سالی که گذشت در زمینه ی طراحی بسیار سال خوبی بود، زیرا طراحی های جدید و شیکی وارد بازار شد. امروزه طراحی ها بیشتر به سمت کلاسیک و قدیمی رفته است که طرفداران زیادی دارد. گروه تولیدی امیران تبلیغ به عنوان مرکز تولید انواع صنایع دستی اصفهان ، جعبه چوبی ، جعبه هارد باکس و

سالی که گذشت در زمینه ی طراحی بسیار سال خوبی بود، زیرا طراحی های جدید و شیکی وارد بازار شد.

امروزه طراحی ها بیشتر به سمت کلاسیک و قدیمی رفته است که طرفداران زیادی دارد.

گروه تولیدی امیران تبلیغ به عنوان مرکز تولید انواع صنایع دستی اصفهان ، جعبه چوبی ، جعبه هارد باکس و جعبه انگشتر در این مقاله به بررسی خاص ترین و جذاب ترین لوازم دکوری که برای زیبا تر شدن دیزاین منزل خود نیاز دارید خواهد پرداخت.

امروزه سلیقه های مردم بسیار متفاوت شده است. تعداد زیادی از افراد عاشق سبک های مدرن و شیک هستند اما بسیاری دیگر هم عاشق سبک کلاسیک و قدیمی هستند.

بسیاری از دکوری ها فقط به عنوان مدرن یا کلاسیک بودنشان معروف نشده اند، بلکه باید از روی آن ها به هوش و استعداد شرکت های سازنده پی ببریم، البته این را هم بگوییم که امروزه در بین دکوری های مختلف سلیقه های مردم بیشتر به سمت شخصیت های محبوب داستانی و یا اشیایی که در طبیعت وجود دارد، رفته است که این کارها هم بسیار دکوری های شیک و جذابی هستند.

انواع جعبه چوبی و  هارد باکس

جعبه های چوبی و هارد باکس از دو قسمت تشکیل شده است که قسمت اول از مقوا تشکیل شده است و قسمت بیرونی از نئوپان تشکیل شده است.

هنگام برش زدن آن می توان چندین سوراخ روی آن ایجاد کرد و آهنربا به آن وصل کرد.

در قسمت بعدی به دلیل اینکه نئوپان ظاهر زیبایی ندارد، سازنده های آن روی نئوپان را کاغذ نازک زیبا می کشند که زیبا تر به چشم بیاید.

یکی از ویژگی های جعبه هارد باکس این است که روی آن را می توان با اکلیل و یا وسیله های تزیینی زیبا تزیین کرد.

جعبه ی سخت که به آن هارد باکس هم می گویند، از مقوا های سخت و روکشی از جنس کاغذ چرم و سایر تزیینات تشکیل شده است که حس لوکس بودن و زیبایی را به آن هدیه می دهد.

اگر شما هدیه ای داشته باشید وقتی داخل جعبه هارد باکس بگذارید ارزش هدیه شما بسیار بالا می رود و آن هدیه ی شما بسیار به چشم می آید.

جعبه چوبی از آن دسته محصولاتی است که شما میتوانید از آن به عنوان خرید هدیه خاص برای کسی که دوستش دارید استفاده کنید.

از این هارد باکس ها معمولا برای جواهرات، لوازم الکتریکی و خیلی هدیه های دیگر استفاده می شود. چند ویژگی جعبه های هارد باکس که نسبت به سایر جعبه ها مزیت دارد:

  • مقاومت و ماندگاری بالایی نسبت به جعبه های مقوایی دارد.
  • محافظت و بالابردن امنیت هدیه شما که این مساله بسیار مهمی است.
  • ظاهری ساده و در عین حال بسیار شیک و جذاب.

amirantabligh

 

 

خاتم کاری اصفهان برای خاص پسندان

درباره ی مخترع و مبتکر خاتم کاری اصفهان روایت های بسیاری وجود دارد ولی آنچه که ذکر شده است هنوز مشخص نیست که خاتم کاری را اولین نفر چه کسی انجام داده و اختراع کرده است.

