تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۷:۲۶
کد خبر : 42298

حمایت از مدارس غیر دولتی عام المنفعه و خیریه ای

حمایت از مدارس غیر دولتی عام المنفعه و خیریه ای

حمایت از مدارس غیر دولتی عام المنفعه و خیریه ای رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی از برنامه ریزی در خصوص حمایت از مدارس غیردولتی که بصورت عام المنفعه و خیریه اداره می شوند، خ..

حمایت از مدارس غیر دولتی عام المنفعه و خیریه ای

حمایت از مدارس غیر دولتی عام المنفعه و خیریه ای

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی از برنامه ریزی در خصوص حمایت از مدارس غیردولتی که بصورت عام المنفعه و خیریه اداره می شوند، خبر داد.

به گزارش ایسنا، شهریار فولادوند معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی از برنامه ریزی در خصوص حمایت از مدارس غیردولتی که بصورت عام المنفعه و خیریه اداره می شوند ، خبر داد و گفت : در حوزه مشارکت ها، مدارس غیردولتی در سطح کشور در حال فعالیت می باشند که به صورت عام المنفعه و خیریه اداره می شوند و اکثریت این مدارس در مناطق محروم فعالیت می کنند و توسط انجمن ها و گروه های مردمی اداره می شوند.

فولادوند افزود: در برخی از این مدارس صرفا دانش آموزان محروم و بازمانده از تحصیل از جمله ایتام یا کودکان بدسرپرست تحت پوشش قرار می گیرند و کلیه هزینه ها نیز توسط خیرین پرداخت می شود.

وی ادامه داد: در این مدارس علاوه بر ارائه خدمات آموزشی و پرورشی، در بسیاری مواقع به جنبه های مختلف مشکلات دانش آموزان از جمله فقر و امرار معاش خانواده ها نیز رسیدگی می کنند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی در ادامه بیان کرد: با توجه به ماموریت اصلی این سازمان در جذب مشارکت های مردمی ، برآنیم تا در راستای حمایت از این گونه مدارس، دستورالعمل هایی را صادر و به کلیه استان های کشور ابلاغ کنیم تا به تسهیل این اقدامات خداپسندانه و عام المنفعه کمک کنیم.

به گزارش روابط عمومی سازمان مدارس و مراکز غیردولتی؛ فولادوند تصریح کرد: البته این کمک ها و حمایت ها لزوما کمک های مالی و مادی نیست چون رویکرد بسیاری از این گروه ها عدم استفاده از کمک های دولتی است لذا ما در حال برنامه ریزی و تنظیم دستورالعمل هایی برای کمک به این قبیل مدارس خصوصا در امور ثبت نامی و اولویت در تخصیص نیروی انسانی در حد امکان، هستیم و امیدواریم به زودی بتوان تصویب کرده و در اختیار استان ها قرار دهیم.

انتهای پیام

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.