تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۵:۵۴
کد خبر : 595749

جزئیات ماجرای پرسروصدای چهره‌ای کوچک به نام آرات حسینی

جزئیات ماجرای پرسروصدای چهره‌ای کوچک به نام آرات حسینی

جزئیات ماجرای پرسروصدای چهره‌ای کوچک به نام آرات حسینی به گزارش منیبان و به نقل از خبر ورزشی، دکتر هادی خیرآبادی – روانشناس – یکی از مشکلات جامعه امروزی ما این است که والدین تلاش می کنند در هر زمینه ای از کودک خود یک نابغه بسازند. گاهی دیده شده پدری که آرزو داشته پزشک

جزئیات ماجرای پرسروصدای چهره‌ای کوچک به نام آرات حسینی

به گزارش منیبان و به نقل از خبر ورزشی، دکتر هادی خیرآبادی – روانشناس – یکی از مشکلات جامعه امروزی ما این است که والدین تلاش می کنند در هر زمینه ای از کودک خود یک نابغه بسازند. گاهی دیده شده پدری که آرزو داشته پزشک شود ولی به هر دلیلی به آرزوی خود نرسیده، تلاش می کند که پسر یا دخترش حتما پزشک شوند و به خاطر این مساله به بچه های خودش فشار بیش از حد می آورد.در مورد آرات حسینی عزیز هم شاید این مساله صدق کند. البته من آرات را از نزدیک ندیده ام اما بهرحال یکسری نگرانی ها در مورد او وجود دارد. ارسطو فیلسوف معروف یونانی می گوید انسان سالم انسان متعادل است. یک کودک یا نوجوان باید در تمام حوزه ها به طور متعادل رشد کند. ما نباید کودکان را وادار کنیم که از کودکی کردن چشم بپوشند و فقط در یک زمینه خاص به آنها فشار بیاوریم.

نظریه های مختلفی در حوزه رشد وجود دارد ولی همه نظریه پردازان این حوزه در یک نقطه نظر مشترک دارند؛ این که یک کودک باید کودکی کند و مراحل رشد خود رابه ترتیب و با منطق طی کند تا رشد روانی درستی داشته باشد.گاهی جهانبینی والدین اجازه نمی دهد منطقی فکر کنند کسی که خودش ذهنیت خاصی دارد حرف دکترها و مشاوران هم خیلی روی او تاثیر ندارد. البته من کلی صحبت می کنم و منظورم پدر محترم آرات عزیز نیست. همه فکر می کنند بچه شان استعداد خاصی دارد و دارند با وادار کردن به یک کار خاص به او لطف و محبت می کنند تا شاید روزی چهره برجسته ای شود اما تاکید می کنم که در حوزه کودک و نوجوان بسیار تاکید شده که بچه ها به بازی کردن نیاز مبرم دارند و یکسری از استعدادهای آنها در قالب همین بازی کردن مشخص می شود.

منبع خبر

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.