بیشتر داستان های خاتم کاری افسانه است و اعتقاد دارند که خاتم کاری از زمان حضرت ابراهیم(ع) اختراع شده است.

یکی از کاربرد ها و استفاده ی محصولات خاتم کاری در هدایای سازمانی است که ارگان ها و شرکت ها می توانند از آن به عنوان هدایای تبلیغاتی برای سازمان و شرکت خود استفاده های زیادی داشته باشند.

اوج شکوفایی این هنر در زمان صفویه شروع شده که مردم از سرتاسر ایران کارهای خود را رها کردند و به شهر اصفهان که آن زمان پایتخت ایران بود آمدند و این هنر زیبا را یاد گرفتند.

مجموعه امیران تبلیغ به عنوان برگزیده هدایای تبلیغاتی در اصفهان سال هاست در زمینه هدایای تبلیغاتی و صنایع دستی اصفهان در حال فعالیت است برای مشاهده ی مدل های بیشتر و سفارش می توانید با شماره ی 09138757742 تماس حاصل فرمایید.

هنر خاتم کاری یکی از مهم ترین هنر های دنیا است که زیبایی بسیار زیاری دارد اما شاید برای شما هم سوال باشد که خاتم چیست و چگونه کار می شود.

خاتم ترکیبی از چند ضلعی های منظم است که با استفاده از ابزار، رنگ ها و مواد مختلف کنار هم چسبانده می شود و یک اثر بسیار زیبا را خلق می کند که این چند ضلعی ها تعداد ضلع های مختلفی دارد، از جمله پنج، شش، هفت هشت و ده ضلعی.

اما اگر شما هم به این هنر زیبا علاقه دارید و می خواهید این هنر را یاد بگیرید دقت کنید که این کار حوصله و صبر زیادی می خواهد، اگر جزو آن دست از افرادی هستید که عجولید، پیشنهاد ما این است که اصلا سمت این هنر نروید و دقت کنید که این هنر زیبا طرفداران زیادی دارد.

محصولات سنگی

یکی از این دکوری های شیک و جذاب، سنگ مرمر است که این سنگ با زیبایی خاصی که دارد همه را به خود جلب می کند و باعث می شود طرفداران زیادی پیدا کند.

این سنگ ها را بیشتر برای میز غذاخوری، میز تحریر و سنگ آشپزخانه استفاده می کنند. این سنگ هم جنبه ی زیبایی و دکوری دارد و هم کاربردی است.

بعضی از این سنگ ها را کاملا طبیعی درست می کنند که نه جنبه ی مصنوعی داشته باشد و نه مهندسی ساز. میز هایی با سنگ مرمر که پایه های فلزی دارد در گوشه ای از خانه که یک گلدان کوچک و یا دکوری های زیبایی روی آن باشد بسیار جلوه و زیبایی به خانه می دهد.

یکی دیگر از دکوری های منزل که خانه را بسیار زیبا و جذاب می کند، آینه ها هستند، مخصوصا آینه هایی که شکل های هندسی گوناگونی دارند که طرفداران بسیار زیادی دارند.

همینطور که در قسمت قبل توضیح دادیم امروزه مردم بیشتر به سمت ابر قهرمانان و شخصیت هایی رفته اند که این دکوری ها هم به منزل جذابیت خاصی می دهد اما بعضی ها هم دکوری هایی با موضوع طبیعت را بسیار دوست دارند.

دکوری های طبیعت منظور دم کنده شده از یک حیوان و یا خشک شده حیوان نیست، بلکه باید از مجسمه های حیوانی که بسیار زیبایی و دکوری هایی که عکس طبیعت و یا حیوان روی آن ها است استفاده کنند.

فیروزه کوبی یکی از انتخاب اصلی

هنر فیروزه کوبی یکی از صنایع های دستی نوظهور استان اصفهان است.

این هنر زیبا از جذاب ترین لوازم دکوری شیک برای دیزاین منزل است که بسیار چشم گیر و همه پسند است که طرفداران زیادی دارد.

این هنر را با سنگ های زیبای فیروزه ای نیشابور درست می کنند که جذابیت خاصی به کار می دهد.

