تاریخ انتشار : جمعه ۴ تیر ۱۴۰۰ - ۳:۳۰
کد خبر : 52156

تک لاین | امروز در تاریخ تکنولوژی – ۴ تیر

تک لاین | امروز در تاریخ تکنولوژی – ۴ تیر

تک لاین | امروز در تاریخ تکنولوژی – ۴ تیردر ۲۵ ژوئن ۱۹۸۱، شرکت مایکروسافت رسماً به ثبت رسید. این شرکت در ۶ سال قبل از این تاریخ، توسط بیل گیتس و پاول آلن تاسیس شد. مایکروسافت با سیستم‌عامل خود در سال ۱۹۸۰ یعنی زنیکس، وارد بازار کار سیستم‌‌های عامل شد و سپس سیستم‌عامل MS-DOS را تولید کردند. سرانجام مایکروسافت در مذاکرات با تحقیقات دیجیتال شکست خورد و در نوامبر ۱۹۸۰ سیستم‌عامل جدیدی با نام CP/M تولید کرد که در آینده در رایانه‌های شخصی مورد استفاده قرار گرفت. مایکروسافت با درآمد فراوان خود ۲۱۰ شرکت را خرید و هم چنین یک بخش چاپ و نشر به نام مایکروسافت پرس تولید کرد. سرانجام پائول آلن پس از مبتلا شدن به بیماری هوج کین از مدیریت این شرکت استعفاء داد.
بیل گیتس و پائول الن
در ۱۹۹۴ مایکروسافت انکارتا را به راه انداخت که نخستین دانشنامه قابل اجرا روی رایانه بود. مایکروسافت با همکاری دریم ورکس در سال ۱۹۹۵ برای تولید سرگرمی‌های چندمنظوره یک شرکت جدید تأسیس کردند. پیش از ارائه ویندوز ۹۵، مایکروسافت یک شرکت تجارت محور قلمداد می‌شد اما ویندوز ۹۵ موجب شد که دیگر آن را یک شرکت مشتری محور بدانند. در سپت..

تک لاین | امروز در تاریخ تکنولوژی – ۴ تیر

در ۲۵ ژوئن ۱۹۸۱، شرکت مایکروسافت رسماً به ثبت رسید. این شرکت در ۶ سال قبل از این تاریخ، توسط بیل گیتس و پاول آلن تاسیس شد. مایکروسافت با سیستم‌عامل خود در سال ۱۹۸۰ یعنی زنیکس، وارد بازار کار سیستم‌‌های عامل شد و سپس سیستم‌عامل MS-DOS را تولید کردند. سرانجام مایکروسافت در مذاکرات با تحقیقات دیجیتال شکست خورد و در نوامبر ۱۹۸۰ سیستم‌عامل جدیدی با نام CP/M تولید کرد که در آینده در رایانه‌های شخصی مورد استفاده قرار گرفت. مایکروسافت با درآمد فراوان خود ۲۱۰ شرکت را خرید و هم چنین یک بخش چاپ و نشر به نام مایکروسافت پرس تولید کرد. سرانجام پائول آلن پس از مبتلا شدن به بیماری هوج کین از مدیریت این شرکت استعفاء داد.

بیل گیتس و پائول الن

بیل گیتس و پائول الن

در ۱۹۹۴ مایکروسافت انکارتا را به راه انداخت که نخستین دانشنامه قابل اجرا روی رایانه بود. مایکروسافت با همکاری دریم ورکس در سال ۱۹۹۵ برای تولید سرگرمی‌های چندمنظوره یک شرکت جدید تأسیس کردند. پیش از ارائه ویندوز ۹۵، مایکروسافت یک شرکت تجارت محور قلمداد می‌شد اما ویندوز ۹۵ موجب شد که دیگر آن را یک شرکت مشتری محور بدانند. در سپتامبر ۱۹۹۵ دولت چین ویندوز را به عنوان سیستم‌عامل رسمی کشورش انتخاب کرد و از مایکروسافت خواست نسخه چینی ویندوز را برایشان آماده کند.

اواسط دهه ۹۰ (میلادی) بیل گیتس تصمیم گرفت مایکروسافت را وارد دنیای اینترنت کند و “MSN” به وجود آمد. این سرویس آنلاین قرار بود با آمریکن آنلاین (Aol) رقابت کند. پس با همکاری ان‌بی‌سی، ایستگاه کابلی خبری «MSNBC» و مجلهٔ آنلاین «Slate» به سردبیری مایکل کینسلی را تأسیس نمود. راه‌اندازی وب‌تی‌وی که امکان اتصال تلویزیون به شبکه را فراهم می‌کرد، از دیگر اقدامات مایکروسافت در سال ۱۹۹۶ بود.

نظر شما درباره روند کلی این شرکت و نبوغ بیل گیتس چیست؟ با ما در میان بگذارید.

۰

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.