تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۵
کد خبر : 587946

تفاوت هارد اینترنال و اکسترنال

تفاوت هارد اینترنال و اکسترنال

هارد لپ تاپ واژه یست که حتماً بارها و بارها آن را شنیده اید و با نام های مختلفی مثل هارد دیسک، هارد درایو و… از آن یاد می شود. هاردها برای ذخیره سازی تمام اطلاعات کاربرد دارند و می توان در آنها فیلم، تصویر، بازی یا فایل های دیگری را حفظ و نگهداری کرد.

هارد لپ تاپ واژه یست که حتماً بارها و بارها آن را شنیده اید و با نام های مختلفی مثل هارد دیسک، هارد درایو و… از آن یاد می شود. هاردها برای ذخیره سازی تمام اطلاعات کاربرد دارند و می توان در آنها فیلم، تصویر، بازی یا فایل های دیگری را حفظ و نگهداری کرد. هارد دیسک قطعه ای می باشد که در کامپیوتر یا لپ تاپ به منظور ذخیره سازی اطلاعات به کار برده می شود و شامل دو نمونه هاردهای اینترنال و اکسترنال بوده است.

یکی از اصلی ترین تفاوت هایی که بین هاردهای اینترنال و اکسترنال وجود دارد محل قرارگیری آنهاست که هاردهای اینترنال درون کامپیوتر یا لپ تاپ هستند اما هاردهای اکسترنال حالتی برعکس نسبت به هاردهای اینترنال دارند. به زبان ساده تر هاردهای اکسترنال به صورت دائمی به دستگاه وصل نیستند و تنها در زمان مورد نیاز می توان آنها را به لپتاپ وصل کرد و سپس جدا نمود.

انواع هارد دیسک رایج در بازار

از نظر ساختار درونی هارد دیسک و حالت فیزیکی آنها بین این دو نمونه اصلی یعنی اکسترنال و اینترنال تفاوتی وجود ندارد و کاملا به یکدیگر شبیه هستند و تنها تفاوت ظاهری آنها در این است که اکسترنال داخل یک جعبه محافظ است که وظیفه حفاظت فیزیکی از این هارد درایو را دارد و همچنین بر روی آن رابطه‌ای سخت افزاری usb یا Firewire وجود دارد.

در یک جمع بندی کلی تفاوت هارد اینترنال و اکسترنال اینگونه تعریف میشود که هارد اینترنال در درون کامپیوتر یا لپ تاپ به صورت ثابت است و برای جابجایی مکرر و مداوم تعبیه نشده است اما می توانید در کامپیوتر های متعددی هارد اینترنال خودتان را استفاده کنید. قطعاً مجبورید زمان زیادتری را اختصاص بدهید تا از هارد دیسک اینترنال خود در درون لپ تاپ و کیس های مختلف استفاده کنید.

اما هارد دیسک اکسترنال به راحتی قابل جابجایی خواهد بود و میتوانید آن را به لپتاپ یا کیس های دیگر وصل کنید و اطلاعات درون آن را مشاهده کنید پس زمان زیادی نمی خواهد چرا که بدین منظور ساخته شده است. این دسته از هاردها در دو گروه هارد پاسپورتی و هارد دیسک رومیزی یا دکستاپی قرار می گیرند.

تعمیرات هارد

شاید از خودتان بپرسید که آیا فرقی هم میکند ما از محل قرارگیری هارد در لپ تاپ یا کیس کامپیوتر اطلاعاتی داشته باشیم یا خیر؟ قطعاً اولین چیزی که موجب می‌شود تا سطح اطلاعات خودتان را در خصوص هاردها افزایش بدهید مشکلات مربوط به خرابی هارد است که نیاز به تعمیرات لپ تاپ یا کیس کامپیوتر وجود دارد. هارد لپ تاپ همانند هر قطعه الکترونیکی دیگر ممکن است بعد از مدت زمانی به دلایل مختلفی خراب شود و نتواند عملکرد صحیح داشته باشد و نیاز به تعمیرات لپ تاپ یا حتی تعویض هارد وجود داشته باشد.

در مدل های مختلف با برندهای متفاوت هارد در قسمت خاصی تعبیه شده است اما معمولاً محل قرارگیری هارد لپ تاپ در قسمت زیر لپ تاپ است و زمانی که شما دستگاهتان را برگردانید و علامت کوچک آن را ببینید کارتان راحت است و به آسانی می توانید چند پیچ را باز کنید و هارد لپ تاپ را مشاهده کنید و اگر قصد تعویض و تعمیرات لپ تاپ را دارید اقدام کنید.

گاهی ممکن است هارد در کنار لپ تاپ باشد و برای اینکه به هارد دیسک دسترسی داشته باشید باید درب جایگاه ها را باز کنید تا بتوانید دیسک تان را ببینید البته در نمونه‌های دیگری تا درب پشت لپ تاپ به صورت کامل باز نشود امکان دسترسی به هارد دیسک وجود ندارد.

انواع هارد دیسک رایج در بازار

منظور از ریکاوری هارد چیست؟

همانطور که اشاره کرده‌ایم در هارد می توان اطلاعات مختلفی را ذخیره کرد و گاهی این اطلاعات بسیار ضروری و حیاتی هستند و به هیچ وجه نباید از هارد پاک شوند؛ ولی ممکن است این اطلاعات تحت شرایط خاصی از بین بروند یا نتوان به آنها در هارد دسترسی داشت.

به همین جهت بهترین راهکار در این شرایط ریکاوری هارد خواهد بود. ریکاوری هارد در جهت بازگرداندن اطلاعات پاک شده میباشد که این کار باید حتماً توسط تعمیرکاران متخصص انجام شود تا اطلاعات هارد بازیابی گردد.

این نکته را به خاطر داشته باشید که هارد لپ تاپ قابل ارتقا است و در اکثر سیستم ها می توانید در زمان تعمیرات لپ تاپ اقدام به تعویض هارد نمایید تا بتوانید حافظه آن را بهبود ببخشید یا حتی در کنار حافظه اصلی لپ تاپ به یک هارد اکسترنال نیز استفاده کنید.

لایف سرویس

اگر به دنبال یکی از بهترین شرکت ها در حوزه تعمیرات لپ تاپ و ریکاوری هارد هستید می توانید از لایف سرویس استفاده کنید. این مجموعه معتبر با بهره گیری از کارشناسان حرفه ای و تعمیرکاران متخصص و کاربلد میتواند بهترین خدمات را به شما عزیزان ارائه نماید.

تمام تلاش لایف سرویس بر آن بوده تا خدماتی مثل پشتیبانی فنی را به صورت رایگان در اختیار مشتریان عزیز قرار بدهد و تعاملی بی واسطه و دسترسی راحت را در جهت رضایت مشتریان در نظر گرفته است. همچنین با پشتیبانی از برترین برندها و نمایندگی وسترن دیجیتال میتواند تعمیرات تخصصی دستگاههای شما را به همراه ریکاوری اطلاعات انجام بدهد.

 

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.