تاریخ انتشار: دوشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۵

رشت را بیشتر از آن‌که به آسمان آبی بشناسند با ابرهای بارانی می‌شناسند. باران، نم و بوی دریا این شهر را به یکی از زیباترین شهرهای ایران تبدیل کرده است. شهری که می‌شود ساعت‌ها در کوچه‌پس‌کوچه هایش قدم زد، بازار پرجنب‌وجوش را تماشا کرد و در کنار مرداب ساکتش آرام گرفت، گیلان جایی برای زندگی

رشت را بیشتر از آن‌که به آسمان آبی بشناسند با ابرهای بارانی می‌شناسند. باران، نم و بوی دریا این شهر را به یکی از زیباترین شهرهای ایران تبدیل کرده است. شهری که می‌شود ساعت‌ها در کوچه‌پس‌کوچه هایش قدم زد، بازار پرجنب‌وجوش را تماشا کرد و در کنار مرداب ساکتش آرام گرفت، گیلان جایی برای زندگی در لحظه به شمار می‌رود. اگر دوست دارید حتی برای دو روز تمام دغدغه‌ها را کنار بگذارید و در آرامش مطلق زندگی کنید، فقط این سه گام را بردارید: برداشتن کوله و چادر، خرید بلیط تهران رشت، تاکسی فرودگاه تا جنگل! بد نیست در این سفر با ما همراه باشید.

دریاچه سقالکسار

دریاچه‌ای کوچک که درختان بلوط محاصره‌اش کرده‌اند. به محض اینکه از دور انبوه درختان را در نزدیکی دریاچه ببینید، متوجه می‌شوید با یکی از زیباترین منظره‌هایی که می‌شود دید مواجه هستید. اگر پاییز باشد تصویری زرد و نارنجی از جنگل می‌بینید که سایه‌اش روی آب باورنکردنی به نظر می‌رسد. اگر بهار باشد سبزی انبوه جنگل شگفت‌زده‌تان می‌کند و اگر زمستان به سمت سقالکسار بروید، منظره برفی آن شبیه به قصه‌ها به نظر می‌رسد.

سقالکسار اگرچه جاذبه بکری نیست اما آرام و زیبا است. پیشنهاد می‌کنیم اگر به این دریاچه رفتید به جای محیا کردن بساط پیکنیک کنار دریاچه، کمی بالا بروید و در جنگل کمپ کنید. جایی که سکوت درختان بلوط و تصویر آبی دریاچه شما را از تمام جهان جدا می‌کند.

موزه میراث روستایی گیلان

چه قسمتی از گیلان را بیشتر دوست دارید؟ خانه‌های ساحلی یا کلبه‌های جنگلی؟ شالیزارها یا مرداب‌های بکر؟ موزه گیلان به شما این فرصت را می‌دهد که در چند ساعت تمام جنگل ‌های گیلان، خانه‌ها و فرهنگ پنهان شده لابه‌لای روستاهای بکرش را ببینید. این موزه تمام تصورات شما از موزه را تغییر می‌دهد. شما با یک ساختمان و ویترین‌های شیشه ای روبرو نیستید. موزه گیلان در حقیقت جنگلی است که خانه های روستایی گیلان در شکل های مختلف در آن شبیه‌سازی شده‌اند. میراث روستایی گیلان بیشتر از آنکه باغ موزه باشد، یک جنگل موزه است! جایی که به‌هیچ‌وجه نباید دیدن آن را از دست بدهید. اگر بلیط تهران رشت هنوز جزو دستور کارتان هست، بعد از دریاچه ساقالکسار سری به موزه میراث روستایی گیلان بزنید.

تالاب عینک رشت

تصویر تالاب در ذهن بیشتر ما جایی مه گرفته وسط جنگل است. اما تالاب عینک رشت درست در مرکز شهر رشت قرار دارد! جایی که می شود چند لحظه در میان هیاهوی شهر نشست، قلاب ماهیگیری را در آب انداخت و به آرامش آب خیره شد. اگر دوست دارید ماهیگیری را به تفریحاتتان در رشت اضافه کنید تالاب عینک انتخاب خوبی است. بعد از گشت و گذار در شهر رشت اگر به دنبال نزدیک‌ترین جا برای پیدا کردن سکوت می‌گردید، تالاب عینک را امتحان کنید.

