تاریخ انتشار: پنجشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۰ - ۲:۵۵

تک لاین | امروز در تاریخ تکنولوژی – ۳۱ تیر: معرفی MAC OS 8 اپلدر ۲۲ جولای ۱۹۹۷، شرکت اپل از یک سیستم‌عامل جدید برای رایانه‌های مکینتاش خود به نام OS 8 رونمایی کرد. حرکتی مهم در زمانی که مدیریت سطح بالای اپل و میزان سود این شرکت با مشکلات قابل توجهی روبه‌رو بودند. سیستم‌عامل جدید ویژگی‌های جدیدی از جمله دسترسی آسان‌تر به اینترنت را ارائه داد. بلافاصله پس از عرضه، این سیستم‌عامل نظرات مثبتی را از سوی کاربران به‌دست آورد. اگرچه انتظار نمی‌رفت که به مشکلات مالی اپل خاتمه دهد، زیرا در رقابت شدیدی با ویندوز مایکروسافت قرار داشت.
مکینتاش برای اولین بار در تاریخ ۲۴ ژانویه ۱۹۸۴ تولید شد و اولین رایانه شخصی دارای رابط کاربری گرافیکی بود. همچنین مکینتاش اولیه اولین کامپیوتر دارای فونت‌های چشم‌نواز بود. در حال حاضر میزان تنوع مکینتاش اپل از مک کوچک (Mac mini) هست تا قوی‌ترین سرورها مانند Xserve که همگی ساخته شرکت اپل می‌باشند. نسخه‌های اولیه سیستم عامل مک تنها با مکینتاش موتورولا ۶۸۰۰۰ سازگار بودند. رایانه‌های اپل با عنوان پاورپی‌سی معرفی شدند و درست از زمانی که رایانه‌های پاورپی‌سی معرفی شدند این..

تک لاین | امروز در تاریخ تکنولوژی – ۳۱ تیر: معرفی MAC OS 8 اپل

در ۲۲ جولای ۱۹۹۷، شرکت اپل از یک سیستم‌عامل جدید برای رایانه‌های مکینتاش خود به نام OS 8 رونمایی کرد. حرکتی مهم در زمانی که مدیریت سطح بالای اپل و میزان سود این شرکت با مشکلات قابل توجهی روبه‌رو بودند. سیستم‌عامل جدید ویژگی‌های جدیدی از جمله دسترسی آسان‌تر به اینترنت را ارائه داد. بلافاصله پس از عرضه، این سیستم‌عامل نظرات مثبتی را از سوی کاربران به‌دست آورد. اگرچه انتظار نمی‌رفت که به مشکلات مالی اپل خاتمه دهد، زیرا در رقابت شدیدی با ویندوز مایکروسافت قرار داشت.

مکینتاش برای اولین بار در تاریخ ۲۴ ژانویه ۱۹۸۴ تولید شد و اولین رایانه شخصی دارای رابط کاربری گرافیکی بود. همچنین مکینتاش اولیه اولین کامپیوتر دارای فونت‌های چشم‌نواز بود. در حال حاضر میزان تنوع مکینتاش اپل از مک کوچک (Mac mini) هست تا قوی‌ترین سرورها مانند Xserve که همگی ساخته شرکت اپل می‌باشند. نسخه‌های اولیه سیستم عامل مک تنها با مکینتاش موتورولا ۶۸۰۰۰ سازگار بودند. رایانه‌های اپل با عنوان پاورپی‌سی معرفی شدند و درست از زمانی که رایانه‌های پاورپی‌سی معرفی شدند این سیستم‌عامل را نیز برای حمایت از این معماری توسعه دادند.

محیط سیستم‌عامل مک OS 8

سیستم‌عامل Mac OS ۸٫۱ آخرین نسخه‌ای است که می‌تواند بر روی پردازنده ۶۸K یا ۶۸۰۴۰ اجرا شود. سیستم‌عامل Mac OS X، که جایگزین نسخ کلاسیک سیستم‌عامل مک است، از نسخه ۱۰٫۰ تا ۱۰٫۳ تنها با پردازشگرهای پاورپیسی سازگار است؛ و در نسخه ۱۰٫۴ و ۱۰٫۵ پردازنده‌های اینتل و پاورپی‌سی را پشتیبانی می‌کند؛ و بعد از نسخه ۱۰٫۶ تنها از پردازنده‌های اینتل پشتیبانی می‌کند. سیستم عامل مکینتاش اولیه در ابتدا در دو بخش نرم‌افزاری، به نام “سیستم” و “فایندر (finder)” عرضه شد.

خروج از نسخه موبایل