تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
کد خبر : 42819

جزئیات بسیاری از گلکسی A82 فاش شد؛ خبری از دوربین متحرک نیست

جزئیات بسیاری از گلکسی A82 فاش شد؛ خبری از دوربین متحرک نیست

جزئیات بسیاری از گلکسی A82 فاش شد؛ خبری از دوربین متحرک نیستگلکسی A80 سامسونگ که در سال ۲۰۱۹ عرضه شد، یکی از منحصربه‌فردترین گوشی‌های هوشمند این تولید کننده کره‌ای شناخته می‌شود. با این حال ما هرگز شاهد عرضه مدل بعدی آن تحت عنوان گلکسی ۸۱ و حتی گلکسی A82 نبودیم و گویا این روند به زودی تغییر خواهد کرد. طبق اخباری که به تازگی منتشر شده است، این سری یک ورودی جدید خواهد داشت که جدای از تشابه نام، بیشتر به سری گلکسی A کوانتوم تعلق دارد.
در حقیقت این دستگاه در کره جنوبی، زادگاه سامسونگ با نام گلکسی کوانتوم ۲ شناخته خواهد شد و تنها سیم‌کارت‌های اپراتور SKT روی آن کار خواهد کرد. از سوی دیگر این دستگاه در دیگر نقاط دنیا با نام گلکسی A82 عرضه و به فروش خواهد رسید.
با این حال دیگر خبری از دوربین بازشونده که امضای سامسونگ گلسی A80 بود، نیست. در عوض این گوشی به یک نمایشگر ۶.۷ اینچی سوپر امولد (Super AMOLED) با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز، رزولوشن ۱۰۸۰p+ و حداکثر روشنایی ۸۰۰ نیت مجهز خواهد شد که دوربین سلفی درون تنها روزنه دوربین آن جای می‌گیرد. با توجه با این که دیگر خبری از دوربین متحرک نیست، سامسونگ ا..

جزئیات بسیاری از گلکسی A82 فاش شد؛ خبری از دوربین متحرک نیست

گلکسی A80 سامسونگ که در سال ۲۰۱۹ عرضه شد، یکی از منحصربه‌فردترین گوشی‌های هوشمند این تولید کننده کره‌ای شناخته می‌شود. با این حال ما هرگز شاهد عرضه مدل بعدی آن تحت عنوان گلکسی ۸۱ و حتی گلکسی A82 نبودیم و گویا این روند به زودی تغییر خواهد کرد. طبق اخباری که به تازگی منتشر شده است، این سری یک ورودی جدید خواهد داشت که جدای از تشابه نام، بیشتر به سری گلکسی A کوانتوم تعلق دارد.

در حقیقت این دستگاه در کره جنوبی، زادگاه سامسونگ با نام گلکسی کوانتوم ۲ شناخته خواهد شد و تنها سیم‌کارت‌های اپراتور SKT روی آن کار خواهد کرد. از سوی دیگر این دستگاه در دیگر نقاط دنیا با نام گلکسی A82 عرضه و به فروش خواهد رسید.

با این حال دیگر خبری از دوربین بازشونده که امضای سامسونگ گلسی A80 بود، نیست. در عوض این گوشی به یک نمایشگر ۶.۷ اینچی سوپر امولد (Super AMOLED) با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز، رزولوشن ۱۰۸۰p+ و حداکثر روشنایی ۸۰۰ نیت مجهز خواهد شد که دوربین سلفی درون تنها روزنه دوربین آن جای می‌گیرد. با توجه با این که دیگر خبری از دوربین متحرک نیست، سامسونگ استفاده از استاندارد مقاومت در برابر آب و گرد و غبار IP67 را نیز در این مدل لحاظ کرده است.

سامسونگ گلکسی A82 - گلکسی کوانتوم ۲
سامسونگ گلکسی A82 - گلکسی کوانتوم ۲

گلکسی A82 احتمالاً مبتنی بر یک پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵+ خواهد بود. همچنین شاید در گزارش‌های غیررسمی چنین مشکلی رخ داده باشد و در نهایت شاهد استفاده از اسنپدراگون ۸۶۰ باشیم. استفاده از ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی در کنار پشتیبانی از کارت میکرو اس‌دی (micro SD) نیز محتمل است.

