تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۳:۳۰
کد خبر : 40789

تک لاین | امروز در تاریخ تکنولوژی – ۹ فروردین

تک لاین | امروز در تاریخ تکنولوژی – ۹ فروردین

تک لاین | امروز در تاریخ تکنولوژی – ۹ فروردیندر ۲۹ مارس ۱۹۸۹، اولین ویدیوی متحرک کاملاً رایانه‌ای، برنده جایزه اسکار بهترین فیلم کوتاه انیمیشن شد. “عروسک حلبی” (Tin Toy) ساخته پیکسار با کارگردانی جان لستر، یک فیلم کوتاه انیمیشن در مورد اسباب‌بازی‌ای با نام تینی بود که نوزادی به نام بیلی با آن بازی می‌کرد. این فیلم کوتاه، ۵ دقیقه به طول انجامید و هزینه ساخت آن ۳۰۰ هزار دلار بود. این فیلم کوتاه همچنین جوایزی را در جشنواره بین المللی فیلم سیاتل، جشن جهانی انیمیشن و ثبت ملی فیلم به‌دست آورد. دنباله‌ای برای این انیمیشن در دست ساخت بود، اما تینی اسباب‌بازی محبوب بچه‌ها نبود. بنابراین، پروسه ساخت این انیمیشن به علت تمرکز پیکسار بر روی فیلم “داستان اسباب‌بازی‌ها” لغو شد.

استودیو انیمیشن پیکسار، یک شرکت پویانمایی رایانه‌ای آمریکایی است که در سال ۱۹۸۶ توسط استیو جابز به قیمت ۵ میلیون دلار از جرج لوکاس خریداری شد. پیکسار در آن زمان یکی از عجیب‌ترین گروه‌های متشکل از متخصصان و دانشمندان علوم رایانه‌ای بود. آن‌ها گروهی از مهندسان خلاق و مبتکر بودند که به ریاست ادوین کتمول، یک متخصص علوم رایانه‌ای ..

تک لاین | امروز در تاریخ تکنولوژی – ۹ فروردین

در ۲۹ مارس ۱۹۸۹، اولین ویدیوی متحرک کاملاً رایانه‌ای، برنده جایزه اسکار بهترین فیلم کوتاه انیمیشن شد. “عروسک حلبی” (Tin Toy) ساخته پیکسار با کارگردانی جان لستر، یک فیلم کوتاه انیمیشن در مورد اسباب‌بازی‌ای با نام تینی بود که نوزادی به نام بیلی با آن بازی می‌کرد. این فیلم کوتاه، ۵ دقیقه به طول انجامید و هزینه ساخت آن ۳۰۰ هزار دلار بود. این فیلم کوتاه همچنین جوایزی را در جشنواره بین المللی فیلم سیاتل، جشن جهانی انیمیشن و ثبت ملی فیلم به‌دست آورد. دنباله‌ای برای این انیمیشن در دست ساخت بود، اما تینی اسباب‌بازی محبوب بچه‌ها نبود. بنابراین، پروسه ساخت این انیمیشن به علت تمرکز پیکسار بر روی فیلم “داستان اسباب‌بازی‌ها” لغو شد.

استودیو انیمیشن پیکسار، یک شرکت پویانمایی رایانه‌ای آمریکایی است که در سال ۱۹۸۶ توسط استیو جابز به قیمت ۵ میلیون دلار از جرج لوکاس خریداری شد. پیکسار در آن زمان یکی از عجیب‌ترین گروه‌های متشکل از متخصصان و دانشمندان علوم رایانه‌ای بود. آن‌ها گروهی از مهندسان خلاق و مبتکر بودند که به ریاست ادوین کتمول، یک متخصص علوم رایانه‌ای و اهل یوتا، کار می‌کردند. این شرکت که حول بخش گرافیک رایانه‌ای لوکاس فیلم شکل گرفت، در کالیفرنیا قرار دارد. پیکسار یک دهه بعد با ساخت فیلم پیشروی “داستان اسباب‌بازی‌ها” که با مشارکت والت دیزنی ساخته شد، معروف و موفق گردید. در ۲۴ ژانویه سال ۲۰۰۶، شرکت والت دیزنی خبری از توافقات صورت گرفته برای خرید پیکسار به قیمت ۷.۴ میلیارد دلار داد. شرکت پیکسار هم‌اکنون زیرمجموعه‌ی شرکت والت دیزنی است.

جان لستر (زادهٔ ۱۲ ژانویه ۱۹۵۷) یک انیماتور، کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس، تهیه‌کننده، صداپیشه و سرگروه قسمت خلاقیت (CCO) سابق استودیوهای انیمیشن والت دیزنی، پیکسار و دیزنی‌‌تون آمریکایی است. بسیاری او را به خاطر نبوغ و ابتکارش، والت دیزنی معاصر می‌خوانند. جان لستر فعالیتش را به عنوان انیماتور در والت دیزنی آغاز کرد، اما پس از تلاش‌هایش برای وارد کردن کامپیوتر و انیمیشن‌های کامپیوتری به والت دیزنی از آن جا اخراج شد. پس از آن، او به کمپانی لوکاس فیلم پیوست، جایی که در آن اولین پروژه‌هایش با فناوری پیشگامانه و رو به رشد CGI (تصاویر تولید شده به واسطه کامپیوتر) را تجربه کرد. جان لستر در اواخر سال ۱۹۸۳ با عنوان «طراح رابط» به مدت یک هفته در تیم لوکاس فیلم قرار گرفت. همچنین وی فیلم کوتاه ماجراهای آندره و والی بی را انیمیشن کرد. وی در کل برنده دو جایزه اسکار شده است: جایزه “بهترین فیلم کوتاه متحرک” برای “عروسک حلبی”، و “جایزه دستاورد ویژه” برای ساختن انیمیشن داستان اسباب بازی‌ها.

۰

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.