تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۷
کد خبر : 583310

حمله شدید مدیر اپل به سامسونگ؛ آن‌ها فقط از ما کپی می‌کنند!

حمله شدید مدیر اپل به سامسونگ؛ آن‌ها فقط از ما کپی می‌کنند!

حمله شدید مدیر اپل به سامسونگ؛ آن‌ها فقط از ما کپی می‌کنند! مدیر اپل در مصاحبه جدیدی که به مناسبت تولد ۱۵ سالگی آیفون انجام شده، مدعی شده که سامسونگ فقط از روی دست اپل کپی می‌کند و هیچ نوآوری ندارد. فرقی نمی‌کند طرفدار اندروید باشید یا iOS، اینکه نخستین آیفون اپل در سال ۲۰۰۷

حمله شدید مدیر اپل به سامسونگ؛ آن‌ها فقط از ما کپی می‌کنند!

مدیر اپل در مصاحبه جدیدی که به مناسبت تولد ۱۵ سالگی آیفون انجام شده، مدعی شده که سامسونگ فقط از روی دست اپل کپی می‌کند و هیچ نوآوری ندارد.

فرقی نمی‌کند طرفدار اندروید باشید یا iOS، اینکه نخستین آیفون اپل در سال ۲۰۰۷ پایه‌گذار گوشی‌های هوشمند مدرن امروزی بود کاملاً انکارناپذیر است. آیفون نخستین موبایلی بود که نمایشگر لمسی را در اختیار کاربران قرار داد و اپل هم نخستین شرکتی بود که یک فروشگاه اپلیکیشن (که در آن زمان آرزوی هر کاربری بود) را ارائه کرد. دیگر گوشی‌سازها به سرعت از روی دست اپل کپی کردند و حتی یکی از آن‌ها توانست در فروش گوشی از اپل جلو هم بزند: بله آن شرکت سامسونگ است.

این بی‌شک باعث شده اپل حس خوبی نسبت این موضوع نداشته باشد. شاید به همین خاطر هم هست که یکی از مقامات کمپانی اپل برای کم ارزش کردن موفقیت سامسونگ، این شرکت را کپی کاری بیش نمی‌داند.

آیفون ۱۵ ساله شد

Joanna Stern از وال استریت ژورنال مستندی را درباره انقلاب آیفون از زمان شکل‌گیری آن در ۲۹ ژوئن ۲۰۰۷ ساخته است. او در این رابطه با بلندپایه‌ترین مقامات اپل که دیگر در این شرکت فعالیت نمی‌کنند مصاحبه کرده است. او همچنین با زوجی که فرزندشان همزمان با تاریخ تولد آیفون به دنیا آمده نیز گفتگو کرده است.

اولین آیفون بازار

در این مستند نشان می‌دهد، وقتی از استیو جابز به عنوان یک یاز بنیان‌گذاران کمپانی اپل درخواست می‌شود تا آیفون بزرگ‌تری بسازد و ابعاد کوچک ۳.۵ اینچی آیفون ۴ در سال ۲۰۱۰ را عامل کاهش فروش گوشی‌های اپل می‌دانند، او در پاسخ می‌گوید که از طرفداران گوشی‌های بزرگ دیگر شرکت‌ها مثل سامسونگ نیست. او می‌گوید «شما نمی‌توانید آن را به خوبی در دست بگیرید» و «هیچ‌کسی قصد خرید‌ آن‌ها را ندارد».

در سال ۲۰۱۳، اپل با کاهش فروش گوشی‌هایش فکر تازه‌ای کرد. در همان سال گوشی‌های بزرگ‌تر از ۴ اینچی در حال رواج پیدا کردن در بازار بودند. در آن زمان گوشی‌های سری گلکسی S و گلکسی Note پیشروان گوشی‌های بزرگ بازار بودند. اپل هم تصمیم گرفت در سال ۲۰۴ آیفون ۶ را با یک نمایشگر تولید کند و این به خوبی جواب داد. در همین حال بود که سامسونگ اپل را به خاطر عقب‌نشینی از مواضع قبلی‌اش به تمسخر گرفت.

اتهام مدیر اپل به سامسونگ برای کپی کاری

اولین گوشی سامسونگ گلکسی

وقتی Stern در این مستند با گرگ جوزویاک، مدیر بازاریابی اپل در مورد سامسونگ و دیگر سازندگان اندروید این سوال را می‌پرسد که چه کسی در آن زمان اول از همه تولید گوشی‌های بزرگ‌تر را باب کرد، او سایر سازندگان را کپی‌کارهای ضعیفی از روی آیفون می‌نامد. او می‌گوید:

آن‌ها باعث رنجش ما می‌شدند. زیرا تنها فناوری‌های ما را لوث می‌کردند. آن‌ها نوآوری‌هایی که متعلق به ما بود را برمی‌داشتند و یک نسخه ضعیف‌تر از آن را می‌ساختند و فقط یک نمایشگر بزرگتر روی آن قرار می‌دادند. به همین خاطر هم ما از هیچ یک از آن‌ها راضی نبودیم.

شکایت اپل از سامسونگ به خاطر کپی‌برداری از آیفون

اپل سال ۲۰۱۱، سامسونگ را به خاطر کپی‌برداری از طراحی و رابط کاربری گوشی‌هایش به دادگاه کشاند و غرامت یک میلیارد دلاری را دریافت کرد. این دعوای حقوقی تا سال ۲۰۱۸ ادامه داشت تا سرانجام دو شرکت با یکدیگر به تفاهم رسیدند. اما اپل همچنان موضع خودش در قبال اینکه او آغازکننده انقلاب گوشی‌های هوشمند بوده است را حفظ کرده و می‌گوید سامسونگ آشکارا از روی آن کپی‌برداری کرده است.

در همین زمان به جز سامسونگ، اپل دعاوی حقوقی را با دیگر سازندگان مثل اچ‌تی‌سی، موتورولا، آمازون و نوکیا نیز ادامه داد و از آن‌ها شکایت کرد.

در ادامه این مستند Stern با یکی از سخنگوهای کمپانی سامسونگ تماس گرفت. این نماینده در مصاحبه خودش عنوان کرد که سامسونگ پیشگام فناوری OLED بوده است که اکنون توسط اپل خریداری می‌شود. ضمن اینکه بدنه ضد آب و گرد و غبار را نیز برای نخستین بار سامسونگ به دنیای موبایل آورده است. همچنین او می‌گوید نخستین گوشی‌های اپل در آن زمان از پردازنده‌های سامسونگ استفاده می‌کردند.

آیفون ۱۳ در برابر گلکسی اس ۲۲

آیفون ۱۳ در برابر گلکسی اس ۲۲

اکنون اپل و سامسونگ صاحب بهترین گوشی‌های سال ۲۰۲۲ هستند و این دعواها و کپی‌برداری‌ها در نهایت به نفع مصرف‌کنندگان شده است.

مقاله اصلی

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.