تاریخ انتشار: شنبه ۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۳

استنلس استیل 304 و یا فولاد زنگ نزن 1.4301 یک فولاد آستنیتی همه کاره و کاربردی است. ورق استیل 304 انواع گوناگون دارد و در نتیجه می‌توان از آن در صنایع مختلف برای اهداف مختلف استفاده کرد. در این مقاله در نظر داریم بنابر اعلام رسمی تدبیر تجارت فولاد به بررسی کلی ورق استیل 304

استنلس استیل 304 و یا فولاد زنگ نزن 1.4301 یک فولاد آستنیتی همه کاره و کاربردی است. ورق استیل 304 انواع گوناگون دارد و در نتیجه می‌توان از آن در صنایع مختلف برای اهداف مختلف استفاده کرد. در این مقاله در نظر داریم بنابر اعلام رسمی تدبیر تجارت فولاد به بررسی کلی ورق استیل 304 و بازار خرید و فروش آن بپردازیم.

 

معرفی ورق استیل 304

ورق استیل 304 که به ورق استیل نگیر معروف است یک نوع فولاد ضد زنگ می‌باشد و به دلیل وجود حداکثر دو درصد کربن در ترکیب شیمیایی خود به صورت فولاد یا استیل شناخته می‌شود. ورق استیل 304 در ترکیب شیمیایی خود دارای عناصر مختلف کربن، منگنز، سیلیسیم، فسفر، گوگرد، کروم، نیکل، نیتروژن و آهن است که بیشترین حجم عناصر آن را عنصر پایه آهن و دو عنصر کروم و نیکل تشکیل می‌دهد.

همانطور که مشاهده می‌کنید در ساختار شیمیایی استنلس استیل 304 از کروم و نیکل استفاده شده که موجب مقاومت این فولاد در برابر حرارت می‌شود. همچنین ورق استیل 304 مقاومت مناسبی در برابر خوردگی دارد. از دیگر خواص مهم ورق استیل 304 ویژگی نگیر و نسوز بودن آن است.

ورق استیل 304 جز ورق‌های نگیر است، یعنی جذب آهنربا نمی‌شود و خاصیت مغناطیسی ندارد و همچنین این فولاد زنگ نزن جز ورق‌های نسوز است که یکی از وجه تشابهات اصلی این ورق با ورق استیل 316 است.

 

 

انواع ورق استیل 304

ورق استیل نگیر 304 براساس کاربرد آن به سه گروه مختلف تقسیم می‌شوند. این سه گروه شامل ورق استیل 304 مات، براق و خش دار هستند. ورق استیل براق 304 در جاهایی که ظاهر ورق اهمیت دارد، به کار می‌رود و برعکس ورق استیل مات در جاهایی که ظاهر ورق اهمیت چندانی ندارد و تاکید اصلی روی مقاومت ورق در برابر خوردگی و حرارت است، استفاده می‌شود و از ورق استیل خشدار اغلب در جاهایی استفاده می‌شود که آلودگی‌ها و چربی‌ها روی سطح ورق استیل نباید مشخص باشد.

جامع ترین اطلاعات ورق استیل 304 و راهنمای خرید

کاربرد ورق استیل 304

همانطور که در بالا ذکر شد ورق استیل 18.8 یکی از پرکاربردترین ورق‌های استیل موجود در بازار است. در پایین فهرستی از مصارف مختلف ورق استیل 304 در صنایع مختلف آورده شده است.

 

  • به کارگیری ورق استیل 304 در تجهیزات فرآوری مواد غذایی بالاخص لبنیات
  • به کارگیری در ساخت تجهیزات مختلف آشپزخانه همچون سینک آشپزخانه، فریزر و…
  • کاربرد در معماری مانند ساخت نرده‌
  • کاربرد در ساخت مخازن انتقال مواد شیمیایی
  • در ساخت مبدل‌های حرارتی
  • صفحات بافت شده یا جوش شده در معادن و فیلتراسیون آب
  • کاربرد در صنعت پتروشیمی و پالایش نفت
  • در ساخت اتصال‌دهنده‌ها
  • در تولید فنر
  • کاربرد در صنعت نساجی
  • کاربرد در کارخانه‌های داروسازی
  • در ساختمان‌سازی جهت افزایش مقاومت بنا در برابر آب و آتش
  • کاربرد در دکوراسیون داخلی

 

قیمت و خرید ورق استیل 304

ورق استیل جز کالاهای وارداتی کشور می‌باشد، آمار نشان می‌دهد که بین ۸۰ تا ۹۰ درصد واردات در فولادهای ضد زنگ را ورق‌های استیل به صورت شیت یا کویل به خود اختصاص می‌دهند. واردات ورق استیل از کشورهای مختلف همچون چین، تایوان، روسیه، کشورهای اروپایی و سایر کشورها صورت می‌گیرد که در نمودار پایین میزان حجم واردات ورق استیل از کشورهای مختلف آورده شده است.

 

 

 

از آنجایی که حجم وسیعی از ورق استیل موجود در بازار وارداتی هستند، در نتیجه قیمت این کالا به شدت تحت تاثیر تحریم‌های اقتصادی و نوسانات قیمت ارز است. بنابراین امکان تعیین دقیق قیمت این کالا ممکن نیست، شما می‌توانید جهت اطلاع از قیمت روز ورق استیل 304 و خرید آن با کارشناسان فنی تدبیر تجارت فولاد در ارتباط باشید. مشاورین مجرب این مجموعه با بررسی اطلاعات فنی و کاربردی کالا و همچنین موجودی بازار شما را در خرید این محصول و یا انتخاب جایگزین مناسب دیگر راهنمایی می‌کنند.

خروج از نسخه موبایل