفی از قبیل: نوع دستگاه از لحاظ اتوماتیک بودن یا دستی بودن و کلاس آن، ظرفیت اتوکلاو، برند سازننده، سطح کیفی و قابلیت دستگاه، میزان مصرف انرژی و فاکتورهای دیگر تعیین می‌شود. طبیعتا هر چه کیفیت دستگاه بالاتر باشد، از قیمت بیشتری برخوردار است. از آنجا که کیفیت این دستگاه اهمیت بسیار زیادی در کارایی و عملکرد بهینه آن در طولانی مدت دارد، خرید آن از کادنت تمام این مزایا را با خود به همراه دارد. در واقع قیمت اتوکلاو در کادنت نسبت به کیفیت فوق العاده دستگاه بسیار مناسب و معقول است.

یونیت دندانپزشکی

یونیت یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین تجهیزات دندانپزشکی است که از بخش‌های مختلفی تشکیل شده و کارایی بسیاری دارد.‌ یونیت در واقع همان صندلی دندانپزشکی است که طراحی ویژه آن سبب شده پزشک هنگام فعالیت به خوبی به تمام ابزارهای خود تسلط و دسترسی داشته باشد. اجزای تشکیل دهنده یونیت دندانپزشکی شامل: پایه صندلی، چراغ برای تأمین نور کافی، کاسه کراشوار برای شست و شوی دهان بیمار، میز کنسول برای کنترل و تنظیم سایر بخش‌های صندلی ازجمله پشتی صندلی، نور چراغ، کنترل کراشوار و غیره، سیستم ساکشن و بزاق کش برای مکش بزاق دهان جهت تأمین دید کافی در دهان برای دندانپزشک، کنترل بلوک برای قطع و وصل کردن آب و هوا در عمل ساکشن، جعبه باکس که از ابزارآلات مختلف دندانپزشکی تشکیل شده چ، مانیتور برای نشان دادن داخل دهان بیمار، پدال الکتریکی برای کنترل حرکات صندلی و اجزا دیگر می‌باشد.

خرید یونیت دندانپزشکی

یونیت دندانپزشکی در انواع مختلف ثابت، متحرک، کویلی و تلفنی وجود دارد. از آنجا که کیفیت این نوع از تجهیزات دندانپزشکی در طول عمر آن و راحتی، ایمنی و سلامت بیمار اهمیت بسیاری دارد، باید هنگام خرید آن به فاکتورهای مهمی توجه کنید. به عنوان مثال هنگام خرید یونیت دندانپزشکی باید ساختار آن را بررسی کنید. یونیت مناسب دارای طراحی ارگونومیک بوده و جعبه باکس آن کامل و مجهز است. یونیت استاندارد باید فول آپشن بوده و به عبارتی از تجهیزات کامل برخوردار باشد. علاوه بر آن تمام قطعات و تجهیزات یونیت باید از کیفیت بالایی برخوردار بوده و سیستم توقف اضطراری آن نیز باید سرعت و دقت بالایی داشته باشد. با توجه به این که یونیت دندانپزشکی در طراحی‌های مختلفی عرضه می‌شود، بهتر است هنگام خرید آن، شرایط کلینیک، استانداردها و امکانات آن را در نظر بگیرید تا بتوانید خرید ایده آلی انجام دهید.

قیمت یونیت دندانپزشکی به نوع آن و تجهیزات و امکاناتی که ارائه می‌دهد، بستگی دارد. هر چند یونیت جزو گران‌ترین تجهیزات دندانپزشکی به شمار می‌رود اما کیفیت و طراحی آن نقش بسیاری در میزان رضایت بیمار و جذب مشتری دارد، بنابراین یونیتی که از گارانتی و خدمات پس از فروش برخوردار است، انتخاب مطمئن‌تری برای خرید است. با توجه به این فاکتورها بهترین کار خرید یونیت دندانپزشکی باکیفیت از فروشگاه کادنت است.

چگونه بهترین تجهیزات دندانپزشکی را از کادنت خرید کنیم؟

فروشگاه اینترنتی کادنت به عنوان برترین مرجع مواد و لوازم دندانپزشکی با فروش تجهیزات دندانپزشکی باکیفیت بالا و تضمین اصالت آن‌ها و همچنین قیمت مناسب و فروش ویژه این تجهیزات، خدمات ارزنده‌ای به جامعه دندانپزشکان ارائه می‌دهد. شما می‌توانید برای خرید انواع تجهیزات و لوازم دندانپزشکی از طریق لینک زیر وارد سایت کادنت شوید.

تجهیزات دندانپزشکی

خروج از نسخه موبایل