تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۵
کد خبر : 70004

حضور پررنگ پهپادهای غیر نظامی DJI در جنگ روسیه و اوکراین

حضور پررنگ پهپادهای غیر نظامی DJI در جنگ روسیه و اوکراین

حضور پررنگ پهپادهای غیر نظامی DJI در جنگ روسیه و اوکراینحضور گسترده پهپادهای غیر نظامی DJI در اکراین، صلح آمیز بودن اهداف ساخت این پهپادها از سوی این کمپانی را شدیدا زیر سئوال برده است.
به نظر می‌رسد ..

حضور پررنگ پهپادهای غیر نظامی DJI در جنگ روسیه و اوکراین

حضور گسترده پهپادهای غیر نظامی DJI در اکراین، صلح آمیز بودن اهداف ساخت این پهپادها از سوی این کمپانی را شدیدا زیر سئوال برده است.

به نظر می‌رسد کمپانی چینی DJI به زودی با مشکلات حقوقی بزرگی دست و پنجه نرم خواهد کرد. چرا که شواهد جدید، حاکی از استفاده نظامی روسیه و اکراین از تعداد زیادی از پهپادهای غیر نظامی این کمپانی در جنگ هستند. علیرغم اینکه این کمپانی بارها بر استفاده غیرنظامی از پهپادهایش تاکید کرده است، به نظر می‌رسد محصولات این کمپانی نقش پررنگی را در جنگ روسیه و اکراین ایفا می‌کنند. جالب اینجاست حتی ارتش ایالات متحده نیز برخی اوقات از پهپادهای غیرنظامی این کمپانی استفاده می‌کند.

حضور پهپادهای غیر نظامی DJI در اکراین

پیش از این، نخست وزیر اکراین، میخائلیو فدوروف، رسما از کمپانی چینی DJI درخواست کرد که حمایت خود از ارتش کرملین را متوقف کند. وی به طور خاص به این نکته اشاره کرد که روسیه به منظور هدایت موشک‌هایش که زنان و کودکان را هدف می‌گیرند از محصولات DJI استفاده می‌کند. اظهارت فدوروف، نگرانی بزرگی را پیرامون پروژه ایرو اسکوپ (AeroScope) کمپانی DJI ایجاد کرد. ایروسکوپ یک ابزار تشخیص پهپاد است که روسیه از آن برای شناسایی پهپادهای اکراین از فاصله ۳۰ مایلی استفاده می‌کند.

پهپادهای غیر نظامی DJI

در شرایطی که امریکا و اروپا به طور متحد علیه حمله روسیه به اکراین موضع گیری کرده اند، حضور کمپانی‌های چینی نظیر DJI در این جنگ می‌تواند عواقب سنگینی را برایشان به همراه داشته باشد. در حالی که چین در نبرد کنونی روسیه و اکراین دخالتی ندارد، کمپانی‌های چینی ممکن است پس از اتمام جنگ، با اتهاماتی نظیر کوتاهی در تلاش برای اتمام آن متحمل هزینه‌های سنگینی شوند. نامه نخست وزیر اکراین به مدیر DJI، صراحتا از این کمپانی درخواست می‌کند که تمام پهپادهایی که در کشور اکراین فعال هستند و درون اکراین خریداری یا رجیستر نشده اند را غیرفعال کند. به عقیده او، این امر تهاجم روسیه به اکراین از طریق پهپادهای غیر نظامی DJI را محدود خواهد کرد. علاوه بر این، اکراین از DJI درخواست کرده است که اطلاعات بیشتری از محصولات بدون سرنشین خود در این کشور را در اختیار دولت قرار دهد.

پهپادهای غیر نظامی DJI

علاوه بر این، پیش از این هم شواهدی مبنی بر تلاش DJI در محدودسازی دستیابی اکراینی‌ها به پهپادهایش از طریق ایجاد مشکلات فنی متعدد به گوش می‌رسید. با وجود اصرار DJI به استفاده غیرنظامی از پهپادهایش، طرف‌های جنگ روسیه و اکراین به طور گسترده در حال استفاده از این محصولات به نفع خود هستند. بدون شک در صورت ادامه این شرایط، کمپانی DJI مجبور به انجام اقداماتی جهت اطمینان دادن به سهامداران خود پیرامون عدم مشارکتش در جنایات جنگی در کشور اکراین خواهد بود.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.