تاریخ انتشار: یکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴

«جهان و زبان در اندیشه ویتگنشتاین» منتشر شد انتشارات ققنوس کتاب «جهان و زبان در اندیشه ویتگنشتاین» نوشته طالب جابری را منتشر کرد. – اخبار فرهنگی – به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ «جهان و زبان در اندیشه ویتگنشتاین»، نوشته طالب جابری از سوی انتشارات ققنوس منتشر شد. در پشت جلد کتاب آمده است:‌ «آیا در عالم امروزی ما امکان حیرت وجود دارد؟ آیا سیب تراریخته‌ای که ساختار ژنتیکی‌اش دستکاری شده است و می‌توان آن را به قیمت هر کیلو ۶۵۰۰ تومان خرید ما را حیرت‌زده می‌کند؟ آیا افتادن سیب از درخت، پس از نیروی گرانشی نظریه نیوتن و پس از خمیدگی فضا ـ زمان انیشتین و پس از نظریه ریسمان‌ها حیرت‌انگیز است؟ در دوران ما چه چیزی مایه حیرت است و چگونه در کتاب حاضر نشان خواهیم داد که وجود جهان در اندیشه ویتگنشتاین حیرت‌انگیز است و این حیرت از مرزهای زبان می گذرد: «در زبان بیان درست معجزه وجود جهان ـ هر چند این خودگزاره‌ای در زبان نیست ـ وجود خود زبان است.» این عبارت شاید غریب‌ترین و دشوار فهم‌ترین عبارت در کل نوشته‌ها ویتگنشتاین باشد.»
۶ پژوهش فلسفی در شعر سهراب منتشر شدپاسخ ابراهیمی دینانی به یک پرسش ف..

«جهان و زبان در اندیشه ویتگنشتاین» منتشر شد

انتشارات ققنوس کتاب «جهان و زبان در اندیشه ویتگنشتاین» نوشته طالب جابری را منتشر کرد.

– اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ «جهان و زبان در اندیشه ویتگنشتاین»، نوشته طالب جابری از سوی انتشارات ققنوس منتشر شد. در پشت جلد کتاب آمده است:‌ «آیا در عالم امروزی ما امکان حیرت وجود دارد؟ آیا سیب تراریخته‌ای که ساختار ژنتیکی‌اش دستکاری شده است و می‌توان آن را به قیمت هر کیلو ۶۵۰۰ تومان خرید ما را حیرت‌زده می‌کند؟ آیا افتادن سیب از درخت، پس از نیروی گرانشی نظریه نیوتن و پس از خمیدگی فضا ـ زمان انیشتین و پس از نظریه ریسمان‌ها حیرت‌انگیز است؟ در دوران ما چه چیزی مایه حیرت است و چگونه در کتاب حاضر نشان خواهیم داد که وجود جهان در اندیشه ویتگنشتاین حیرت‌انگیز است و این حیرت از مرزهای زبان می گذرد: «در زبان بیان درست معجزه وجود جهان ـ هر چند این خودگزاره‌ای در زبان نیست ـ وجود خود زبان است.» این عبارت شاید غریب‌ترین و دشوار فهم‌ترین عبارت در کل نوشته‌ها ویتگنشتاین باشد.»

۶ پژوهش فلسفی در شعر سهراب منتشر شدپاسخ ابراهیمی دینانی به یک پرسش فلسفیانتشار دو کتاب فلسفی از "جان هیتون" و "مک‌آیور لوپس"انتشار دو کتاب فلسفی از "ماکیاولی" و "اسپینوزا"

نویسنده در مقدمه می‌گوید: آنچه در این کتاب قصد رسیدن به آن را داریم در نهایت بسیار ساده است: «وجود حیرت‌انگیز است» و این حیرت از مرزهای زبان می‌گذرد و باید بگذرد اما راه رسیدن به مقصود چندان ساده نیست.

کتاب شامل سه فصل است. «آغاز ویتگنشتاین، یک تجربه بنیادین»، «جهان از منظر ابدیت» و «وجود زبان، زبان وجود» عناوین این سه فصل است.

انتشارات ققنوس این کتاب را در ۷۷۰ نسخه به قیمت ۱۵ هزار تومان منتشر کرده است.

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل