تاریخ انتشار: پنجشنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۷:۱۹

تک لاین | امروز در تاریخ تکنولوژی – ۱۲ فروردیندر ۱ آوریل ۱۹۷۶، استیو جابز، استیو وزنیاک و رونالد وین توافق‌نامه‌ای امضا و در پی آن، شرکتی تاسیس کردند که در ۳ ژانویه ۱۹۷۷ به شرکت اپل کامپیوتر تبدیل شد. وین یازده روز بعد شرکت را ترک کرد و با دریافت ۲۳۰۰ دلار، از سهم خود در این شرکت صرف نظر و آن را به جابز و وزنیاک واگذاز کرد. این شرکت در دههٔ هفتاد میلادی با معرفی ریزرایانه‌های اپل I، اپل II، اپل III و مکینتاش، به آغاز و گسترش نوعی رایانه شخصی کمک فراوانی نمود. اپل معمولاً به تولید سخت‌افزارهای نوین معروف است. از محصولات سخت‌افزاری این شرکت می‌توان آی‌پد، آی‌مک، مک‌بوک، آی‌پاد، آیفون، اپل واچ، اپل تی‌وی و ایرپادز را نام برد. همچنین این شرکت در زمینهٔ تولید نرم‌افزار هم فعالیت دارد. نرم‌افزارهای آی‌تیونز، آی‌لایف، آی‌ورک و سیستم‌عامل مورد استفاده در دستگاه‌های این شرکت، یعنی مک او اس و آی او اس نیز نمونه‌هایی از فعالیت نرم‌افزاری این شرکت هستند.
در ۱ آوریل ۱۹۸۵ استوارت برند و لری برلیانت، Whole Earth ‘Lectronic Link را که به اختصار، WELL نامیده می‌شود را راه‌اندازی کردند که یکی از اولین ج..

تک لاین | امروز در تاریخ تکنولوژی – ۱۲ فروردین

در ۱ آوریل ۱۹۷۶، استیو جابز، استیو وزنیاک و رونالد وین توافق‌نامه‌ای امضا و در پی آن، شرکتی تاسیس کردند که در ۳ ژانویه ۱۹۷۷ به شرکت اپل کامپیوتر تبدیل شد. وین یازده روز بعد شرکت را ترک کرد و با دریافت ۲۳۰۰ دلار، از سهم خود در این شرکت صرف نظر و آن را به جابز و وزنیاک واگذاز کرد. این شرکت در دههٔ هفتاد میلادی با معرفی ریزرایانه‌های اپل I، اپل II، اپل III و مکینتاش، به آغاز و گسترش نوعی رایانه شخصی کمک فراوانی نمود. اپل معمولاً به تولید سخت‌افزارهای نوین معروف است. از محصولات سخت‌افزاری این شرکت می‌توان آی‌پد، آی‌مک، مک‌بوک، آی‌پاد، آیفون، اپل واچ، اپل تی‌وی و ایرپادز را نام برد. همچنین این شرکت در زمینهٔ تولید نرم‌افزار هم فعالیت دارد. نرم‌افزارهای آی‌تیونز، آی‌لایف، آی‌ورک و سیستم‌عامل مورد استفاده در دستگاه‌های این شرکت، یعنی مک او اس و آی او اس نیز نمونه‌هایی از فعالیت نرم‌افزاری این شرکت هستند.

در ۱ آوریل ۱۹۸۵ استوارت برند و لری برلیانت، Whole Earth ‘Lectronic Link را که به اختصار، WELL نامیده می‌شود را راه‌اندازی کردند که یکی از اولین جوامع آنلاین است و تأثیر گسترده‌ای بر فرهنگ نوپای اینترنت داشت. شهرت این جامعه مجازی بیشتر به دلیل انجمن‌های اینترنتی آن است؛ اما خدماتی مانند ایمیل، حساب‌های مختلف و صفحات وب را نیز ارائه می‌دهد.

در چنین روزی در سال ۲۰۰۴، گوگل سرویس جیمیل را به عنوان یک بتای مخصوص با دعوتنامه عرضه کرد. این حرکت، در ابتدا به دلیل سنت دیرینه گوگل در شوخی‌های آوریل، با شک و تردید گسترده‌ای روبرو شد. در بیانیه مطبوعاتی گوگل آمده است: “گوگل شروع به دریافت پیام‌ها کرده است و جیمیل را راه‌اندازی می‌کند. شکایت کاربران در مورد خدمات ایمیل‌های موجود، گوگل را به سمت ایجاد یک سرویس وب‌میل (Webmail) مبتنی بر جستجو سوق داده است. جستجو،‌ فعالیت دوم در خدمات آنلاین است و ایمیل، شماره یک.” در ۷ ژوئیه ۲۰۰۹، جیمیل رسماً از وضعیت بتا خارج شد و در آن زمان ۱۷۰ میلیون کاربر در سراسر جهان داشت. در اول فوریه ۲۰۱۶، گوگل اعلام کرد که این سرویس بیش از ۱ میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد.

۰

خروج از نسخه موبایل