تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰
کد خبر : 15062

توصیه‌های مهم کارشناسان بریتانیا در مورد بیماری کرونا در زنان باردار

توصیه‌های مهم کارشناسان بریتانیا در مورد بیماری کرونا در زنان باردار

توصیه‌های مهم کارشناسان بریتانیا در مورد بیماری کرونا در زنان باردار به تازگی مقامات بهداشتی و کارشناسان بریتانیایی اطلاعات مفید و ارزشمندی در مورد ابتلا به بیماری کرونا در زنان باردار منتشر کرده‌اند که باعث آرامش خیال بسیاری از زنان حامله شده است؛ با ما همراه باشید.
اخیرا گزارشی توسط کارشناسان بهداشتی بریتانیا در رابطه با بیماری کرونا در زنان باردار منتشر شده که تا حدی خیال این بخش از جامعه را در مورد بیماری مرگبار کووید ۱۹ راحت می‌کند. در ادامه با گجت نیوز همراه باشید تا به بررسی این موضوع بپردازیم.
بیماری کرونا در زنان باردار از زمان شیوع ویروس کرونا یا همان کووید ۱۹ در ماه‌های گذشته، چندین هزار نفر جان خود از دست داده‌اند و بیش از ۱۲۰ هزار نفر آلوده به ویروس کرونا شده‌اند. این اتفاق باعث شده تا مردم کشورهای مختلف و به خصوص افراد آسیب‌پذیرتر جوامع مانند زنان حامله، نگران ابتلا به ویروس کرونا شوند. در همین رابطه، مقامات بهداشتی بریتانیا با وجود کمبود اطلاعات و محدود بودن داده‌های کافی برای نتیجه‌گیری‌های کلی، اعلام کرده‌اند که ابتلا به کرونا در زنان باردار تفاوت چندانی ب..

توصیه‌های مهم کارشناسان بریتانیا در مورد بیماری کرونا در زنان باردار

به تازگی مقامات بهداشتی و کارشناسان بریتانیایی اطلاعات مفید و ارزشمندی در مورد ابتلا به بیماری کرونا در زنان باردار منتشر کرده‌اند که باعث آرامش خیال بسیاری از زنان حامله شده است؛ با ما همراه باشید.

اخیرا گزارشی توسط کارشناسان بهداشتی بریتانیا در رابطه با بیماری کرونا در زنان باردار منتشر شده که تا حدی خیال این بخش از جامعه را در مورد بیماری مرگبار کووید ۱۹ راحت می‌کند. در ادامه با گجت نیوز همراه باشید تا به بررسی این موضوع بپردازیم.

بیماری کرونا در زنان باردار

از زمان شیوع ویروس کرونا یا همان کووید ۱۹ در ماه‌های گذشته، چندین هزار نفر جان خود از دست داده‌اند و بیش از ۱۲۰ هزار نفر آلوده به ویروس کرونا شده‌اند. این اتفاق باعث شده تا مردم کشورهای مختلف و به خصوص افراد آسیب‌پذیرتر جوامع مانند زنان حامله، نگران ابتلا به ویروس کرونا شوند. در همین رابطه، مقامات بهداشتی بریتانیا با وجود کمبود اطلاعات و محدود بودن داده‌های کافی برای نتیجه‌گیری‌های کلی، اعلام کرده‌اند که ابتلا به کرونا در زنان باردار تفاوت چندانی با سایر افراد ندارد.

این مقامات گفته‌اند که برخلاف آنچه در بیماری آنفولانزا مشاهده می‌شود، زنان حامله نسبت به سایر افراد در معرض خطر بیشتری برای نشان دادن علائم شدید کووید ۱۹ نیستند. در حال حاضر هیچ مورد مرگ زنان باردار در اثر ابتلا به بیماری کرونا گزارش نشده و همان‌طور که کالج سلطنتی زنان و زایمان (RCOG)، کالج سلطنتی مامایی و کالج سلطنتی سلامت اطفال (RCPCH) اعلام کرده‌اند، هنوز هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد بیماری کووید ۱۹ از طریق مادر به جنین منتقل می‌شود.

ادوارد موریس (Edward Morris)، سرپرست RCOG می‌گوید که تجربه کم متخصصان و پزشکان در رابطه با بیماری کووید ۱۹ باعث شده که دانش محققان در این رابطه ابتدایی باشد و هرچه بیشتر می‌گذرد، اطلاعات گسترده‌تری در مورد بیماری اخیر به دست می‌آید. موریس اظهار کرده که در طول روزهای آینده احتمال شناسایی مواردی از ابتلا به بیماری کرونا در زنان باردار وجود دارد و به همین دلیل لازم است که اطلاعات مفید جمع‌آوری شده در این رابطه به مردم منتقل شود.