سنگ فیروزه یکی از زیبا ترین سنگ هایی است که در جهان وجود دارد. رنگ زیبای آبی این سنگ ها به دلیل عنصر مسی است که در آن وجود دارد.

جالب است بدانید که این سنگ در کشور های بسیاری پیدا می شود اما مرغوب ترین آن ها در ایران وجود دارد. این را هم بدانید که کهن ترین و قدیمی ترین معدن سنگ فیروزه در استان نیشابور وجود دارد.

هنر فیروزه کوبی روی مس به این صورت است که هنرمندان فیروزه های کوچکی را با فاصله بر روی ظرف های مسی یا دیگر ظروف و یا وسایل تزیینی می چسبانند و بین این سنگ ها را با لاک های تیره رنگ پر می کنند، هر چه فاصله بین قطعات فیروزه کمتر باشد، کیفیت و ارزش بیشتری دارد.

جالب است بدانید که هنر زیبای فیروزه کوبی شاید بیست سال ماندگار بماند، اما دو چیز این هنر زیبا را خراب می کند:

  • ضربه زدن و یا افتادن ظرف فیروزه کوبی روی زمیم و یا موزاییک
  • روغن مالیدن و روغن کاری کردن ظرف های فیروزه کوبی، زیرا روغن رنگ زیبای آبی را کدر و زشت می کند.

ظروف مسی

ظروف مسی یکی دیگر از جذاب ترین لوازم دکوری شیک برای دیزاین منزل است که طرفداران بسیار زیادی دارند.

این ظروف علاوه بر جذابیت و زیبایی که به خانه می دهند، یک سبک کلاسیک هم به خانه می دهد.

همین موضوع باعث شده است تا بعضی از مردم که سبک های کلاسیک را دوست دارند، از این ظرف ها استفاده کنند.

حال بعضی از هنرمندان برای زیبایی بیشتر به این ظروف مسی آن را تزیین و پردازش می کنند.

مس و پرداز یک هنر دستی است که هنرمند با استفاده از رنگ ها و طرح هایی که روی ظروف مسی می زند باعث می شود تا یک هنر زیبا و چشم نوازی خلق کنند.

اما شاید برای بعضی از شماها که این هنر ها را زیاد نمیشناسید جای سوال باشد که پرداز چیست؟

پرداز به معنی میناکاری روی ظروف است که یک طرح بسیار زیبا به کار می دهد.

مینا ماده ای است که از لعاب شیشه ای تشکیل شده است که بسیار شفاف است و برای طراحی روی شیشه و یا سنگ استفاده می شود.

برای آماده کردن این ظرف ها مراحلی باید پیش رود که ما در این قسمت می خواهیم مراحل آن را توضیح دهیم.

اولین مرحله برای درست کردن ظروف مسی، خم کردن و شکل دادن به این ظروف است که باید با دقت زیادی این مرحله پیش رود.

هرچه این مرحله با دقت تر باشد ظرافت کار شما بالا می رود و زیبایی کار شما بیشتر به چشم می آید و حتی نقاشی کردن روی آن هم آسان تر می شود.

مرحله ی بعد پیدا کردن طرح موردنظر و کشیدن طرح روی ظرف مورد نظر است.

دقت کنید که امروزه مردم طرح های بوته گل و گیاه را بیشتر دوست دارند و طرفدار زیادی دارد.

بعد از این که شما طرحی را با استفاده از رنگ های زیبا روی ظرف طراحی کردید، نوبت به ساییدن و برق انداختن ظرف می رسد که این کار را با استفاده از دستگاه های بزرگ انجام می دهند تا رنگ به صورت یکسانی روی تمام ظرف ایجاد شود.

در مرحله ی آخر هم که یک روکش از جنس پلی استر روی این مس پرداز می کشند تا این پرداز ها تغییر رنگ ندهد.

ممنون که تا انتهای این مطلب با امیران تبلیغ و کافه دانش همراه بودید. در قسمت کامنت ها نظرات خود را کافه دانش ما به اشتراک بگذارید.

خروج از نسخه موبایل