جاهای دیدنی رشت که نباید از دست بدهید

میدان شهرداری

شما تمام روز در رشت بوده‌اید و برای شب برنامه‌ای ندارید! نگاهی به بلیط تهران رشت می‌اندازید و شاید با خودتان فکر کنید حالا که شب شده باید چکار کنم؟ شاید باید برگردم! شب‌های رشت زمان مناسبی برای رفتن به جنگل یا بیرون شهر نیست، اما هنوز زیباترین نقطه شهر رشت بیدار است؛ میدان شهرداری.

یک کاخ بلند روسی که تمام خیابان‌های اطرافش سنگ فرش است و اگر در بازه پر مسافر به آن سر بزنید تا پاسی از شب می‌توانید چراغ‌های روشنش را از دور ببینید. مجسمه میرزا کوچک خان، ساختمان تلگراف و پست‌خانه همه چیز شبیه سفر به سال‌ها پیش است. اما چیزی که در شب‌ های رشت سرذوقتان می‌آورد کباب های معروف میدان شهرداری رشت است. شامتان را در میدان شهرداری بخورید و برای دسر بستنی و فالوده‌های دور میدان را فراموش نکنید.

بازار رشت

بوی نم باران نشسته روی سبزی‌ها که با بوی ترشی ترکیب می‌شود، زمین خیس و قطره‌های باران که از سایه‌بان‌ها چکه می‌کند و صدای بلندی که با لهجه رشتی شما را تشویق به خریدن ماهی تازه می‌کند. بازار رشت جایی است که زندگی جریان دارد. بازار روز رشت بیشتر از آن که یک بازار باشد یک جای دیدنی است. بازاری که باید در آن قدم زد، تخم‌مرغ های محلی، حصیرها، ماهی‌های تازه و سیرترشی‌ها را تماشا کرد و با دست‌فروش‌های محلی حرف زد. اگر از پاساژها، سوپرمارکت‌های مدرن و دکه‌های قدیمی گوشه خیابان خسته شدید و دلتان کمی زندگی می‌خواهد، بعد از خرید بلیط تهران رشت، خرید از بازار رشت را در فهرست برنامه‌هایتان قرار دهد.

بلیط ارزان تهران رشت را از کجا بخریم؟

اگر می‌خواهید در کمتر از یک ساعت از تصمیمتان برای سفر به گیلان در مرکز شهر رشت باشید، بلیط تهران رشت بهترین انتخاب است. برای خرید ارزانترین بلیط تهران رشت باید به سایت فلای تودی سر بزنید. این سایت چند ویژگی جالب دارد که به شما کمک می‌کند ارزانترین سفر هوایی ممکن به رشت را داشته باشید. گزینه اول تقویم قیمتی فلای تودی است. این تقویم قیمت بلیط تهران رشت را تا یک ماه آینده نشان می‌دهد. با داشتن قیمت بلیط در روزهای مختلف به راحتی می‌توانید ارزان ترین زمان را برای سفر به رشت انتخاب کنید.

اما شاید ساعت خاصی برای پرواز یا فرود آمدن در رشت مدنظرتان باشد. یا به دنبال بلیط ‌هایی باشید که قیمتشان از مبلغ خاصی بالاتر نباشد. فلای تودی به شما اجازه می‌دهد بلیط موردنظرتان را بدون ساعت‌ها گشتن در سایت‌ های بلیط پیدا کنید. کافی است زمان پرواز و قیمت را فیلتر کنید، حالا فقط همان بلیط ‌هایی برایتان نمایش داده می‌شود که با شرایط شما مطابقت دارد.

البته هنوز اصلی‌ترین دغدغه در خرید بلیط ارزان تهران رشت باقی مانده است: اگر قیمت بلیط ارزان شود، چطور؟ شاید باید صبر کنم. فلای تودی گزینه جالبی دارد که کارتان را برای خرید بلیط های لحظه آخری راحت می‌کند. کافی است در سایت ثبت نام کرده و گزینه اطلاع از آخرین قیمت بلیط را فعال کنید. حالا آخرین تغییرات قیمت بلیط، بدون آنکه به سایت سربزنید در لحظه برایتان پیامک و ایمیل می‌شود. خریاز سمتی اگر در پروسه خرید بلیط هواپیما، رزرو هتل یا کنسلی به مشکل برخوردید می‌توانید در هر ساعتی از شبانه‌روز با پشتیبانی 24 ساعته این سایت تماس بگیرید.

 

خروج از نسخه موبایل