از طرف دیگر گزارشی هم توسط سازمان جهانی بهداشت (WHO) منتشر شده که وضعیت ۱۴۷ بیمار کرونا چینی که باردار بودند را مورد بررسی قرار داده است؛ در این گزارش آمده که تنها ۸ درصد این زنان نشانه‌های شدید بیماری را بروز دادند و ۱ درصد از افراد هم شدیدا بیمار شدند.

بر اساس گزارش WHO می‌توان دریافت که در زنان حامله هم مانند سایر افراد، ابتلا به کرونا اکثرا علائم خفیفی را ایجاد می‌کند و در میان افراد بررسی شده در این گزارش، فقط یک نفر برای نفس کشیدن به دستگاه‌های تنفسی احتیاج داشت که بعد از انجام عمل سزارین و خارج کردن جنین از رحم، این بیمار هم به وضعیت عادی سلامتی بازگشت.

توصیه‌های مفید کارشناسان بریتانیایی در رابطه با بیماری کرونا در زنان باردار

همان‌طور که کالج آمریکایی زنان و زایمان اعلام کرده، کاهش بازدهی سیستم ایمنی بدن در هنگام حاملگی باعث می‌شود تا ویروس‌هایی مثل آنفولانزا تاثیرات شدیدتری بر روی فرد داشته باشند، اما از آنجایی که تمامی بیماری‌ها مثل هم نیستند، مشاهده شده که ابتلا به کرونا در زنان باردار همانند بیماری آنفولانزا نباشد. البته لازم به ذکر است که به خاطر کمبود اطلاعات، هنوز نمی‌توان به صورت دقیق گفت که کووید ۱۹ چه تاثیراتی بر بدن مادر و جنین می‌گذارد.

در گزارش اخیر مقامات بریتانیایی ذکر شده که زنان حامله مبتلا به بیماری‌هایی مثل دیابت یا لوپوس باید بیشتر از بقیه مراقب سلامت خود باشند، اما همان‌طور که اشاره شد، هنوز هیچ دلیلی برای لزوم جدا کردن مادر مبتلا به کرونا از نوزادش وجود ندارد.

در این گزارش به پژوهش کوچکی که پزشکان چینی بر روی ۹ زن باردار مبتلا به کووید ۱۹ انجام داده بودند، اشاره شد؛ تمامی این افراد مبتلا به ذات‌الریه بودند، اما در هیچ کدام از نمونه‌های جمع‌آوری شده از مایع رحم، خون داخل بند ناف متصل به نوزاد و همچنین شیر مادر، اثری از کروناویروس جدید وجود نداشت. از طرف دیگر آزمایش بزاق دهان نوزاد بلافاصله بعد از به دنیا آمدن هم نتیجه مشابهی را به همراه داشت.

همچنین بخوانید:

چه زمانی باید تست کرونا ویروس بدهیم؟

مرکز کنترل بیماری‌های آمریکا (CDC) گزارش کرده که در مورد ویروس دیگری از خانواده کرونا که با نام سارس (SARS) شناخته می‌شود، شیر مادر باعث انتقال بیماری بین مادر و نوزاد نمی‌شود. با این حال CDC اعلام کرده که کروناویروس‌های سارس و مرس (MERS) می‌توانند باعث مشکلاتی مثل مرده‌زایی و یا سقط‌جنین شوند و همچنین تب شدید ایجاد شده توسط این بیماری‌ها، ممکن است باعث ایجاد نقص‌های مختلف در جنین شود.

البته کارشناسان بریتانیایی در این موضوع با همکاران آمریکایی خود هم‌عقیده نیستند و اظهار کرده‌اند که رسیدن به چنین نتیجه‌گیری در مورد بیماری کووید ۱۹ هنوز امکان‌پذیر نیست. همان‌طور که اشاره شد این کارشناسان بر روی محدودیت اطلاعات موجود در مورد ابتلا به کرونا در زنان باردار تاکید کرده‌اند و اعلام شده که در صورت به دست آمدن اطلاعات جدید، گزارش منتشر شده به روز می‌شود. با این حال، تا به این لحظه می‌توان گفت که مزایایی استفاده از شیر مادر برای تغذیه نوزاد و همچنین جدا نبودن مادر از نوزاد به مراتب بیشتر از خطرات احتمالی مربوط به کووید ۱۹ هستند.

بنابراین تا کسب اطلاعات بیشتر، کارشناسان می‌گویند که توصیه‌های معمولی از جمله شستشوی مرتب و کامل دست‌ها، جلوگیری از لمس صورت، دهان، چشم‌ها و بینی، محدود کردن مسافرت‌ها و رفت و آمدهای غیرضروری و همچنین دوری کردن از افرادی که به نظر آلوده هستند، شامل زنان حامله هم می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.