مطالب مرتبط:

  • مشخصات سامسونگ گلکسی A کوانتوم ۲ فاش شد
  • گوشی گلکسی A کوانتوم سامسونگ با فناوری رمزنگاری کوانتومی معرفی شد

به پشت دستگاه بپردازیم. گلکسی دارای یک دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی با پشتیبانی از فناوری OIS مبتنی بر لنز IMX686 خواهد بود. ماهیت و رزولوشن دو دوربین دیگر هنوز مشخص نیست.

این دستگاه به یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز است که از نرخ شارژ ۲۵ وات پشتیبانی می‌کند. البته بنا به دلایلی، شارژر درون جعبه حداکثر از نرخ شارژ ۱۵ وات پشتیبانی می‌کند و اگر کاربران خواستار افزایش سرعت شارژ گوشی خود هستند، باید از شارژرهای دیگر استفاده کنند.

جعبه مدل مورد عرضه در کره این محصول که تنها در انحصار STK قرار دارد، افزون بر شارژر شامل یک قاب محافظ شفاف و یک هدفون هم خواهد بود. با این حال به نظر می‌رسد که در مقابل دریافت گلکسی بادز لایو که با پیش‌خرید ممکن می‌شود، هدفون عادی موجود در جعبه چندان برای کاربران جذاب ظاهر نشود.

سامسونگ گلکسی A82 - گلکسی کوانتوم ۲
سامسونگ گلکسی A82 - گلکسی کوانتوم ۲

اما در رابطه با جعبه مدل جهانی چه؟ ظاهراً محتویات جعبه مدل جهانی این گوشی هم با موارد مذکور یکسان باشد اما گزارش شده که این مدل از فناوری MST هم پشتیبانی می‌کند. این فناوری به تدریج در حال حذف شدن از گوشی‌های این شرکت است و وجود آن می‌تواند قابل توجه باشد.

جدای از شایعاتی که دال بر ۵G بودن این گوشی دارند، می‌توان از این موضوع اطمینان داشت؛ چرا که گلکسی کوانتوم پیشین از شبکه ۵G پشتیبانی می‌کرد. لازم به ذکر است که هر دو پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵+ و ۸۶۰ تنها از شبکه ۴G پشتیبانی می‌کنند. در نتیجه این می‌تواند فرضیه وجود دو نسخه مختلف از این گوشی را بیش از پیش مطرح کند.

سامسونگ و SKT در تاریخ ۳ اردیبهشت (۲۳ آوریل سال جاری میلادی) گلکسی کوانتوم ۲ (یا نام بین‌المللی آن، گلکسی A82) را معرفی خواهند کرد. فعلاً هیچ اطلاعی از زمان معرفی و عرضه نسخه جهانی این گوشی در دست نیست. برای دریافت اطلاعات بیشتر، وب‌سایت تکفارس را دنبال کنید.

سامسونگ گلکسی A82 - گلکسی کوانتوم ۲

گلکسی A کوانتوم اولین گوشی ۵G جهان با امکان تولید عدد تصادفی کوانتومی (QRNG) به شمار می‌آید که توسط زیرمجموعه SK Telecom در سوئیس یعنی ID Quantique توسعه پیدا کرده است. اما این گوشی چیست و چگونه کار می‌کند که تا به این حد رسانه‌ها را برای عرضه نسخه دوم هیجان‌زده کرده است؟

چیپست QRNG که SKT IDQ S2Q000 نام دارد، در حقیقت می‌تواند به حفظ اطلاعات گوشی کمک کند و با ایجاد اعداد تصادفی یک قفل غیر قابل پیش‌بینی بسازد تا مانع از لو رفتن داده‌ها شود.

این چیپ از یک LED و سنسور تصویر CMOS استفاده می‌کند تا نور ساطع شده از دیود را تشخیص داده و اعداد تصادفی تولید کند. این اعداد تصادفی سپس برای سرویس‌هایی نظیر پرداخت با موبایل که به شناسایی هویت و تاییدیه نیاز دارند مورد استفاده قرار می‌گیرد تا یک قفل رمزنگاری شده با اعداد تصادفی ایجاد کرده و از این طریق امنیت آن‌ها را افزایش دهد.

گلکسی A کوانتوم از اندروید ۱۰ مبتنی بر رابط کاربری One UI بهره می‌برد و با در نظر گرفتن دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی، در مجموع از ۵ دوربین بهره می‌برد. دوربین اصلی این گوشی ۶۴ مگاپیکسلی است که یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض، ۵ مگاپیکسلی ماکرو و ۵ مگاپیکسلی سنجش عمق نیز آن را همراهی می‌کنند.

منبع: GSM Arena

۰

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.