تکذیب خبر ممنوعیت واردات گوشی بالای ۶۰۰ دلار ؛ محدودیتی وجود ندارد ماجرای ممنوعیت گوشی های هوشمند به ارزش بیشتر از ۶۰۰ دلار چیست؟ آیا تکذیب خبر ممنوعیت واردات گوشی بالای ۶۰۰ دلار صحت دارد؟
..

در روز های اخیر اخباری مبنی بر ممنوعیت گوشی های هوشمند به ارزش بیش از 600 در فضای مجازی منتشر شد ، پس از انتشار این خبر تکذیبیه ای از سمت گمرک منتشر شد که در ادامه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

ساعاتی پیش خبر ممنوعیت واردات گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار از سوی گمرک منتشر شد که با واکنش این سازمان مواجه گردیده است. در همین راستا سخنگوی سازمان گمرک عنوان کرده است که به نقل از رئیس کل گمرک، در لایحه ۱۴۰۱ هیچگونه اشاره‌ای به این موضوع نشده و هر گونه تصمیم در این خصوص یا ماخذ کالاهای دیگر را در درآمد سالیانه گمرک موثر دانسته است.

خبر ممنوعیت واردات گوشی بالای ۶۰۰ دلار در سال ۱۴۰۱ کذب است

روح الله لطیفی در مورد چنین ممنوعیت‌هایی گفته است:

گمرک تابع سیاست‌های مراجع قانونی، مصوبات مجلس شورای اسلامی و سازمان‌های سیاستگذار در حوزه تجارت خارجی است.

وی در خصوص جلسه امروز با اتاق بازرگانی ایران گفت:

در این نشست که با حضور اعضای اتاق بازرگانی برگزار شده بود، ریاست کل گمرک در خصوص هیچگونه ممنوعیتی در واردات کالاهایی از جمله گوشی موبایل و خودرو و نیز عوارض آنها در بودجه سال آینده صحبت نکرده و درآمدهای حاصله از این ماخذ را موثر در درآمد کل گمرک دانسته است.

روح الله لطیفی، سخنگوی گمرک در مورد ممنوعیت گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار نیز به نیابت از رئیس کل گمرک بیان کرد:

اخبار منتشر شده مبنی بر ممنوعیت واردات گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار را تکذیب می‌کنیم و به نقل از آقای مقدسی می‌گویم که سازمان گمرک در خصوص خودرو و گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار تابع و پیرو سیاست‌های تجاری و بازرگانی کشور است و در این زمینه منتظریم ببینیم که در بودجه سال آینده مجلس شورای اسلامی چه برنامه‌ای دارد تا ما نیز آن را به اجرا گذاریم.

در پایان نیز سخنگوی گمرک خاطرنشان ساخت:

فعلا برای تلفن‌های همراهی که ارزش بالای ۶۰۰ دلار دارند، همان ماخذ ۱۲ درصد اعمال می‌شود و ظاهرا در لایحه مجلس نیز در خصوص ممنوعیت، محدودیت و یا تغییر ماخذ صحبتی نشده است و همه چیز به روال سابق خواهد بود.

 

خروج از نسخه موبایل